Εχοντας σβήσει 30 «κεράκια» η εταιρεία Βίκος ετοιμάζεται για το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της.
«Το 2022 ήταν μια χρονιά υψηλών συμβολισμών αλλά και μεγάλης ουσίας για τη Βίκος Α.Ε., καθώς συμπληρώσαμε τα 30 χρόνια λειτουργίας μας. Ηταν λοιπόν μια χρονιά απολογισμού και σχεδιασμού», λέει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Πέτρος Σεπετάς και προσθέτει: «Η εταιρεία έχει εμπεδώσει πλέον μια ηγετική θέση στον κλάδο. Ειδικά στο νερό μια κορυφαία θέση, θα έλεγα, εμφανίζοντας επιδόσεις ανάπτυξης πολύ υψηλότερες από τον μέσο όρο της συνολικής αγοράς, ενώ ταυτόχρονα έχει πετύχει να κάνει μια πολύ σημαντική καταγραφή στον χώρο των αναψυκτικών ενισχύοντας το μερίδιό της και υπερβαίνοντας ακόμα και τους αρχικούς -φιλόδοξους- στόχους που οι ίδιοι είχαμε βάλει το 2014 όταν μπήκαμε στον κλάδο.
Το 2022 ήταν επίσης η χρονιά που ολοκληρώσαμε τον δεύτερο κύκλο επενδύσεων την τελευταία επταετία. Επενδύσεις ύψους 47 εκατ. ευρώ. Ηδη λειτουργεί το νέο μας βιομηχανοστάσιο στο Καλπάκι με δύο νέες γραμμές εμφιάλωσης γυαλιού και αλουμινίου που βάζει τη Βίκος ακόμα πιο δυναμικά στην αγορά HO.RE.CA., αλλά και στα lifestyle αναψυκτικά, ενώ μας δίνει μεγαλύτερη εξωστρέφεια.
Αποκτήσαμε δηλαδή και μεγαλύτερο εύρος στα προϊόντα μας, ενώ ταυτόχρονα αυξήσαμε σημαντικά τη συνολική παραγωγική δυναμικότητά μας. Με το σύνολο των 32 γραμμών που διαθέτουμε φτάσαμε πλέον στις 421.000 μονάδες την ώρα.
Η Βίκος Α.Ε. είναι σήμερα η μεγαλύτερη ελληνικής ιδιοκτησίας εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών στη χώρα μας παραμένοντας μια οικογενειακή επιχείρηση που διατηρεί σταθερές αρχές και αξίες και είναι προσανατολισμένη στη στήριξη της τοπικής κοινωνίας και της περιφερειακής ανάπτυξης. Η εταιρεία γεννήθηκε στην Ηπειρο όταν ακόμα η περιφέρειά μας ήταν πλήρως απομονωμένη. Είδαμε την ευκαιρία και την κάναμε πράξη».
Μάλιστα τα φετινά γενέθλια, όπως φαίνεται, θα συνοδευτούν και από την επίτευξη ενός νέου ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων. «Τα στοιχεία που έχουμε μέχρι στιγμής μάς κάνουν να αισιοδοξούμε ότι θα κλείσουμε με αύξηση στον τζίρο μας της τάξης του 18%-20% σπάζοντας για πρώτη φορά το ψυχολογικό όριο των 100 εκατ. ευρώ».
Παρ’ όλα αυτά, το αυξημένο λειτουργικό κόστος λόγω της διεθνούς συγκυρίας, όπως παραδέχεται, θα επηρεάσει την κερδοφορία της εταιρείας. «Την επηρέασε σημαντικά και αυτό φαίνεται ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην κερδοφορία, με δεδομένο ότι η εταιρεία αποφάσισε να απορροφήσει ένα σημαντικό μέρος της επιβάρυνσης του κόστους και να μην το περάσει στους καταναλωτές. Ηταν μια συνειδητή επιλογή καθώς κατανοούμε τη δύσκολη συνθήκη που έχει δημιουργηθεί».Η εταιρεία, πάντως, προχωρά κανονικά το νέο επενδυτικό πλάνο. «Συνεχίζουμε τις επενδύσεις, αλλά και κεφαλαιοποιούμε επιχειρηματικά όσα έχουμε ήδη πετύχει», λέει ο κ. Σεπετάς. «Υπάρχει ένα επενδυτικό πλάνο για την επόμενη τριετία που δίνει έμφαση στις υποδομές, στη λειτουργία και την ενέργεια. Εξελισσόμαστε σε αυτοπαραγωγό ενέργειας έχοντας επενδύσει στις ΑΠΕ για τη λειτουργία δύο εγκαταστάσεών μας, ενώ άλλες τρεις µονάδες βρίσκονται υπό αδειοδότηση. Μέσα στο έτος ολοκληρώνεται και μια σημαντική επένδυση 5 εκατ. στα μη αποσπώμενα καπάκια, ενώ μπαίνουμε και στις ανακυκλωμένες συσκευασίες περιορίζοντας ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, ενώ βεβαίως έχουμε ήδη μηδενίσει το ανθρακικό αποτύπωμα για την εμφιάλωση του φυσικού μεταλλικού νερού.
Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε τη στιβαρή αναπτυξιακή μας πορεία, αλλά φυσικά με τις απαραίτητες προσαρμογές στα οικονομικά δεδομένα και τις συνθήκες. Με σταθερά βήματα που μας εξασφαλίζουν ότι ακόμα και μέσα στην παγκόσμια κρίση εμείς μπορούμε να πετυχαίνουμε τους στόχους μας και να διασφαλίζουμε ότι οι μικρές αναταράξεις δεν επηρεάζουν τη μεγάλη πορεία».
Κλείνοντας ο κ. Σεπετάς δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία της ελληνικής οικονομίας παρά τους διεθνείς κλυδωνισμούς. «Η χώρα μας εμφανίζει μια αξιοθαύμαστη αναπτυξιακή δυναμική εν μέσω της διεθνούς κρίσης. Αντιμετωπίζοντας τη διπλή ενεργειακή και πληθωριστική πρόκληση, η Ελλάδα παραμένει σε έναν διαφορετικό οικονομικό κύκλο μεγαλύτερων προσδοκιών, εφαρμόζοντας πολιτικές που διευκολύνουν τις επενδύσεις. Αυτό φέρνει σημαντικά αποτελέσματα. Παρά ταύτα, η αγορά είναι πολύ πιεσμένη ακριβώς εξαιτίας αυτής της πολλαπλής κρίσης. Η πίεση της ενέργειας και του πληθωρισμού είναι ασφυκτική και για τις επιχειρήσεις και για τους καταναλωτές. Είναι σημαντικό λοιπόν να μην ξεπεράσουμε το “όριο αντοχής” και φτάσουμε στο “όριο θραύσης”.
Δυστυχώς, η έννοια η οποία θα κυριαρχήσει το 2023 είναι αυτή της αβεβαιότητας, και μάλιστα της πολυεπίπεδης αβεβαιότητας: γεωπολιτικής, οικονομικής, αλλά και πολιτικής. Συνεπώς, θα είναι μια χρονιά προκλήσεων και ευκαιριών. Οι Ελληνες έχουμε μάθει να πλέουμε σε αχαρτογράφητα νερά, γεγονός που με κάνει να πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε».
Διαβάστε ακόμη
Το διάγραμμα εφιάλτης για το 2023: Τι «φοβάται» η αγορά και συμπεριφέρεται όπως το 2008
«Έκρηξη» επενδύσεων σε cloud και data centers: O χάρτης με τα «σύννεφα» της τεχνολογίας στην Ελλάδα