Από τις συζητήσεις πίσω απ’ τις μπάρες των μαγαζιών που δούλευαν για την ανάγκη διαφορετικών premium mixers και την ιδέα μίας επιχειρηματικής προσπάθειας που πήρε το όνομα «Three Cents» ως το deal 45 εκατ. ευρώ με την Coca Cola HBC πέρασαν μόλις 8 χρόνια!
Στο διάστημα αυτό ο Γιώργος Μπάγκος, ο Δημήτρης Νταφόπουλος, ο Γιώργος Τσιρίκος, τρεις φίλοι bartenders και ο Βασίλης Καλαντζής, γνωστός επαγγελματίας στο χώρο της εστίασης και της εισαγωγής ποτών, κατάφεραν να στήσουν ένα απ’ τα πιο πετυχημένα επιχειρηματικά story των τελευταίων ετών. Και μάλιστα σε έναν αρκετά δύσκολο χώρο με πολύ μεγάλο ανταγωνισμό όπου οι χρόνοι για την επιτυχία είναι ιδιαίτερα αργοί και δεν θυμίζουν σε τίποτα το σπριντ που κάνουν οι τεχνολογικές startups!
Να όμως που μόλις σε οκτώ χρόνια η παρέα αυτή κατάφερε να κάνει το brand Three Cents υπολογίσιμο και με 10 προϊόντα στο χαρτοφυλάκιό της και αιχμή του δόρατος την πολύ δημοφιλή Pink Grapefruit Soda, να αποτελεί μία διεθνή επιτυχία, με παρουσία σε πάνω από 30 χώρες. Μία διαδρομή ανοδική τόσο οικονομικά όσο και σε επίπεδο αποτιμήσεων. Και τούτο διότι η προ διετίας είσοδος της Virtus του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου και εν τέλει η απορρόφηση της εταιρείας απ’ την Ideal Holdings κατάφερε να μοχλεύσει την ίδια την αξία της εταιρείας ESM Effervescent Sodas Management Limited με έδρα την Κύπρο που είχε στήσει η παρέα ξεκινώντας τη διαδρομή των Three Cents premium mixers.
Η εταιρεία, σύμφωνα με εκτιμήσεις που έκανε η διοίκηση της Ideal Holdings στις αρχές του καλοκαιριού, αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τα 10 εκατ. ευρώ πωλήσεων ενώ σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες καταστάσεις, το 2011 είχε πωλήσεις 7,7 εκατ. ευρώ και EBITDA 1,5 εκατ. ευρώ. Κάτι που σημαίνει ότι ο όμιλος Coca Cola HBC έδωσε 30 φορές τα EBITDA που είχε η εταιρεία το 2021 για να εξαγοράσει το 100% των μετοχών. Ως μπόνους βέβαια λειτούργησε το γεγονός ότι η εταιρείας ESM Effervescent Sodas Management Limited δεν είχε δανειακά βάρη.
Η ολοκλήρωση του ντιλ αναμένεται ως τα τέλη της χρονιάς εφόσον προχωρήσει κανονικά η έγκριση της συναλλαγής απ’ τις αρμόδιες ρυθμιστικές και εποπτικές Αρχές. Η διοικητική ομάδα των ιδρυτών, σύμφωνα με πληροφορίες θα παραμείνει στην εταιρεία, κάτι που αποτέλεσε και ρήτρα στη συμφωνία πώλησης.
Κάτι που σημαίνει πως με τις «πλάτες» πλέον ενός πολυεθνικού Ομίλου η παρέα των ιδρυτών μπορεί να αποκομίσει πολλαπλάσια οφέλη, τόσο στο κομμάτι του HORECA όσο και στη λιανική. Και φυσικά στο στόχο της εξωστρέφειας που από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε προτεραιότητα για την Three Cents.
Τα mixers Three Cents, το όνομα των οποίων παραπέμπει στην εποχή της ποτοαπαγόρευσης στις ΗΠΑ, εμφανίστηκαν πρώτη φορά στα bars της Αθήνας στα τέλη του 2014 και δεν άργησαν να γίνουν γνωστά. Οι ιδρυτές της εταιρείας ήθελαν να παρασκευάσουν αναψυκτικά για μίξη με αλκοόλ από 100% φυσικά υλικά, χωρίς συντηρητικά, τεχνητές χρωστικές και τεχνητά αρώματα, κάτι που εκτιμήθηκε αρχικά απ’ τους συναδέλφους τους στο HORECA.
Μάλιστα με τη βοήθεια κλαδικών events, παρουσιάσεων αλλά και με τις γνωριμίες στο χώρο που είχε η παρέα των ιδρυτών, η φήμη της μπράντας πολύ γρήγορα ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα.
Αρχικά τη διανομή είχε αναλάβει η εταιρεία Granikal A.E. του Βασίλη Καλαντζή αλλά πολύ σύντομα και λόγω της επιτυχίας τους, τη διανομή των προϊόντων ανέλαβε το 2016 η Άμβυξ Α.Ε.
Η είσοδος του fund Virtus International Partners στο μετοχολόγιο της εταιρείας της έδωσε «φτερά» επεκτείνοντας την παραγωγή, που τα τελευταία δύο χρόνια γίνεται στις πρώην εγκαταστάσεις Μεταξά, την παρουσία της στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλά και στο εξωτερικό.
Με το ντιλ με την Coca Cola HBC πλέον η εταιρεία γυρίζει σελίδα. Γίνεται μέλος ενός μεγάλου Ομίλου που διαθέτει ήδη παρουσία στο χώρο των Mixers κυρίως με τη διακίνηση ετικετών όπως Tuborg και Schweppes αποκτώντας πρόσβαση σε περισσότερα σημεία.
Διαβάστε ακόμη:
Η κρίση γεννάει κροίσους στη Ναυτιλία
UBS: Τι εκτιμά για επιτόκια, ύφεση, κατανάλωση – Οι επενδυτικές επιλογές
Επισύνδεσης συνέχεια: Νέο θεσμικό πλάνο για την ΕΥΠ από το Μαξίμου – Πώς αντιδρούν ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ