Όταν εμφανίσθηκε η πανδημία η ΤΕΚΜΟΝ, μια startup από τα Γιάννενα, από τις ελληνικές πόλεις οι οποίες θεωρούνται τεχνολογικές κοιτίδες, έκανε τη διαφορά με την ψηφιακή πλατφόρμα που λάνσαρε, σε έναν νευραλγικό τομέα για τις εταιρείες και τους οργανισμούς: την εξ αποστάσεως διαχείρηση του προσωπικού τους.
Ένας από τους μεγάλους διεθνείς πελάτες της που χρησιμοποιούν ανελλιπώς τις υπηρεσίες της τα τελευταία 3,5-4 χρόνια και συνεχίζουν είναι η διοίκηση του μετρό στο Λονδίνο, με σκοπό να πετύχει την καθημερινή ενημέρωση πάνω στα αντικείμενά τους, την επικοινωνία και ουσιαστικά τον συντονισμό, την οργάνωση και την χωρίς κινδύνους εύρυθμη συνεργασία ενός συστήματος χιλιάδων εργαζομένων.
Ο COVID έφυγε… το remote briefing όμως έμεινε!
«Πρόσφατα, λάβαμε ευχάριστα νέα από τους υπεύθυνους του μετρό στο Λονδίνο που δείχνουν την ικανοποίησή τους από την χρήση της τεχνολογικής υπηρεσίας που τους παρέχουμε. Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι η συμβασή μας με την Transport For London, τον οργανισμό που διαχειρίζεται το London Underground, θα παραταθεί για άλλα δύο χρόνια.», εξηγεί στο newmoney ο Πάνος Μήτσιος, συνιδρυτής και COO (Chief Operating Officer) της ΤΕΚΜΟΝ (https://tekmon.com/), σχετικά με μια μέθοδο η οποία έχει πλέον υιοθετηθεί και από άλλους οργανισμούς, όπως για παράδειγμα η Lamda Development για την ανάπτυξη του mega project στο Ελληνικό και την λειτουργία των mall της, η Fraport για τα ελληνικά αεροδρόμια, βιομηχανίες, αλυσίδες, μεγάλες ξενες επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων κ.ά. και προσθέτει:
«Τον Αύγουστο του 2020, εν μέσω της πανδημίας, το TfL προσέγγισε την ομάδα μας με ένα σημαντικό αίτημα. Κάθε βράδυ περίπου 3.000 εργαζόμενοι πριν μπουν στα τούνελ του μετρό για να εκτελέσουν εργασίες συντήρησης έπρεπε να συνωστίζονται σε συγκεκριμένες αίθουσες για να συντονίσουν τις εργασίες τους. Αντιμέτωποι με την πρόκληση να διασφαλίσουν την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων τους αναζητούσαν μια τεχνολογική λύση που θα τους επέτρεπε να συνεργάζονται αποτελεσματικά διατηρώντας ταυτόχρονα ασφαλείς αποστάσεις.
Η τεχνολογική λύση που προσφέραμε εφαρμόστηκε αρχικά πιλοτικά για τους πρώτους δύο μήνες και στη συνέχεια ενσωματώθηκε στην καθημερινή λειτουργία με επίσημο τρόπο, καταφέρνοντας να ανανεώσουμε τη σύμβασή μας δύο φορές. Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι, αν και η αρχική ανάγκη για την εφαρμογή της τεχνολογίας προήλθε λόγω των προκλήσεων που προέκυψαν από την πανδημία, οι ανανεώσεις της σύμβασης εγκρίθηκαν με βάση την αύξηση της παραγωγικότητας που μετρήθηκε ως εξοικονόμηση 30-45 λεπτών εργασίας ανά εργαζόμενο ανά βάρδια.».
1 δισ. μετακινήσεις επιβατών
Χωρίς υπερβολή, η σωστή οργάνωση του προσωπικού σε ένα μέσο μαζικής μεταφοράς όπως το μετρό του Λονδίνου, από τα μεγαλύτερα οικονομικά κέντρα του πλανήτη, με πληθυσμό πάνω από 9 εκατ. κατοίκους, όπου οι όροι ασφαλείας είναι ιδιαίτερα αυστηροί, αποκτά τεράστια σημασία.
Πρόκειται άλλωστε για ένα μέσο το οποίο διακινεί 3,15 εκατ. επιβάτες κάθε μέρα και αθροιστικά ξεπερνά το 1 δισ. μετακινήσεων σε άτομα σε ετήσια βάση, με 11 γραμμές και 272 σταθμούς. Η πλατφόρμα και το λογισμικό της ΤΕΚΜΟΝ αναπτύχθηκαν σε μια περίοδο που είχαν ανάγκη οι πάντες την εξ αποστάσεως διαχείρηση των διαδικασιών και του ανθρώπινου δυναμικού τους.
Με την επιστροφή της κανονικότητας όχι μόνο δεν άλλαξε κάτι, αλλά η συνεργασία επεκτάθηκε κιόλας:
Το background των δυο νεαρών επιχειρηματιών που βρίσκονται πίσω από το success story της ΤΕΚΜΟΝ, των δυο συνιδρυτών της ελληνικής startup, Νίκου Ζήνα και Πάνου Μήτσιου, και το πώς «γεννήθηκε» η ιδέα:
«Τόσο ο Νίκος όσο και εγώ προερχόμαστε από τα Operations με εμπειρία σε έργα Μηχανικού. Ο Νίκος είναι Τοπογράφος Μηχανικός με μεταπτυχιακό και διδακτορικό στη Γεωπληροφορική. Εγώ είμαι Πολιτικός μηχανικός με μεταπτυχιακά σε Business Administration και Sustainability. Κατά τη διάρκεια της εργασιακής μας εμπειρίας, ανακαλύψαμε ένα κενό στην αγορά. Συγκεκριμένα, παρατηρήσαμε την ανάγκη για εύχρηστες τεχνολογικές λύσεις που να επιτρέπουν την αποτελεσματική οργάνωση τεχνικών τμημάτων που αναλαμβάνουν διαδικασίες σχετικές με την ασφάλεια, την ποιότητα, και τη βιωσιμότητα.».
«Διαβατήριο» για συνεργασίες
Η επιτυχημένη συνεργασία της ΤΕΚΜΟΝ με έναν οργανισμό της εμβέλειας του TFL για το μετρό της βρετανικής πρωτεύουσας, που όπως αναφέρει σήμερα το newmoney επεκτείνεται για άλλη μια 2ετία, αποτέλεσε ένα είδος «διαβατηρίου» για τις δραστηριότητές της και εκτός συνόρων.
«Ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες μας στο εξωτερικό αυτήν τη στιγμή είναι η Lulu Group, με κεντρικά στο Άμπου Ντάμπι, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Πρόκειται για μια εταιρεία με έσοδα 6-7 δισ. ευρώ και ανήκει στους 5 μεγαλύτερους retailers στη Μέση Ανατολή. Διαθέτει σούπερ μάρκετ, malls και εκατοντάδες καταστήματα σε 36 χώρες με 57.000 υπαλλήλους. Εκτός από τη Μέση Ανατολή, δραστηριοποιείται στην Ασία, σε χώρες όπως η Ινδία, όπου έχει κατασκευάσει και διαχειρίζεται το μεγαλύτερο mall της χώρας.
Η Lulu Group θεωρείται ένα από τα κορυφαία ονόματα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας.», αποκαλύπτει ο κ.Μήτσιος και συμπληρώνει ακόμα ότι στην Ελλάδα, εκτός από τη Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια και το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την Lamda Development, υπάρχουν και άλλες συνεργασίες της ελληνικής startup, σε όλους τους κλάδους, π.χ. με την Εγνατία Οδό και την Ολυμπία Οδό, τις κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, την Κωτσόβολος, τη Δέλτα, την τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν, τους βιομηχανικούς ομίλους Viohalco και Αλουμύλ, την Kleemann στην κατασκευή ανεκλυστήρων, και επίσης στο εξωτερικό με άλλους ισχυρούς ομίλους, όπως η αγγλική DS Smith, που κατασκευάζει χάρτινες συσκευασίες, η Syngenta στα αγροχημικά, την μεγάλη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Industria Italiana η οποία εξειδικεύεται στην κατασκευή λεωφορείων και μια μικρότερη του κλάδου από την γειτονική χώρα, την Rampini, την Eskom στη Γαλλία, που ειδικεύεται παγκοσμίως στο supply chain management κ.λπ.
Safety, Quality, Maintenance, Sustainability
Ο Πάνος Μήτσιος περιγράφει το βασικό concept και τα cases της ελληνικής startup:
«Στην TEKMON αναπτύξαμε μια τεχνολογική λύση που επιτρέπει σε χρήστες χωρίς προγραμματιστικές γνώσεις να ψηφιοποιούν διαδικασίες με ευκολία και ταχύτητα σε λίγα λεπτά. Έχουμε εξειδικευτεί σε διαδικασίες που απαιτούν συνεργασία ατόμων στο πεδίο και έχουν τεχνικό χαρακτήρα. Με την κατάλληλη παραμετροποίηση, οι εταιρείες μπορούν να αυτοματοποιήσουν ποικίλες διαδικασίες που θα ήταν δυσκολότερο να υλοποιηθούν με το συμβατικό ERP ή λοιπά λογισμικά.
Για παράδειγμα, η DS Smith χρησιμοποιεί την πλατφόρμα μας για να ψηφιοποιήσει διαδικασίες υγείας και ασφάλειας στα εργοστάσιά της. Ο Σκλαβενίτης χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για τεχνική συντήρηση στα κέντρα διανομής του. Η Syngenta διαχειρίζεται διαδικασίες ελέγχου ποιότητας για τα προϊόντα της. Η Lulu Group και η Lamda Development καταγράφουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα και τους ESG δείκτες. Ο Κωτσόβολος συντονίζει τις εργασίες των εργαζομένων στα καταστήματά του, ενώ η Fraport και το Ελευθέριος Βενιζέλος διαχειρίζονται έκτακτα περιστατικά».
Ορόσημο το 2024
Μέχρι σήμερα, η ΤΕΚΜΟΝ έχει χρηματοδοτηθεί με 1,35 εκατ. από το UniFund, μετά ως εταιρεία πέρα από τα έσοδα που καταγράφει, συμμετέχει σε κάποια ερευνητικά προγράμματα, R&D στα οποία επίσης εξελίσσει την τεχνολογία της, άρα διαθέτει 3 πηγές.
Το προσωπικό της αριθμεί 25 άτομα και συμπληρώνει το πρώτο τετράμηνο της στο οποίο είναι συνεχώς κερδοφόρα, κάτι που σύμφωνα με τον κ.Μήτσιο αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την πορεία της ελληνικής startup.
Σε σχετική μας ερώτηση, ο COO και συνιδρυτής της ανερχόμενης νεοφυούς software εταιρείας απαντά ότι κατά καιρούς οι ιδιοκτήτες της έχουν δεχθεί τουλάχιστον 1-2 κρούσεις για την εξαγορά της, αλλά θεώρησαν ότι ήταν ακόμα νωρίς για να τις εξετάσουν.
Αντιθέτως, αποκαλύπτει ότι εκδηλώνεται σοβαρό ενδιαφέρον για νέες επενδύσεις στην ΤΕΚΜΟΝ, πλην όμως πέρα από την επιβεβαίωση των συζητήσεων αυτών, δεν προκύπτει κάτι ανακοινώσιμο.
Η έδρα και τα κεντρικά της είναι στα Γιάννενα, ενώ διατηρεί γραφεία στην Αθήνα, ίδρυσε θυγατρική στο Λονδίνο και ακόμα δημιούργησε team στην Ιταλία και αναπτύσσει network με συνεργάτες σε άλλες χώρες, όπως στη Μέση Ανατολή, μια από τις περιοχές όπου επικεντρώθηκε τελευταία.
Case study στο INSEAD
Ένα άλλο milestone για την ΤΕΚΜΟΝ είναι ότι τον περασμένο Οκτώβριο, έγινε case study στο INSEAD Business school. Πρόκειται για τα δεύτερα πιο πολυδιαβασμένα μετά τα Harvard case studies στον κόσμο.
Όπως εξηγεί ο Πάνος Μήτσιος στο newmoney:«Δεν είμαστε οι πρώτοι που ασχολούμαστε με την ψηφιοποίηση διαδικασιών, αλλά η διαφορά μας είναι στον τρόπο που το κάνουμε. Σε σύγκριση με άλλες λύσεις, διαθέτουμε ένα εξαιρετικά εύχρηστο λογισμικό, ακόμα και για τον μέσο χρήστη.
Τα πιο παραδοσιακά μέσα ψηφιοποίησης διαδικασιών όπως τα ERP, η απαιτούν μεγάλους χρόνους υλοποίησης και την εμπλοκή του τμήματος πληροφορικής. Η δική μας τεχνολογία ανήκει σε μια νέα γενιά λογισμικού που ονομάζεται “No-Code”. Τώρα, κάθε χρήστης που είναι εξοικειωμένος με τον υπολογιστή μπορεί να δημιουργήσει ψηφιακές διαδικασίες στην εταιρεία του χρησιμοποιώντας εργαλεία drag and drop, χωρίς ανάπτυξη custom κώδικα.
Με αυτήν την προσέγγιση, παρέχουμε μια λύση που επιτρέπει σε οποιονδήποτε, από τον υπεύθυνο ενός τμήματος έως έναν απλό χρήστη, να ψηφιοποιήσει διαδικασίες με γρήγορο και εύκολο τρόπο. Αυτή η προσέγγιση αλλάζει τον τρόπο ριζικά τον τρόπο που οι επιχειρήσεις υιοθετούν τεχνολογίες και μετασχηματίζονται ψηφιακά.».
Διαβάστε ακόμη
Χώρο για μέτρα στήριξης ως τον Σεπτέμβριο φέρνουν οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες
Άντονι Κουκ (Microsoft): «Η Ελλάδα μπορεί να ηγηθεί της ΝΑ Ευρώπης στην Τεχνητή Νοημοσύνη»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ