Για τον περισσότερο κόσμο, ήρθε εντελώς ξαφνικά. Για όσους όμως γνωρίζουν λίγα πράγματα παραπάνω, οι μειώσεις στις τιμές των Tesla ήταν κάτι αναμενόμενο. Και ο λόγος είναι πάρα πολύ απλός: τα απίστευτα υψηλά περιθώρια κέρδους της εταιρίας του Ελον Μασκ.
Η εταιρία υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε αυτές τις σημαντικές μειώσεις λόγω της μείωσης των πωλήσεων που άρχισε να παρουσιάζει προς τα τέλη της χρονιάς, ιδίως στην αγορά της Κίνας, όπου οι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν πολύ φθηνότερα αυτοκίνητα.
Με αυτόν τον τρόπο θέλει να προστατεύσει το μερίδιό της, και αν είναι εφικτό, να ξεπεράσει και τις επιδόσεις του 2022, αγγίζοντας το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέσα στο 2023.
Γιατί όμως ήταν τόσο εύκολο να ρίξει τόσο πολύ τις τιμές της η Tesla σε μία νύχτα. Η απάντηση είναι τα σημαντικά περιθώρια κέρδους που έχει η εταιρία σε σχέση με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.
Στο γραφικό που παραθέτουμε από το visualcapitalist.com απεικονίζεται ανάγλυφα η κατάσταση και η διαφορά της Tesla με τις υπόλοιπες εταιρίες.
Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι ενώ η Tesla έχει καθαρό κέρδος από κάθε της αυτοκίνητο 9.574 δολάρια, η Toyota έχει μόλις 1.197 δολάρια, η VW 973 δολάρια, η Hyundai 927 δολάρια, η Ford 762 δολάρια.
Μάλιστα κάποιες κινέζικες εταιρίες μπαίνουν χοντρά “μέσα” σε κάθε πώληση, με τη Nio για παράδειγμα να χάνει 19.141 δολάρια σε κάθε αυτοκίνητο.
Τα παραπάνω στοιχεία, σύμφωνα με το newsauto, δείχνουν ότι ήταν εξαιρετικά εύκολο για την Tesla να μειώσει τις τιμές της, ιδίως σε κρίσιμες αγορές όπως η Κίνα. Κάτι που φάνηκε αμέσως, καθώς υπήρξαν πάνω από 30.000 νέες παραγγελίες τις πρώτες ημέρες μετά την ανακοίνωση των εκπτώσεων.
Διαβάστε ακόμη
Τα σενάρια για την αύξηση του κατώτατου μισθού
Πώς ο Ολλανδός της Reggeborgh Invest «γυρίζει το τιμόνι» στην Ελλάκτωρ