Στον γεμάτο ανακατατάξεις και νέα δεδομένα κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Toyota εδραιώνει την παγκόσμια κυριαρχία της, διεκδικώντας την πρώτη θέση στις πωλήσεις για το έτος 2023, με τον εντυπωσιακό αριθμό των 11,23 εκατομμυρίων οχημάτων.
Αυτό τοποθετεί την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία άνετα μπροστά από τον πλησιέστερο αντίπαλό της, τον όμιλο Volkswagen, ο οποίος ακολουθεί με 9,24 εκατομμύρια οχήματα.
Οι συνδυασμένες πωλήσεις των εμπορικών σημάτων Toyota και Lexus, που ανέρχονται συνολικά σε 10.307.395 οχήματα, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτόν τον θρίαμβο.
Θυγατρικές της όπως η Daihatsu και η Hino, συνέβαλαν με 790.441 και 135.203 οχήματα, αντίστοιχα.
Παρά την παγκόσμια άνοδο των πωλήσεων, η Κίνα παρουσίασε μείωση 1,7% λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού.
Η παραγωγή της Toyota σημείωσε επίσης σημαντική άνοδο, φτάνοντας τα 11,51 εκατομμύρια οχήματα, μια σημαντική αύξηση από τα 10,61 εκατομμύρια του προηγούμενου έτους.
Η έκρηξη της παραγωγής τροφοδοτήθηκε από 4,3 εκατομμύρια μονάδες που κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία, ενώ οι υπόλοιπες 7,2 εκατομμύρια μονάδες κατασκευάστηκαν εκτός της χώρας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η επιτυχία της Toyota το 2023 εκτυλίχθηκε εν μέσω προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των αποκαλύψεων για παρατυπίες στα αποτελέσματα των δοκιμών ασφαλείας της Toyota Industries Corp και της Daihatsu.
Παρά την πώληση λιγότερων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (104.018 αμιγώς ηλεκτρικά), η Toyota αντιστάθμισε με ισχυρές πωλήσεις υβριδικών (3,42 εκατομμύρια HEV), ήπιων υβριδικών (26.859 MHEV) και plug-in υβριδικών (124.755 PHEV).
Στα αμιγώς ηλεκτρικά υπήρξε μια αύξηση 325,2% σε σχέση με πέρυσι, όμως το ποσοστό αυτό δεν λέει όλη την αλήθεια.
Η πραγματικότητα είναι ότι τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευαν μόλις το 0,926% των συνολικών πωλήσεων κατά τη διάρκεια μιας χρονιάς-ρεκόρ για την Toyota και τους συνεργάτες της.
Από ότι φαίνεται με τις μέχρι τώρα δηλώσεις, η Toyota είναι επιφυλακτική με τα ηλεκτρικά, και ακόμα και όταν θα έχει ολοκληρωθεί η μετάβαση προς αυτά δεν περιμένει να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 30% των πωλήσεών της.
Η Toyota είναι ανένδοτη στο ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να επιβιώσει, ακόμη και όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εξαλείψουν τις εκπομπές CO2.
Πειραματικά πρωτότυπα των GR Yaris και GR Corolla έχουν δοκιμαστεί με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων τροποποιημένο ώστε να λειτουργεί με υδρογόνο αντί για βενζίνη.
Επιπλέον, η εταιρεία πιστεύει ότι τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν τη σωτηρία του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το αν κάνει σωστά η Toyota θα φανεί σίγουρα μέσα στα επόμενα χρόνια. Μάλιστα ήδη υπάρχουν ψίθυροι ότι η απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα αυτοκίνητα που παράγουν εκπομπές ρύπων μπορεί να καθυστερήσει πέραν του 2035.,
Αν συμβεί αυτό, αυτό θα πρέπει να ανακουφίσει την Toyota από την πίεση που αντιμετωπίζει. Εν τω μεταξύ, κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα, δηλαδή να πουλάει εκατομμύρια αυτοκίνητα με διάφορους τύπους υβριδικής κίνησης.
Στη μάχη με την VW πάντως, σύμφωνα με το newsauto, οι Γερμανοί είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις. Ο γερμανικός όμιλος αυτοκινήτων πούλησε πολύ περισσότερα EV τους τελευταίους 12 μήνες από την Toyota, καθώς οι αποστολές οχημάτων μηδενικών εκπομπών έφτασαν περίπου τις 770.000 μονάδες, αυξημένες κατά 35% σε ετήσια βάση.
Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πωλήσεις της VW σκαρφάλωσε στο 8,3%, σημειώνοντας αύξηση 1,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Διαβάστε ακόμη
Ακραίες διακυμάνσεις και… ασανσέρ (ξανά) το bitcoin (γράφημα)
UniCredit: Αύξηση 16% στα μπόνους μετά τη χρονιά – ρεκόρ – Ποιοι ωφελούνται περισσότερο
Τράπεζα Πειραιώς: Ισχυρή κερδοφορία €800 εκατ. το 2023 – Μείωση 50% στον δείκτη ΝΡΕs
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ