© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Tο σκεπτικό της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία απορρίπτει την προσφυγή της εταιρείας Μυτιληναίος αλλά και τα ασφαλιστικά μέτρα της ΤΕΡΝΑ, θα μελετήσει η Αττικό Μετρό για να χαράξει την πορεία του μεγάλου διαγωνισμού για την γραμμή 4 του μετρό, η οποία υπολογίζεται να φτάσει το 1,8 δις. ευρώ.
Για το έργο έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Ιούλιο η τεχνική αξιολόγηση των δύο τελικών μονομάχων: της Αβαξ-Ghella-Alstom Transport και της κοινοπραξίας Ακτωρ ΑΤΕ-Ansaldo STP SpA-Hitachi Rail Italy Spa.
Εάν δεν υπάρξουν νέες προσφυγές, ενδεχόμενο που δεν μπορεί να αποκλειστεί, τότε η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών που θα κρίνει το τελικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Να σημειωθεί ότι στην τεχνική βαθμολογία με βάση το πρακτικό αξιολόγησης υπάρχει προβάδισμα της κοινοπραξίας υπό την ΑΒΑΞ.
Δεν είναι τυχαίο ότι στην Αττικό Μετρό εμφανίζονται συγκρατημένοι για την εξέλιξη του διαγωνισμού κόντρα στους πανηγυρισμούς των τεχνικών εταιρειών που παρουσιάζουν μια εικόνα επίλυσης όλων των προβλημάτων του έργου.
Ακόμη όμως και αν προχωρήσει ο κύριος διαγωνισμός για τη γραμμή 4, ξεπερνώντας τις ενστάσεις αλλά και τα θέματα ανταγωνισμού, για τα οποία η κυβέρνηση ψήφισε πρόσφατα νέα ρύθμιση χωρίς αναδρομική ισχύ, στον αέρα παραμένουν οι πρόδρομες εργασίες (αρχαιολογία, μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας).
Ο σχετικός διαγωνισμός έχει επίσης κολλήσει σε ένα κυκεώνα ενστάσεων με πιο πρόσφατη εξέλιξη τα ασφαλιστικά μέτρα της ΕΡΕΤΒΟ κατά του προσωρινού μειοδότη που είναι η ΤΕΡΝΑ, τα οποία έγιναν δεκτά από το ΣτΕ. Όλα δείχνουν ότι ο διαγωνισμός βαίνει προς ακύρωση.
Πέρα όμως από την διαγωνιστική διαδικασία, η γραμμή 4 δεν παύει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομών για την Αττική.
Το έργο θα ξεκινά από το Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι και θα καταλήγει στο Γουδή με μια νέα γραμμή μήκους 12,8 χιλιομέτρων και δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Όπως και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, έτσι και στην γραμμή 4, οι συρμοί θα είναι υπερσύγχρονοι και χωρίς οδηγό αλλά παρουσία συνοδού. Η εργολαβία θα είναι ενιαία καθώς εκτός από τα έργα πολιτικού μηχανικού, θα περιλαμβάνει τα ηλεκτρομηχανολογικά, την ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση αλλά και την προμήθεια συρμών.
Το σχέδιο ανάπτυξης νέων γραμμών της Αττικό Μετρό για την Αθήνα, περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της προς Βύρωνα-Άνω Ηλιούπολη και προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», η οποία ανακοινώθηκε επί υπουργίας Σουφλιά το 2007, αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας. Έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε διακριτά τμήματα:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Καθώς το ύψος του έργου είναι πάρα πολύ υψηλό επιλέχθηκε σε πρώτη φάση η κατασκευή του πρώτου τμήματος, με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του λεκανοπεδίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή της γραμμής περιλαμβάνει τέσσερις νέους σταθμούς (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός) στο κέντρο της Αθήνας. Ταυτόχρονα αποτελεί ένα έργο που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού αλλά και στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων.