Η πορεία της Tesla και η εκρηκτική άνοδός της τα τελευταία χρόνια έχει προβληματίσει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η εταιρία του Μασκ όχι μόνο έχει καταφέρει να καθιερωθεί και να ξεπεράσει τα ιστορικά ονόματα αλλά και να σημειώνει εδώ δυο χρόνια και σημαντική κερδοφορία.
Ποιο είναι όμως το μυστικό πίσω από αυτή την τρελή πορεία; Την απάντηση δίνουν τα νούμερα για τα περιθώρια κέρδους με τα οποία πουλά τα αυτοκίνητά της.
Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές, η Tesla καταφέρνει να έχει έως και 8 φορές μεγαλύτερο κέρδος από κάθε αυτοκίνητου που πουλά σε σχέση με την Toyota.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η ιαπωνική εταιρία πούλησε 7 φορές περισσότερα αυτοκίνητα στο τρίτο τρίμηνο του 2022, όμως τα καθαρά κέρδη της είναι κάτω από εκείνα της Tesla.
H Tesla ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 3,29 δισ. δολαρίων στο διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, ενώ η Toyota στο ίδιο διάστημα σημείωσε κέρδη 3,15 δισ. δολαρίων.
Αν τα νούμερα αυτά διαιρεθούν με τον αριθμό των αυτοκινήτων, βλέπουμε ότι η Tesla βγάζει 8 φορές περισσότερα χρήματα από κάθε αυτοκίνητο που πουλά σε σχέση με την Toyota.
Πάντως ενώ υστερεί σε καθαρά κέρδη, η Toyota είναι μπροστά σε λειτουργικά κέρδη, με 4,08 δισ. δολάρια σε σύγκριση με τα 3,69 δισ. δολάρια της Tesla.
H Tesla άργησε να μπει σε φάση κερδοφορίας, όμως πλέον είναι πηγή που γεννά χρήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κέρδος ανά αυτοκίνητο υπολογίζεται στα 9.750 δολάρια όταν στην Toyota το κάθε αυτοκίνητο αποφέρει ένα μέσο κέρδος 1.200 δολαρίων.
Η μεγάλη κερδοφορία της Tesla οφείλεται κατά κύριο λόγο στην σημαντική αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων της τους τελευταίους μήνες. Παράλληλα βγάζει απίστευτα χρήματα από την πώληση λογισμικού, κυρίως για την αυτόνομη οδήγηση.
Επίσης έχει μειώσει το κόστος παραγωγής ενώ και το ότι δεν έχει δίκτυο αλλά πουλά κατευθείαν στο αγοραστικό κοινό, προσθέτει επιπλέον χρήματα στο καθαρό της κέρδος.
Σε κάθε περίπτωση η εταιρία του Ελον Μασκ βγάζει πλέον σημαντικά κέρδη, κάτι που επιτρέπει στον ίδιο να κάνει τα δικά του παιχνίδια με τις υπόλοιπες δραστηριότητές του. Και την ίδια στιγμή οι καταναλωτές να πληρώνουν αδιαμαρτύρητα και κάνοντας ουρά για να αγοράσουν τα αυτοκίνητά του. Όχι και άσχημα…
Διαβάστε ακόμη:
Goldman Sachs: Η bear market θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του 2023
Μέτρα στήριξης 5,2 δισ. ευρώ προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2023 (πίνακας)
Γιατί κατάρρευσαν τα Crypto – Οι επενδυτικές απάτες και τα χαμένα λεφτά των επενδυτών