Η Sephora συνεχίζει να ξεχωρίζει τόσο εντός του ομίλου LVMH όσο και έναντι του ανταγωνισμού, σημειώνοντας διψήφια αύξηση εσόδων και κερδών το 2024, σύμφωνα με το Glossy. Η σταθερή της ανάπτυξη έχει καταστεί κρίσιμη για τη LVMH, καθώς οι υπόλοιπες πολυτελείς μάρκες του ομίλου αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης.
Ενώ ο τομέας της μόδας και των κοσμημάτων παρουσιάζει μειωμένη ζήτηση σε Κίνα και ΗΠΑ, η Sephora πρωτοστατεί στη θετική απόδοση του τμήματος Επιλεκτικής Λιανικής της LVMH, αποδεικνύοντας τη σημασία του “φαινομένου του κραγιόν”: οι καταναλωτές επενδύουν σε προσιτές πολυτέλειες, όπως τα καλλυντικά, ακόμη και σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Sephora απευθύνεται σε νεανικό κοινό, χωρίς όμως να έχει χαμηλού κόστους προφίλ, γεγονός που ενισχύει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά.
Επέκταση και ανάπτυξη σε διεθνείς αγορές
Η Sephora καταγράφει αυξανόμενα μερίδια αγοράς στη Βόρεια Αμερική, Γαλλία, Ιταλία, Μέση Ανατολή και Λατινική Αμερική, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του 2024.
Η εταιρεία άνοιξε πέντε νέα καταστήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός premium flagship στο Μπέρμιγχαμ, το οποίο προσέλκυσε 2.000 πελάτες την πρώτη ημέρα. Στόχος είναι να φτάσει τα 20 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο έως το 2027.
Παράλληλα, η Sephora ενίσχυσε τις βιωματικές εμπειρίες μάρκετινγκ. Το Sephoria 2024 σημείωσε ρεκόρ συμμετοχών στη Νέα Υόρκη, με 4.000 φυσικούς επισκέπτες και 90.000 εικονικούς συμμετέχοντες, ενώ το λανσάρισμα στο Ντουμπάι προσέλκυσε 6.000 επισκέπτες.
Επιτυχημένες εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης σε Σαγκάη, Ατλάντα και Παρίσι, με τη Sephora να προσαρμόζει τις στρατηγικές της στις τοπικές αγορές.
Σταθερή δέσμευση σε κοινωνικές αξίες
Σε αντίθεση με άλλες μεγάλες εταιρείες που μειώνουν τις δράσεις τους για την ποικιλομορφία και την ένταξη, η Sephora παραμένει αφοσιωμένη στις κοινωνικές της δεσμεύσεις.
Ο CEO της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, τόνισε ότι η εταιρεία συνεχίζει να υποστηρίζει την ποικιλομορφία, την ευημερία των εργαζομένων και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, ακόμα και σε περιόδους οικονομικής δυσκολίας.
Αυτή η τοποθέτηση έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς πολλές μεγάλες αλυσίδες λιανικής, όπως η Target, αποσύρονται από τέτοιες πρωτοβουλίες.
Η Sephora κερδίζει τη γενιά των εφήβων
Ένα νέο φαινόμενο που έχει αναδειχθεί είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα της Sephora μεταξύ εφήβων και pre-teens, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ.
Έρευνες δείχνουν ότι 54% των καταναλωτών ηλικίας 12-14 ετών χρησιμοποιούν προϊόντα όπως μάσκαρα, eyeliner και μολύβια φρυδιών, με τα κοινωνικά δίκτυα, ιδιαίτερα το TikTok, να ενισχύουν αυτή την τάση.
Η Κίνα παραμένει πρόκληση για την ανάπτυξη
Ο επικεφαλής της Sephora, Γκιγιόμ Μοτ, ανέλαβε προσωπικά την αναδιάρθρωση της εταιρείας στην Κίνα, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά καλλυντικών στον κόσμο.
Παρά την εντυπωσιακή πορεία της εταιρείας, οι πωλήσεις στην Ασία – και ειδικότερα στην Κίνα – πρέπει να ανακάμψουν, αν η Sephora θέλει να πετύχει τον στόχο των 20 δισ. ευρώ εσόδων έως το 2027.
Υπάρχουν, ωστόσο, θετικά σημάδια:
– Η επισκεψιμότητα στα καταστήματα αυξήθηκε κατά τη διάρκεια των εορτών του Σεληνιακού Νέου Έτους και της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου.
– Η εταιρεία ενισχύει τις αποκλειστικές συνεργασίες στην Κίνα, εισάγοντας brands όπως Fenty Beauty της Rihanna και The Ordinary της Estée Lauder.
Με την τρέχουσα πορεία της, η Sephora φαίνεται πως όχι μόνο ξεχωρίζει στον χώρο της ομορφιάς, αλλά και αποτελεί κομβικό πυλώνα ανάπτυξης για την LVMH, σύμφωνα πάντα με το Glossy.
Διαβάστε ακόμη
Μυτιληναίος σε Ευρώπη: Χρειάζονται περισσότερα μέτρα για να αντιμετωπιστεί το ενεργειακό κόστος
Goldman Sachs: Αναβαθμίζει την τιμή στόχο για τον Γενικό Δείκτη, κρατά όμως ουδέτερη στάση (πίνακες)
Σε νέα πώληση μετοχών της Alpha Bank προχωρά ο Τζον Πόλσον
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα