Τέσσερα σκάφη αναψυχής βγαίνουν στο σφυρί από την Παρασκευή 18 Μαρτίου μέχρι τις 6 Απριλίου. Τελευταίο στη σειρά, αλλά πλέον «επώνυμο» το σκάφος “Lucky A.T.M.”, το οποίο, όπως αποκαλύπτει το newmoney, ανήκει στην Orion Yachting Limited, με έδρα στο Λονδίνο, που με τη σειρά της εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την κυρία Μικελίνα Καλογρίτσα.
Πρόκειται για την ιταλικής καταγωγής σύζυγο του γνωστού εργολάβου Χρήστου Καλογρίτσα, που μέσω των εταιρειών του Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών είχε επί δεκαετίες σημαντική παρουσία σε εργολαβίες της ΔΕΗ και άλλα μεσαία δημόσια έργα. Επί της προηγούμενης διακυβέρνησης επιχειρήθηκε ένα «άλμα», το οποίο, ωστόσο, αποδείχθηκε…άλμα στο κενό, καθώς η συμμετοχή του στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες αποτέλεσε την αρχή μιας μεγάλης περιπέτειας που είχε ως αποτέλεσμα την οικονομική κατάρρευσή του. Γεγονός που τον κατέστησε βασικό μάρτυρα κατηγορίας στην προανακριτική επιτροπή της Βουλής που διερεύνησε την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών.
Υπενθυμίζεται ότι το όνομα της κας Μικελίνα Καλογρίτσα αναφερόταν στα πορίσματα του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ), τα οποία είχαν διερευνήσει στο παρελθόν τις δραστηριότητες της οικογένειας Καλογρίτσα.
Το “Lucky A.T.M.” και η μαρίνας Ζέας
Το υπό αγγλική σημαία σκάφος αναψυχής “Lucky A.T.M.” που δεν αποδείχθηκε και τόσο…τυχερό τελικά, κατασχέθηκε τον Φεβρουάριο του 2020 για απαίτηση 23.867,65 ευρώ και προγραμματίστηκε να βγει σε πλειστηριασμό την 1 Απριλίου 2020, με επισπεύδουσα την Μαρίνα Ζέας Α.Ε.
Είναι κατασκευασμένο από ξύλο, με έτος κατασκευής το 1974 στην Ιταλία, έχει μήκος 26,50 μέτρων, πλάτος 6,50 μέτρων και βύθισμα 2,50 μέτρων (ολικής χωρητικότητας 68,12 Κ.Ο.Χ.), ενώ φέρει δύο μηχανές εσωτερικής καύσης MTU συνολικής ιπποδύναμης 2.909,40 kW.
Σύμφωνα με την έκθεση πλειστηριασμού, «το σκάφος βρέθηκε σε άθικτη κατάσταση και ευσταθές, ελλιμενισμένο στη Μαρίνα Ζέας στην προβλήτα ΗG Θέση 6. Δεν κατέστη δυνατή η εκκίνηση και λειτουργία των κύριων μηχανών και γεννητριών του, ο έλεγχος του εξοπλισμού τηλεπικοινωνίας καθώς και η λειτουργία και αξιολόγηση τους, ούτε του εξοπλισμού ασφαλείας του, αφού δεν ήταν δυνατή η επιθεώρηση στο εσωτερικό του. Επίσης διαθέτει ένα βοηθητικό σκάφος με εξωλέμβια μηχανή, για το οποίο δεν ήταν δυνατός ο έλεγχος λειτουργίας του. Στα ύφαλά του μακροσκοπικά, παρατηρήθηκε ύπαρξη αυξημένης θαλάσσιας ρύπανσης. Η γενική κατάστασή του κρίνεται ως μη αξιόπλοο λόγω λήξης των σχετικών πιστοποιητικών από 26-3-2017».
Σύμφωνα με το Πιστοποιητικό Βαρών του Νηολογίου Λονδίνου, δεν υπάρχουν βάρη επί του κατασχεθέντος σκάφους, ενώ η τιμή πρώτης προσφοράς ορίστηκε στις 120.000 ευρώ. Ο αρχικός πλειστηριασμός αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας, όπως και ο επαναληπτικός που είχε οριστεί για τις 8 Σεπτεμβρίου 2021. Έτσι τώρα έχει επαναπρογραμματιστεί για τις 6 Απριλίου 2022, με τιμή πρώτης προσφοράς, η οποία μετά από προσφυγή (ασφαλιστικά μέτρα) ορίστηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 150.000 ευρώ.
Το εγκαταλελειμμένο “Double 7” στον Φλοίσβο
Η αρχή για τα…θαλασσινά σφυριά, ωστόσο, γίνεται την Παρασκευή 18 Μαρτίου με το σκάφος “Double 7”, που βρίσκεται παρατημένο εδώ και μια δεκαετία στη μαρίνα Φλοίσβου.
Το σκάφος ανήκε στην εταιρεία «Wythburn Limited» που εδρεύει στη νήσο Jersey της Μεγάλης Βρετανίας, κατασχέθηκε το Μάιο του 2021 και βγαίνει στο σφυρί, με επισπεύδουσα την Lamda Flisvos Marina Α.Ε. με τιμή εκκίνησης μόλις 40.000 ευρώ.
Πρόκειται για μηχανοκίνητο ταχύπλοο σκάφος υπό ολλανδική σημαία, κατασκευασμένο στην Ιταλία το 1982 από την Azimut Yachts. Είναι μοντέλο Azimut 60, με μήκος 19,2 μέτρα, πλάτος 4,75 μέτρα και βύθισμα 1,8 μέτρα. Είναι κατασκευασμένο από ενισχυμένο πλαστικό και φέρει δύο κύριες μηχανές «MAN», τύπου D2543 MLE, 650 ίππων έκαστη.
Η κατάστασή του όμως περιγράφεται ως…απελπιστική, κάτι που εξηγεί και τη χαμηλή τιμή πρώτης προσφοράς. Έτσι, σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, η γάστρα είναι παραμελημένη, η βαφή έχει σημάδια φθοράς και το σκάφος δεν έχει υποβληθεί πρόσφατα σε καμία εργασία συντήρησης της βαφής του. Τα εξωτερικά καταστρώματα που είναι επενδυμένα από ξύλο teak βρέθηκαν σε πολύ κακή κατάσταση και με πολλές φθορές. Σε πολλαπλά σημεία του κύριου καταστρώματος η αποσάθρωση του ξύλινου δαπέδου οδηγεί σε εισροή υδάτων στον χώρο του μηχανοστασίου. Ο δε εξοπλισμός του στο πρωραίο κατάστρωμα ήταν σε παρατημένη κατάσταση. Η καμπίνα του πληρώματος η οποία περιλαμβάνει δύο κλίνες και μία τουαλέτα ήταν σε κατάσταση έντονης φθοράς εξαιτίας της αυξημένης υγρασίας. Το μηχανοστάσιο όπου η πρόσβαση του γίνεται μέσω μιας καταπακτής που βρίσκεται στο κυρίως κατάστρωμα ήταν σε ακατάστατο περιβάλλον με μικρές αλλά αξιοσημείωτες ποσότητες νερού.
Ακόμη, οι χώροι του σαλονιού και της γέφυρας δεν ήταν προσβάσιμοι καθότι βρέθηκαν κλειδωμένοι, η κόντρα γέφυρα βρέθηκε εκτεθειμένη και απροστάτευτη από τις καιρικές συνθήκες. Ο εξοπλισμός του σκάφους στο πρωραίο κατάστρωμα, ο οποίος περιλαμβάνει τον εργάτη της άγκυρας, τις δέστρες, την κουπαστή κλπ. ήταν σε άθλια κατάσταση με σημάδια οξείδωσης. Στον εξοπλισμό του σκάφους περιλαμβάνεται κι ένα βοηθητικό σκάφος (tender) το οποίο ήταν αποθηκευμένο στην πλατφόρμα κολύμβησης, στην πρύμνη του. Όπως αναφέρεται το σκάφος εσωτερικά παρουσιάζει διάχυτη την εικόνα εγκατάλειψης και η γενική κατάσταση του είναι κακή.
Τα catamaran “White Pearl” και “Deep Blue”
Στις 23 Μαρτίου βγαίνουν για μια ακόμη φορά στο σφυρί και τα δύο catamaran “White Pearl” και το “Deep Blue”, την περίπτωση των οποίων είχε αποκαλύψει το newmoney από πέρυσι.
Ο αρχικός πλειστηριασμός για τα δύο σκάφη ήταν προγραμματισμένος για τις 21 και 28 Ιουλίου 2021, με τιμές εκκίνησης 650.000 ευρώ και 550.000 ευρώ αντίστοιχα.
Ωστόσο, μεσολάβησε προσφυγή της ιδιοκτήτριας εταιρείας με αίτημα διόρθωσης της τιμής που και στις δύο περιπτώσεις έγινε δεκτό.
Το “White Pearl”, Νηολογίου Πειραιά, είναι τύπου Lagoon 52. Το σκάφος κατασκευάσθηκε από ενισχυμένο πλαστικό το 2014 από την εταιρεία Construction Navale Bordeaux, έχει μήκος 15,85 μέτρα, πλάτος 8,60 μέτρα και βύθισμα 2,80 μέτρα, ενώ είναι ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 64,87 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 59,37.
Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4JH4TCE, με ιπποδύναμη 150 BHP (2X75 HP /3200 RPM). Διαθέτει 7 καμπίνες που βρίσκονται κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Στο κύριο κατάστρωμα υπάρχει το σαλόνι/τραπεζαρία.
Το catamaran “White Pearl”, που βρίσκεται στην προκυμαία «G» της Μαρίνας Ζέας, βγαίνει στο σφυρί μετά από κατάσχεση που έγινε το 2020, με επισπεύδοντες την εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” και τρεις ιδιώτες. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ», που εδρεύει «τυπικά στην Οία της Θήρας, αλλά πραγματικά στον Πειραιά».
Όσον αφορά τα βάρη του σκάφους, υπάρχει μία απλή υποθήκη για ποσό 721.500 ευρώ, υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.», που καταχωρήθηκε στις 11/6/2015.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία ¨ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ¨, υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 13 Ιουλίου 2021 εξέτασε την ανακοπή της «ΓΟΥΑΙΤ ΠΕΡΛ Ν.Ε.Π.Α», με την οποία ζητούσε την αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς στις 810.000 ευρώ.
Το δικαστήριο διέταξε τελικά τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης από τις 650.000 ευρώ στις 760.000 ευρώ με βάση «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω σκάφους, τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει κατ’ εκτίμηση από την τουριστική και εμπορική αξιοποίησή του (άνω των 100.000 ευρώ ετησίως), τις τιμές ζήτησης παρόμοιων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών με παρεμφερή χαρακτηριστικά και τις τρέχουσες συνθήκες της διεθνούς και εγχώριας αγοράς».
Το δεύτερο catamaran είναι το “Deep Blue”, Νηολογίου Πειραιά, που κατασκευάστηκε από ενισχυμένο πλαστικό, το 2015, από την εταιρεία Fountraine Pajot. Είναι τύπου Taiti 80, ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 49,39 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 18,25 και έχει μήκος 23,75 μέτρα, πλάτος 10,50 μέτρα και βύθισμα 2,60 μέτρα.
Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4LHA STP, (ιπποδύναμη 2X140 KW/3100 RPM). Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται στο κύριο κατάστρωμα, στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα πλοήγησης του. Μπήκε στη λίστα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μετά από κατάσχεση (το 2021) και οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ» που και αυτή εμφανίζεται «εδρεύουσα τυπικά στην Οία της Θήρας και πραγματικά στον Πειραιά» (στην ίδια διεύθυνση με την προηγούμενη). Και σε αυτή την περίπτωση επισπεύδοντες ήταν η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” καθώς και ένας ιδιώτης.
Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στην προκυμαία της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο, βαρύνεται με μια απλή υποθήκη για ποσό 445.705 ευρώ υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» , που καταχωρήθηκε στις 30/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ», από την εταιρεία «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».
Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά εξέτασε την ανακοπή της «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ Ν.Ε.Π.Α», στις 15 Ιουλίου 2021 και αποφάσισε τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης στις 800.000 ευρώ.
Με νέες τιμές εκκίνησης
Στις 6 Οκτωβρίου τα δύο σκάφη βγήκαν στο σφυρί με τις αυξημένες τιμές πρώτης προσφοράς και ο πλειστηριασμός ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.
Έτσι στον επαναληπτικό της 23ης Μαρτίου το “Deep Blue” βγαίνει με τιμή εκκίνησης 640.000 ευρώ και το “White Pearl” με 608.000 ευρώ…
Διαβάστε ακόμη:
Όλα τα «μυστικά» του νέου ΕΝΦΙΑ σε 4 βήματα
Νέος γύρος συνομιλιών Ουκρανίας-Ρωσίας – Ζελένσκι: Οι θέσεις ακούγονται «πιο ρεαλιστικές»
Αύριο το νέο πακέτο στήριξης- Οι αποφάσεις για βενζίνη, επιταγή ακρίβειας και επιδότηση ρεύματος