Ένα μέρος του μεγάλου «πολέμου» δισεκατομμυρίων της διεθνούς αγοράς των ηλεκτρικών ΙΧ, ανάμεσα στην Tesla του Ελον Μασκ και την BYD του Κινέζου μεγιστάνα Γουάνγκ Τσουανφού, αναμένεται να μεταφερθεί και στην Ελλάδα τους προσεχείς μήνες.
Ή, τουλάχιστον, αυτό πρόκειται να ξεκαθαρίσει σύντομα. Το αν, δηλαδή, η ανερχόμενη σε παγκόσμια κλίμακα δύναμη στον κλάδο των EVs, η BYD (συντομογραφία του Build Your Dreams) θα φέρει άμεσα (ή πότε) και στην ελληνική αγορά εκτός από τα επαγγελματικά οχήματα της van, φορτηγά, λεωφορεία (όπως κάνει από τον περασμένο μήνα, μέσω της συνεργασίας της με εισαγωγέα/αντιπρόσωπο την εισηγμένη Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ) και τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά της.
Κι αυτό, θα συμβεί μάλλον κατά την διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του επόμενου έτους, του 2023, που δεν αργούν. Τότε εκτιμάται ότι η BYD θα αποσαφηνίσει την εμπορική πολιτική την οποία σκοπεύει να ακολουθήσει ως προς την παρουσία της στην ελληνική αγορά και για την κατηγορία των επιβατικών ΙΧ, αφού για τα επαγγελματικά οχήματα της το έχει πράξει.
Πληροφορίες του newmoney από πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ (σ.σ. από την εταιρεία δεν έχει γίνει απολύτως κανένα σχόλιο επ’ αυτού του θέματος) φέρεται να προσβλέπει σε αυτή την προοπτική και να έχει εκδηλώσει προς την BYD το ενδιαφέρον της για να επεκτείνουν σε επόμενο στάδιο την συνεργασία τους και στην αντιπροσώπευση των ηλεκτροκινούμενων επιβατικών ΙΧ της, έτσι ώστε να αρχίσουν αυτά να πωλούνται και στην Ελλάδα. Η απάντηση του κινέζικου «κολοσσού» της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης προς την ελληνική πλευρά θα δοθεί, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, στο πρώτο τρίμηνο ίσως του 2023 και όλα εξαρτώνται πλέον από τις αποφάσεις και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της BYD.
Η εικόνα, προς το παρόν, δεν είναι ξεκάθαρη ως προς το μοντέλο που θα επιλέξει η BYD για την δραστηριοποίηση της στην ελληνική αγορά και στην κατηγορία των passenger cars, όπου η Tesla ενισχύει την δυναμική της.
Τα άλλα κανάλια
Ανεξάρτητα από το πιθανό ενδιαφέρον ενός «Χ» αριθμού εταιρειών του κλάδου των εισαγωγών/πωλήσεων αυτοκινήτων για την αντιπροσώπευση των ηλεκτρικών επιβατικών ΙΧ της BYD στην ελληνική (ή και γενικότερα την ευρωπαϊκή αγορά), ο κινεζικός μητρικός όμιλος ενδέχεται να εξετάζει αυτή την εποχή και άλλες επιλογές.
Κι αυτό διότι, όπως τονίζεται από ανθρώπους της αγοράς του αυτοκινήτου, τα μοντέλα αντιπροσώπευσης της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζουν διεθνώς. Πέρα από τις συνεργασίες με dealers π.χ. υπάρχουν μάρκες οι οποίες χρησιμοποιούν άλλα κανάλια διανομής για τις πωλήσεις τους, μη εξαιρουμένων και των διαδικτυακών.
Σε κάθε περίπτωση η BYD «πάτησε» κιόλας στην Ελλάδα με τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης και εξακολουθεί να «βλέπει» προς αυτή, για την διεύρυνση της εμπορικής παρουσίας της.
Η BYD, πάντως, παρουσίασε τη γκάμα των EV που κατευθύνονται προς την Ευρώπη στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού. H κινεζική εταιρεία πουλάει ήδη τα οχήματα της σε πολλές αγορές στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Βελγίου, της Δανίας, της Ολλανδίας, της Νορβηγίας και της Σουηδίας. Πρόσφατα, πρόσθεσε τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο στη λίστα για τις πρώτες παραδόσεις των λεγόμενων NEV (New Energy Vehicles) πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους και το 2023 θα επιδιώξει, επίσης, να εισέλθει στην Ιταλία και την Ισπανία…
Περιουσίες μισού τρισ. δολ.
Την ίδια ώρα ο ανταγωνισμός της Tesla με την BYD «χτυπάει κόκκινο» και μάλιστα η δεύτερη εμφανίσθηκε να έχει περάσει σε πωλήσεις την πρώτη κατά το α’ εξάμηνο του 2022.
Για το εννεάμηνο δε, ρεπορτάζ ξένων media μιλούσαν για αύξηση πωλήσεων κατά 250% από έτος σε έτος, σε 1,18 εκατ. EVs.
Το πλάνο των κινέζων προβλέπει τη διείσδυση τους σε… όλες τις ηπείρους, σε ΗΠΑ, Ευρώπη, Αυστραλία αν και πρόσφατα υπήρξε η παραδοχή ότι η BYD δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να κερδίσει την αναγνώριση που θα άξιζε εκτός Κίνας.
Το βέβαιο είναι ότι αναπόφευκτα οδηγούνται σε «μετωπική σύγκρουση» στον κλάδο των ηλεκτροκινούμενων οχημάτων ορισμένοι από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες του κόσμου, με αμύθητες περιουσίες όπως ο Ελον Μασκ της Tesla και ο Γουάνγκ Τσουανφού της BYD με την υποστήριξη του συνεταίρου του (κατόχου του 7%) Γουόρεν Μπάφετ της Berkshire Hathaway!
Αν το portfolio του… φτωχότερου μεταξύ των τριών billionaires, του Τσουανφού, φθάνει τα 19,5 δισ. δολ., ο Μασκ και ο Μπάφετ διαθέτουν «θησαυροφυλάκια» αξίας 219 δισ. δολ και 118 δισ. δολ. (Forbes 2022).
Για να γίνουν αντιληπτά τα μεγέθη, συνολικά, οι «3» businessmen μετρούν σχεδόν μισό… τρισ. δολ. στα χαρτοφυλάκιά τους. Χωρίς αμφιβολία, η συνέχεια αυτής της «κόντρας» θα είναι συναρπαστική…
Διαβάστε ακόμη:
Χρειάζεται να τρώμε πρωινό; Και πότε βουρτσίζουμε τα δόντια μας το πρωί;
Υπερκέρδη: Στη ΔΕΗ ο μεγαλύτερος λογαριασμός με τα ουρανοκατέβατα κέρδη ύψους 276 εκατ. ευρώ
Προχωρά η μεταμόρφωση του Hilton Αθηνών – Προς ομολογιακό έως 280 εκατ. για την Ιονική Ξενοδοχειακή