Η Volkswagen σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία γερμανικά εργοστάσια, να συρρικνωθούν όλες οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις στη χώρα και να μειωθούν οι μισθοί κατά 10% για περίπου 140.000 εργαζόμενους. Επιδιώκει επίσης να παγώσει τους μισθούς για τα επόμενα δύο έτη και να καταργήσει τις εφάπαξ αποζημιώσεις.
Τα σχεδιαζόμενα μέτρα είναι πρωτοφανή ως προς το εύρος και το βάθος τους, αντανακλώντας την κλίμακα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει μια εταιρεία που επί σειρά ετών είχε αμελήσει να αντιμετωπίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και το επίμονα υψηλό κόστος παραγωγής.
Ενώ το προσωπικό της VW εξακολουθεί να έχει την προστασία ενός ισχυρού συνδικάτου, μεριδίου ιδιοκτησίας από το κράτος και εκπροσώπηση στο εποπτικό συμβούλιο, αυτό μπορεί να μην είναι πλέον αρκετό για να αντιστραφεί η ολοένα και λιγότερο παραγωγική ικανότητα της Volkswagen.
«Αυτή τη στιγμή δεν βγάζουμε αρκετά χρήματα από τα αυτοκίνητά μας ενώ το κόστος μας για ενέργεια, υλικά και προσωπικό συνεχίζει να αυξάνεται», δήλωσε ο Thomas Schäfer, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW, στις 28 Οκτωβρίου. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε όπως πριν».
Οι μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας στη Γερμανία θα επιδεινώσουν τη θέση της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, η οποία αναμένεται να συρρικνωθεί το 2024 για δεύτερο συνεχόμενο έτος.
Ο Schäfer δήλωσε ότι τα εργοστάσια της VW στη Γερμανία δεν είναι αρκετά παραγωγικά, προσθέτοντας ότι ορισμένα από αυτά είναι δύο φορές πιο ακριβά από ανταγωνιστικά εργοστάσια. Η βιομηχανία της Γερμανίας πλήττεται από το υψηλό ενεργειακό κόστος ειδικά μετά την απώλεια φθηνού ρωσικού φυσικού αερίου. Πολλές εταιρείες επενδύουν τώρα όλο και περισσότερο στο εξωτερικό.
«Πρόκειται για μια τεράστια πολιτισμική αλλαγή που λαμβάνει χώρα στη VW», δήλωσε ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων με έδρα στο Αμβούργο. «Κάποτε ήταν πρακτικά αδύνατο να περάσουν τέτοιες περικοπές από τα συνδικάτα και την τοπική αυτοδιοίκηση».
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ελέγχουν τις μισές θέσεις του εποπτικού συμβουλίου της VW. Αυτό, μαζί με το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που κατέχει σημαντικό μερίδιο στην εταιρεία και ελέγχει τις δικές του έδρες, μέχρι τώρα αρκούσε για να προστατεύσει σε μεγάλο βαθμό τις εγχώριες δραστηριότητες της VW από προηγούμενες προσπάθειες αναδιάρθρωσης.
Η VW κυριάρχησε επί μακρόν στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη και βοήθησε στην τροφοδότηση της μεταπολεμικής οικονομικής αναγέννησης της Γερμανίας με μοντέλα μαζικής αγοράς όπως τα Beetle και Golf.
Το τελευταίο ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη από το 2007 έως το 2022, όταν έχασε την πρώτη θέση από το Peugeot 208 . Το Model Y της Tesla βρέθηκε στην κορυφή της ευρωπαϊκής κατάταξης πέρυσι, με το Golf να υποχωρεί μέχρι και την έβδομη θέση.
Η VW ανέφερε λειτουργικό περιθώριο κέρδους μόλις 2,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους, ελάχιστα περισσότερο από το μισό της περσινής της απόδοσης και πολύ μακριά από το 6,5% που στοχεύει η διοίκηση μέχρι το 2026.
«Αυτές οι περικοπές δεν έχουν να κάνουν με την προσπάθεια της Volkswagen να ενισχύσει το περιθώριο κέρδους της», δήλωσε ο Schmidt. «Εχουν να κάνουν με την ίδια την επιβίωση της εταιρείας».
Διαβάστε ακόμη
Εφορία: Ψηφιακή παρακολούθηση στη διακίνηση προϊόντων από 1η Δεκεμβρίου
Υποχρεωτική ασφάλιση σε ακίνητα και Ι.Χ. από φυσικές καταστροφές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα