Της Μαριάννας Τζάννε
Δικαστικά μέτωπα που καλλιεργούν την βεβαιότητα για νέο γύρο καθυστερήσεων ανοίγει ο διαγωνισμός για την σύμβαση παραχώρησης του Θριάσιου ΙΙ, μετά τον καταιγισμό προσφυγών μεταξύ των υποψηφίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες ενστάσεις υποβλήθηκαν από όλες τις εταιρείες που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον στο διαγωνισμό ενώ χθες έγινε γνωστό ότι απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών δικαιώνει εν μέρει την Pearl ΑΕ (η οποία ταυτίζεται με τα συμφέροντα της Cosco) και στρέφεται κατά της κοινοπραξίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Sarmed. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κοινοπραξία της θυγατρικής των Ιταλικών σιδηροδρόμων προετοιμάζει με την σειρά της, προσφυγή στο ΣτΕ.
Εκτός από την Pearl και την κοινοπραξία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Sarmed, στο διαγωνισμό συμμετέχουν επίσης η κοινοπραξία Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου με την Foodlink και η Goldair Cargo. Η τελευταία ελέγχει μειοψηφικό ποσοστό στην κοινοπραξία που κέρδισε τον πρώτο διαγωνισμό (με επικεφαλής την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ), για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο. Εκκρεμεί όμως η αντίστοιχη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το «Θριάσιο ΙΙ», αφορά τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) για 25 χρόνια. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να ολοκληρώσει και να επεκτείνει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Πρόκειται να αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών, επένδυση που υπολογίζεται στα 20.000.000-25.000.000 ευρώ. Επίσης, θα αναλάβει να ολοκληρώσει σειρά έργων υποστηρικτικών λειτουργιών όπως τα κτίρια του χώρου μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών, φόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, μεταφόρτωσης φορτίου βαγονιών, πρατήριο υγρών καυσίμων και την προμήθεια του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού (περονοφόρα κ.ά.).