Η αξία της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης X έχει πέσει πάνω από 75 τοις εκατό σε σύγκριση με την εποχή που την αγόρασε ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης Eλον Μασκ πριν από δύο χρόνια, σύμφωνα με το Euronews.
Οι πληροφορίες προέρχονται από μια έκθεση δημοσιοποίησης για το Blue Chip Growth Fund της Fidelity. Τον Ιούλιο, το ταμείο είχε μερίδιο μετοχών στο X αξίας 5,5 εκατομμυρίων δολαρίων (4,96 εκατομμύρια ευρώ).
↘️The value of social media platform X has plunged by over 75% compared to when billionaire owner Elon Musk bought it two years ago. https://t.co/UliwLLycrv
— Euronews Next (@euronewsnext) October 1, 2024
Αρχικά, η Fidelity επένδυσε 19,66 εκατ. δολάρια (17,73 εκατ. ευρώ) όταν ο Μασκ αγόρασε την εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η έκθεση της Fidelity ανεβάζει τη συνολική αποτίμηση της X στα 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια (8,48 δισεκατομμύρια ευρώ). Αυτό είναι λιγότερο από το ένα τέταρτο των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 39,6 δισεκατομμύρια ευρώ) που πλήρωσε ο Μασκ για αυτήν τον Οκτώβριο του 2022.
Καθώς η οικονομική κατάσταση της X συνεχίζει να επιδεινώνεται, η εταιρεία έχει λάβει μέτρα εξοικονόμησης κόστους, όπως η μεταφορά των κεντρικών γραφείων της από το Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνιας στο Μπάστροπ του Τέξας. Σύμφωνα με την απογραφή του 2020 στις ΗΠΑ, ο συνολικός πληθυσμός της πόλης ήταν μόλις 9.688 κάτοικοι.
Η αξία των μετοχών της X στην πραγματικότητα αυξήθηκε κατά περίπου 22% αμέσως μετά την ανακοίνωση του Μασκ για την εξαγορά της εταιρείας, τότε γνωστής ως Twitter.
Ωστόσο, οι τιμές των μετοχών άρχισαν να πέφτουν και πάλι μετά από διάφορες αμφιλεγόμενες αποφάσεις του Μασκ: η κυριότερη από αυτές ήταν η απόφαση να μετονομαστεί το Twitter σε X, αλλάζοντας το όνομα και το λογότυπο της εταιρείας.
Ορισμένοι ειδικοί εξέφρασαν τότε την ανησυχία τους για την απόφαση αυτή, υποστηρίζοντας ότι το εμπορικό σήμα του Twitter ήταν πολύ αναγνωρίσιμο για να αλλάξει.
Ο Μασκ ανανέωσε επίσης πλήρως το σύστημα επαλήθευσης της πλατφόρμας.
Στο πλαίσιο του Twitter, ορισμένοι παραγωγικοί χρήστες μπορούσαν να επαληθεύονται με μια μπλε σφραγίδα δίπλα στο όνομά τους. Το σύστημα επαλήθευσης τέθηκε σε εφαρμογή το 2009, αφού ο Tony La Russa, τότε διευθυντής των St Louis Cardinals, μήνυσε το Twitter για έναν λογαριασμό που χρησιμοποιούσε το όνομά του για να διακωμωδήσει θανάτους από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Μετά την εξαγορά της εταιρείας από τον ίδιο, ο Μασκ άλλαξε την επαλήθευση ώστε να βασίζεται σε συνδρομή. Αντί να δίνεται σε χρήστες που διατρέχουν κίνδυνο πλαστοπροσωπίας, οι μπλε έλεγχοι χρησιμοποιήθηκαν για τους συνδρομητές X Premium που πλήρωναν μηνιαία συνδρομή.
Τόσο οι αλλαγές του συστήματος επαλήθευσης του κοινωνικού μέσου όσο και το branding προκάλεσαν αντιδράσεις μεταξύ των χρηστών της πλατφόρμας. Ένας παράγοντας που επηρέασε άμεσα την αξία του X είναι η έξοδος των διαφημιστών που εγκατέλειψαν την πλατφόρμα λόγω ανησυχιών σχετικά με το περιεχόμενο.
Το 2023, η Apple, η Coca-Cola και η Disney αφαίρεσαν πληρωμένες διαφημίσεις από το X, αφού ο Μασκ υποστήριξε μια αντισημιτική ανάρτηση. Άλλες εταιρείες απέσυραν τη διαφήμιση λόγω ανησυχιών σχετικά με τη ρητορική μίσους και το ναζιστικό περιεχόμενο στο X, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Comcast, η IBM και η Παγκόσμια Τράπεζα.
Και κάπως έτσι, έπειτα από όλα αυτά, και σύμφωνα με το Blue Chip Growth Fund της Fidelity, η αξία του X έχει πέσει πάνω από 75%.
Διαβάστε ακόμη
Goldman Sachs: Αυξάνει την τιμή στόχο για τον S&P 500 στις 6.300 μονάδες (γραφήματα)
Η οικιακή ατμοσφαιρική ρύπανση μολύνει τις πόλεις
ΚΕΠΕ: Υποχώρησε το Σεπτέμβριο ο δείκτης «φόβου» για την ελληνική αγορά (διαγράμματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα