Στην εποχή της πανδημίας τόσο η υγεία όσο και η τάση για ψηφιοποίηση έχουν σίγουρα την τιμητική τους. Έτσι, η ανάγκη για ψηφιοποιημένες ιατρικές υπηρεσίες είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Αν και ο κλάδος της τηλεϊατρικής έχει κάνει την εμφάνισή του εδώ και κάποια χρόνια, η πανδημία λειτούργησε ως καταλύτης της καινοτομίας στον τομέα και κέντρισε το ενδιαφέρον όχι μόνοι της ιατρικής βιομηχανίας αλλά και των μεγαλύτερων τεχνολογικών εταιρειών στον κόσμο.

Μicrosoft, Amazon, Google, Apple και άλλες εταιρείες-μεγαθήρια έχουν προσφάτως μπει σε αγώνα δρόμου για την επανάσταση στο χώρο της υγείας.

Microsoft

Η Microsoft λάνσαρε το 2020 υπηρεσία cloud ειδικά για την υγειονομική περίθαλψη, το πρώτο cloud που στοχεύει αποκλειστικά σε συγκεκριμένο κλάδο. Το προϊόν επιτρέπει στους επαγγελματίες της υγειονομικής περίθαλψης να προγραμματίζουν και να διεξάγουν απομακρυσμένες επισκέψεις σε ασθενείς, μέσω της εφαρμογής βιντεοκλήσεων Microsoft Teams, και να παρακολουθούν τις ιατρικές συσκευές των ασθενών εξ αποστάσεως μέσω της υπηρεσίας cloud της εταιρείας, Azure. Η εταιρεία έχει επίσης επενδύσει στη Nuance,εταιρεία αναγνώρισης ομιλίας και τεχνητής νοημοσύνης, για την καλύτερη εκτέλεση των ψηφιακών ιατρικών της υπηρεσιών.

Ο τεχνολογικός κολοσσός προσπαθεί, επίσης, να αφήσει το στίγμα του στην ψηφιοποίηση και βελτίωση των ιατρικών αρχείων με σκοπό τη μείωση των διοικητικών και γραφειοκρατικών εργασιών.

Amazon

Μετά τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, στον οποίο η εταιρεία έχει την πρωτοκαθεδρία, αλλά και τις υπηρεσίες cloud, η Amazon αναμένεται να ταράξει τα νερά και στην υγειονομική περίθαλψη.

Η εταιρεία ξεκίνησε το Amazon Pharmacy τον περασμένο Νοέμβριο, μέσω του οποίου αποστέλλονται στους πελάτες της συνταγογραφούμενα φάρμακά χωρίς χρέωση παράδοσης. Τα μέλη του Amazon Prime λαμβάνουν ειδικά προνόμια στην υπηρεσία, όπως εκπτώσεις έως και 80% στα γενόσημα φάρμακα όταν πληρώνουν χωρίς ασφάλιση και διήμερη παράδοση.

Επιπλέον η εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα το Halo, ένα ρολόι fitness που μπορεί να αναλύσει τη φωνή ενός χρήστη μέσω της ομιλίας του και να υπολογίσει το ποσοστό σωματικού λίπους χρησιμοποιώντας μια κάμερα smartphone, δύο χαρακτηριστικά που το διαχωρίζουν από τους βασικούς ανταγωνιστές του, Fitbit και Apple Watch.

Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα της Amazon είναι εδώ και χρόνια η ανάπτυξη ενός τρόπου άμεσης διασύνδεσης των εργαζομένων με γιατρούς πρωτοβάθμιας φροντίδας για διαδικτυακές και φυσικές επισκέψεις.

Έτσι, το πιο δυνατό χαρτί της εταιρείας, το Αmazon Care, ξεκίνησε πιλοτικά πριν από 18 μήνες, με σκοπό να παρέχει στους υπαλλήλους της Amazon και στις οικογένειές τους άμεση πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη υψηλής ποιότητας. Η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους να συνδεθούν άμεσα με ειδικούς του ιατρικού τομέα μέσω συνομιλίας ή βιντεοδιάσκεψης (συνήθως σε λιγότερο από 60 δευτερόλεπτα) και εξαλείφει τους χρόνους αναμονής για την παροχή ιατρικής βοήθειας. Το Amazon Care έχει δύο ειδών υπηρεσίες: 1) ψηφιακή συνεδρία (διατίθεται τόσο για Android όσο και για iOS), όπου η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να έρθουν σε επαφή γρήγορα και άμεσα με νοσοκόμα ή γιατρό, μέσω μηνυμάτων ή βιντεοκλήσεις και 2) προσωπική συνεδρία, όπου η Amazon Care μπορεί να στείλει έναν ιατρό στο σπίτι του ασθενούς για πρόσθετη φροντίδα, που μπορεί να περιλαμβάνει από εξετάσεις αίματος έως ακρόαση των πνευμόνων.

Μέχρι τώρα, η Amazon Care ήταν αποκλειστικά διαθέσιμη στους υπαλλήλους της Amazon και στις οικογένειές τους στην πολιτεία της Ουάσιγκτον, αλλά η εταιρεία ανακοίνωσε ότι εως το καλοκαίρι του 2021 η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη και σε άλλες περιοχές της Αμερικής, ενώ αναμένεται να φτάσει και στην Ευρώπη.

Η Amazon σκοπεύει να παρέχει τις υπηρεσίες της Amazon Care και σε τρίτες εταιρείες που θέλουν να μειώσουν το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης των εργαζομένων.

Google

Η πορεία της επέκτασης της Google προς τον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης ήταν μετ’ εμποδίων, κάτι που ίσως προξενεί εντύπωση αν αναλογιστεί κανείς τις αποδόσεις του του ψηφιακού γίγαντα στους άλλους τομείς.

Η Google, πρωτοπόρα για μια ακόμη φορά, έκανε το 2008 ένα βήμα, που αργότερα αποδείχθηκε πρόωρο, να ιδρύσει μια εφαρμογή για την υγεία, το Google health, η οποία όμως δεν έφερε τα αναμενόμενα για την εποχή αποτελέσματα και τερματίστηκε το 2012.
Αυτό βεβαίως δεν ήταν αρκετό για να κρατήσει την εταιρεία-μεγαθήριο εκτός αρένας, και έτσι μια δεκαετία αργότερα, υπό πολύ διαφορετικές συνθήκες, η Google έκανε επανεμφάνιση με μια ανανεωμένη εφαρμογή υγείας. Το νέο heath app, προσδίδει στα smartphones μια νέα δυνατότητα, επιτρέποντας στους χρήστες να αποθηκεύουν τα ιατρικά και νοσοκομειακά τους αρχεία απευθείας στο κινητό τους.

Επιπλέον, η πρώτη μεγάλη συνεργασία της Google Health με το σύστημα υγείας Ascension, για την δημιουργία ενός εργαλείου που βοηθά τους κλινικούς ιατρούς να οργανώνουν δεδομένα ασθενών, είναι γεγονός, αν και πρέπει να ξεπεράσει τις ανησυχίες περί απορρήτου και προσωπικών δεδομένων που έχουν κατά καιρούς εκφραστεί, και έχουν πυροδοτήσει σχετική έρευνα των αμερικάνικων ρυθμιστικών αρχών.

Τέλος, ανακοινώθηκε ότι το τμήμα cloud της Google πρόκειται να επενδύσει 100 εκατομμύρια δολάρια στην Amwell, μια εταιρεία τηλεϊατρικής, η οποία ετοιμάζεται να μπει στο χρηματιστήριο, σύμφωνα με το CNBC. Η Amwell επέλεξε την Google ως τον παγκόσμιο συνεργάτη της σε cloud και σκοπεύει να μεταφέρει ορισμένες από τις δυνατότητες βίντεο των υπηρεσιών της.

Apple

Η Apple, έχοντας σημειώσει τη μικρότερη παρουσία στο χώρο, συνεχίζει να προωθεί την προσωπική υγεία μέσω του Apple Watch. Τον Σεπτέμβριο, η Apple λάνσαρε ένα νέο Apple Watch αξίας 400 δολαρίων, που μετρά τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα και τους καρδιακούς ρυθμούς του χρήστη. Παράλληλα, αν και δεν αφορά ακριβώς την υγειονομική περίθαλψη, η εταιρεία μόλις ξεκίνησε το Fitness Plus, μια συνδρομητική υπηρεσία προπόνησης και ευεξίας.

Διαβάστε ακόμα: 

Άρση lockdown: Αυτά είναι όλα τα covid free ελληνικά νησιά (λίστα)

Goldman Sachs: Τι προβλέπει το τμήμα Private Wealth για τους πελάτες του 

Αυτός είναι ο Έλληνας που μήνυσε την Apple (pics)