Μπορεί ένα μπραντ που έχει συνδεθεί με το όνομα που βρίσκεται πίσω απ’ το μεγαλύτερο «κανόνι» στην ελληνική αγορά να κάνει μία φρέσκια αρχή έστω και με διαφορετικούς όρους; Για τον Βασίλη Στασινούλια τον πρώην επικεφαλής της πάλαι ποτέ Carrefour Μαρινόπουλος (2008 – 2011) και νυν επικεφαλής της Retail & more, θυγατρικής του ομίλου Τeleunicom και μέλος του ομίλου ΑVΕ, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη... η απάντηση προφανώς είναι ναι.
Ο ίδιος εξάλλου μεθόδευσε τη συμφωνία, που ανακοινώθηκε χθες, κατά την οποία η γαλλική πολυεθνική δίνει το δικαίωμα χρήσης του ονόματος που χρησιμοποιεί σε δύο διαφορετικά κόνσεπτ καταστημάτων, τα «Carrefour Market» και «Carrefour Express», στην νεοσύστατη Retail & more, παράλληλα με το δικαίωμα αποκλειστικής διανομής των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά.
Ο σχεδιασμός μάλιστα αναφέρει πως ως το ερχόμενο καλοκαίρι το πρώτο κατάστημα με το σήμα της Carrefour θα ανοίξει στην Κρήτη ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλες περιοχές με προτεραιότητα την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη κυρίως μέσω της διαδικασίας του franchise. Το μέγεθος των καταστημάτων θα ξεκινά απ’ αυτό ενός μίνι μάρκετ (κυρίως με το σήμα Carrefour Express) και θα φθάνει ως ένα μεσαίο σούπερ μάρκετ. Παρουσία θα έχει η Carrefour και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ.
Το σχέδιο φαντάζει μεγαλεπήβολο καθώς ο όμιλος AVE συμφερόντων των Νίκου και Γιάννη Βαρδινογιάννη (παιδιά του εκλιπόντος Θεοδώρου), μετά τον πρόσφατο μεγάλο μετασχηματισμό και αναδιάρθρωση του επιδιώκει να βρει νέες πηγές εσόδων και μάλιστα σταθερών.
Κάτι βέβαια διόλου εύκολο αφού πέραν της ούτως ή άλλως δύσκολης διαδικασίας να λάβουν αξιόλογο μερίδιο απ’ το οργανωμένο λιανεμπόριο, όπου ήδη υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, έχουν να αντιμετωπίσουν και το κακό όνομα στη συνείδηση καταναλωτών και προμηθευτών που δημιουργήθηκε απ’ τη σύνδεση του ονόματος της πολυεθνικής με την περιπέτεια της Μαρινόπουλος. Και τούτο διότι μπορεί η ίδια η πολυεθνική να είχε εξέλθει απ’ το 2012 μετοχικά απ’ την τότε κοινοπραξία με την οικογένεια Μαρινόπουλου, εν τούτοις τα σήματα και το όνομα της απ’ τις ταμπέλες των καταστημάτων άρχισαν να κατεβαίνουν μόλις λίγους μήνες πριν το «κανόνι», το 2016. Το χειρότερο ίσως ήταν ότι συνδέθηκαν με μία επίπονη περίοδο κατά την οποία η τότε Νο1 αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας λειτουργούσε με άδεια ράφια!
Γι’ αυτό εξάλλου και για την ίδια την Carrefour δεν ήταν εύκολη υπόθεση η συμφωνία με την Retail & more. Σύμφωνα με πληροφορίες ωστόσο υπήρξαν τρεις παράγοντες που την βοήθησαν στο να τείνει το χέρι στην ελληνική εταιρεία. Το πρώτο είναι το ισχυρό ρεύμα του τουρισμού, το δεύτερο είναι η δυναμική που εμφανίζει η ελληνική οικονομία και τρίτον ότι ο συνεργάτης – ουσιαστικά ο όμιλος AVE – είναι αξιόπιστος, παρά τις «περιπέτειες» που πέρασε την προηγούμενη δεκαετία, μιας και ο βασικός μέτοχος δεν δίστασε να βάζει το χέρι στην τσέπη όσες φορές χρειάστηκε…
Η «Retail & More» συστάθηκε στις 16 Ιουνίου 2021, όπως προκύπτει από τις σχετικές καταχωρίσεις στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) με μετοχικό κεφάλαιο 250.000 ευρώ με βασικό μέτοχο την Teleunicom, θυγατρική του ομίλου AVE κι έχει έδρα την Παλλήνη. Διευθύνων σύμβουλος της «Retail & Μore» είναι ο κ. Βασίλης Στασινούλιας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Στασινούλιας για περισσότερα από 20 χρόνια διατηρούσε υψηλόβαθμες θέσεις στην Carrefour Mαρινόπουλος ενώ την περίοδο 2008-2011 ήταν επικεφαλής της, ενώ στη συνέχεια απομακρύνθηκε αιφνιδίως.
Η Carrefour αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ομίλους λιανεμπορίου στον κόσμο με 12.225 καταστήματα σε 30 χώρες και πάνω από 321.000 υπαλλήλους. Ιδρύθηκε το 1959 και το 1970 εισήχθη στο Χρηματιστήριο των Παρισίων. Το 1999 εξαγόρασε την Promodes που στο λιανεμπόριο τροφίμων είχε δραστηριότητα με το σήμα Continent, συμπεριλαμβανομένων και των σχετικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Το 2020 είχε κύκλο εργασιών 78,6 δισ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη:
Οι 9 ενστάσεις για το νομοσχέδιο που αφορά το yachting
Πλειστηριασμοί: Το τριήμερο των… μεγάλων σφυριών για τα βόρεια προάστια