Ο, μέχρι το 2020 επικεφαλής της Hyundai Motor, Τσουνγκ Μονγκ-Κου, δεν ήταν ποτέ ένας εύκολος άνθρωπος. Ακόμα και τα παιδιά του, τα έβαζε να εργαστούν σε θέσεις καθαριστών ή σερβιτόρων στον Όμιλο που διοικούσε, για να αποδείξουν την αξία τους. Όταν λοιπόν ο γιος του, Εϊσούν Τσουνγκ ανέλαβε τη θέση του CEO της Hyundai Motor, κανείς δεν αμφέβαλλε για τις ικανότητές του. Άλλωστε, τα προηγούμενα χρόνια, είχε καταφέρει, διοικώντας τη θυγατρική της Hyundai, αυτοκινητοβιομηχανία ΚΙΑ, να την αναπτύξει ταχύτερα από ό,τι ο πατέρας του τη Hyundai και να τη φέρει από την αφάνεια, στην «αφρόκρεμα» της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Σήμερα, ως επικεφαλής του κορεατικού κολοσσού, ο Εϊσούν Τσουνγκ, γνωστός ως μεγάλος φαν της δημιουργικότητας, έχει άλλους, μεγαλύτερους στόχους. Έχει οδηγήσει τη Hyundai σε ένα ιδιότυπο «αντάρτικο» σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις του (άμεσου) μέλλοντος.
Όταν όλοι οι κατασκευαστές ανακοινώνουν τα σχέδιά τους για πλήρη στροφή στην ηλεκτροκίνηση την ερχόμενη δεκαετία (το 2035 είναι η πιο κοινή ημερομηνία, πλησιάζοντας και την ευρωπαϊκή αγορά) και κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Hyundai είναι κάπως πιο προσεκτική. Πέρυσι, για παράδειγμα, αναγκάστηκε να διαψεύσει τις φήμες που κυκλοφορούσαν ότι σταματά την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Και φέτος, κάνει κάτι παρεμφερές: Εγκαινιάζει συνεργασία με τον πετρελαϊκό κολοσσό Aramco και το Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογιών Βασιλιάς Αμπντουλάχ της Σαουδικής Αραβίας. Σκοπός της συνεργασίας, είναι η ανάπτυξη ενός κινητήρα με εξαιρετικά λιτή καύση και καυσίμων με σχεδόν μηδαμινές εκπομπές ρύπων.
Μικρή παρένθεση: «Ουδετερότητα Άνθρακα 2045» ονομάζει το πλάνο της για το μέλλον η Hyundai. Είναι και εδώ, προσεκτικά διατυπωμένο. Δεν μιλά για ηλεκτροκίνηση και μπαταρίες.
Ναι, η Hyundai έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μάλιστα δημιούργησε και ξεχωριστή μάρκα, την IONIQ, ενώ στοχεύει σε μια από τις πρώτες θέσεις των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Είναι δε εκ των πρωτοπόρων στην ηλεκτροκίνηση, καθώς διαθέτει μια αρκετά μεγάλη γκάμα EVs. Όμως δεν… απαρνείται και τις άλλες τεχνολογίες.
Και δεν μιλάμε μόνο για τη γκάμα των μοντέλων της. Για παράδειγμα, στα δύο φουτουριστικά -με στοιχεία ρετρό, από τα 70s-80s- concepts υψηλών επιδόσεων που παρουσίασε πρόσφατα, η κορεατική μάρκα έκανε σαφές ότι το ένα είναι υβριδικό ηλεκτρικό, στο οποίο οι ηλεκτροκινητήρες παίρνουν «ζωή» από μπαταρία αλλά και από κυψέλες καυσίμων υδρογόνου. Και αυτό το τελευταίο, είναι κάτι στο οποίο οι Κορεάτες ποντάρουν πολλά.
Ο Όμιλος λοιπόν σχεδιάζει τη μετάβασή του σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), όχι με κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά με επένδυση στο R&D για την ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων τους.
Με την Aramco, η συνεργασία εστιάζει στα e-fuels, τα οποία, σε αντίθεση με τα συμβατικά, ορυκτά καύσιμα, αποτελούνται από φιλικό προς το περιβάλλον υδρογόνο. Πρόκειται για καύσιμο που έχει κατά 80% χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, αφού παράγεται από ηλεκτρόλυση νερού με χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα καύσιμα αυτά προορίζονται για εξαιρετικά λιτής καύσης κινητήρα. Αυτός, διαθέτει μια φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία η οποία αυξάνει τη θερμική απόδοση και την οικονομία καυσίμου σε σύγκριση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οδηγώντας σε περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Στο υπερσύγχρονο κέντρο έρευνας καύσης της Hyundai, εξελίσσεται ένας υπερσύγχρονος κινητήρας βενζίνης με την εξαιρετικά λιτή καύση για να δοθεί στους Σαουδάραβες ερευνητές, οι οποίοι με τη σειρά τους θα δοκιμάσουν τα e-fuels. Η συνεργασία στοχεύει να επαληθεύσει κατά πόσο μπορούν να μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα όταν το e-fuel χρησιμοποιείται σε υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Όμιλος Hyundai Motor αναμένει να επιτύχει ουδετερότητα του άνθρακα μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τα συμβατικά καύσιμα μέσω κινητήρων νέας τεχνολογίας.
Αλλά αυτά, δεν είναι τα μόνα. Περίπου 52 δισεκατ. δολάρια θα ξοδέψει ο όμιλος ως το 2025 στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, στοχεύοντας μια από τις τρεις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στη γη, αλλά έχει ακόμα πιο συναρπαστικά πράγματα. Ο Εϊσούν Τσουνγκ, έχει υποσχεθεί πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, αλλά, το κυριότερο, η ανάπτυξη ιπτάμενων οχημάτων ως το 2025. Θα τα καταφέρει;
Διαβάστε ακόμη
Επιδότηση καυσίμων: Νέος γύρος αιτήσεων και πληρωμών για εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ και αγρότες
Πλειστηριασμοί: Ποια ηχηρά και «επώνυμα» σφυριά χτυπούν αυτή τη βδομάδα (pics)