Oι ΗΠΑ υπέστησαν ένα «τρομακτικό» κύμα εγκληματικότητας στο λιανικό εμπόριο, ή τουλάχιστον έτσι θέλουν να βγάλουν προς τα έξω οι μεγαλύτεροι λιανοπωλητές τους. Ειδικότερα, από τα τέλη του 2022, οι αναφορές για κλοπές αυξήθηκαν κατά 80% , σύμφωνα με την AlphaSense, ενώ η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικού Εμπορίου προειδοποίησε ότι τα «πρωτοφανή» επίπεδα κλοπών σε καταστήματα είχαν ωθήσει τις απώλειες σε υψηλό όλων των εποχών ύψους 112 δισ. δολαρίων.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, οι αλυσίδες φαρμακείων άρχισαν να κλειδώνουν τα αποθέματα πίσω από γυάλινες πόρτες. Η CVS επιστράτευσε σκύλους φύλαξης, η Target προειδοποίησε ότι οι κλοπές αποτελούσαν «σημαντικό οικονομικό εμπόδιο» και η Rite Aid απέδωσε στις «θρασύτατες κλοπές» τα κακά οικονομικά αποτελέσματα. Η Walgreens επικαλέστηκε το «οργανωμένο έγκλημα λιανικής πώλησης» καθώς έκλεισε ορισμένα σημεία στο Σαν Φρανσίσκο και άλλες αλυσίδες υιοθέτησαν παρόμοιες αιτιάσεις.
Ωστόσο, παρά τα εντυπωσιακά πλάνα από ληστείες με σπασίματα και αρπαγές, οι αποδείξεις για ένα ευρύτερο πρόβλημα αποδείχθηκαν λίγες. Οι «πρωτοφανείς» απώλειες του 2022 ανήλθαν στο 1,6% των συνολικών λιανικών πωλήσεων των ΗΠΑ, μια επιστροφή στο μέσο ποσοστό απωλειών του 2019 μετά από μια βουτιά το 2021.
Τα στελέχη του λιανεμπορίου μιλούν ξανά για τις απώλειες αποθεμάτων ως «συρρίκνωση», όπως έκαναν επί δεκαετίες. Η Target αναμένει τώρα ότι οι απώλειες από κλοπές θα παραμείνουν αμετάβλητες το 2024, τα ποσοστά συρρίκνωσης της Walgreens έχουν μειωθεί και ένα στέλεχος παραδέχτηκε σε μια συνέντευξη για τα κέρδη του 2023 ότι «ίσως κλαίγαμε πολύ» για την εγκληματικότητα. Ορισμένες αλυσίδες λιανικής εξακολουθούν να κλείνουν καταστήματα – όπως έκαναν και πριν από την πανδημία – αλλά μιλούν κυρίως για τη βελτίωση των επιδόσεων και πολύ λιγότερο για την εγκληματικότητα.
Πολλές αλυσίδες καταστημάτων που ανέφεραν απροσδόκητα άλματα στη συρρίκνωση είχαν αυξήσει τη χρήση των αυτόματων ταμείων και των αισθητήρων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ μείωσαν τις θέσεις των υπαλλήλων στα ταμεία και στα καταστήματα. Αυτά τα μέτρα μείωσαν τις δαπάνες και βοήθησαν τα καταστήματα να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις εργαζομένων μετά την πανδημία.
Η τεχνητή νοημοσύνη συνδεδεμένη με αισθητήρες και κάμερες μπορεί πλέον να εντοπίσει μεγάλο μέρος της απάτης που λαμβάνει χώρα στο ταμείο και να ανιχνεύσει περίεργες συμπεριφορές στους διαδρόμους που μπορεί να υποδηλώνουν κλοπή. Αλλά τα καταστήματα εξακολουθούν να χρειάζονται ανθρώπους για να αντιμετωπίσουν τους κακοποιούς, και οι επακόλουθες αντιπαραθέσεις μπορεί να είναι δυσάρεστες ή επικίνδυνες.
Ορισμένοι έμποροι λιανικής πώλησης έχουν δει τη χρησιμότητα της επαναφοράς των ανθρώπων στη διαδικασία. Τον περασμένο μήνα, η Dollar General, η οποία διαχειρίζεται εκπτωτικά καταστήματα, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να καταργήσει το αυτόματο ταμείο σε 300 καταστήματα με μεγάλα προβλήματα κλοπών.
Η Target έχει περιορίσει το αυτόματο ταμείο σε καλάθια με 10 αντικείμενα ή λιγότερα, και η Walmart περιορίζει τη χρήση των μηχανημάτων σε ορισμένα καταστήματα.
Οι αλυσίδες προσλαμβάνουν επίσης επιπλέον υπαλλήλους υποδοχής και φύλακες ασφαλείας για να αποτρέψουν την κακή συμπεριφορά εξαρχής, ενώ βασίζονται στην τεχνολογία για να εντοπίζουν ποια είδη και ποιοι διάδρομοι χρειάζονται περισσότερο επίβλεψη. Οι έμποροι λιανικής έχουν ανακαλύψει ότι οι συναλλαγές με το κοινό απαιτούν συχνά την ανθρώπινη επαφή. Καθώς άλλες βιομηχανίες σπεύδουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσουν το εργατικό τους κόστος.
Διαβάστε ακόμη:
Eurobank Equities: Ανεβάζει τον «πήχη» στα 31 ευρώ για την Titan