Boomers, Gen X, Millennials και Gen Z, οι τέσσερις γενιές που αυτή τη στιγμή κινούν όλες τις αγορές του κόσμου, έχουν πολλές διαφορές, αλλά και ένα κοινό. Όλες βγαίνουν για φαγητό. Εξοικειωμένες λιγότερο ή περισσότερο με τις νέες τεχνολογίες, οι γενιές που προηγούνται της νεότερης Gen Z, έχουν να διαχειριστούν μία καινούργια κατάσταση: Την τεχνητή νοημοσύνη (Al) στους χώρους εστίασης.

Επί του παρόντος, η ΑΙ να είναι ως επί το πλείστον ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την εσωτερική λειτουργία πολλών εστιατορίων, ωστόσο το μέλλον που η τεχνητή νοημοσύνη θα αλληλοεπιδρά σε μεγάλο βαθμό και με τους πελάτες, δεν είναι μακριά.

Τα θετικά της ΑΙ σε 4 κατηγορίες εστιατορίων

Σε πρόσφατη μελέτη των επιστημόνων Yao-Chin Wang του Πανεπιστημίου της Φλόριντα και Αβραάμ Παπασταθόπουλου του Πανεπιστημίου του Ντουμπάι, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη σε εστιατόρια πολυτελείας, σε καλά εστιατόρια, σε καθημερινά εστιατόρια και σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού, συμμετείχαν σε κάθε κατηγορία περίπου 430 Αμερικανοί οι οποίοι ανήκουν στις γενιές Boomers, Gen X και Gen Y. Μεταξύ άλλων, η έρευνα διαπίστωσε ότι, γενικότερα, οι άνδρες πελάτες είχαν ισχυρότερες συνδέσεις από ό,τι οι γυναίκες όσον αφορά στην εμπιστοσύνη στην τεχνολογία και μεγαλύτερες προσδοκίες στην απόδοσή της.

Συνεπώς, κατά την προώθηση ρομπότ υπηρεσιών που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη σε εστιατόρια, οι ομάδες μάρκετινγκ και οι διαχειριστές εστιατορίων πολυτελείας, καλών εστιατορίων και καθημερινών εστιατορίων, θα μπορούσαν να επικεντρωθούν στην επικοινωνία μάρκετινγκ που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, ειδικά προς άντρες πελάτες. Όταν οι πελάτες αυτοί επιλέγουν ένα εστιατόριο για οικογενειακές ή κοινωνικές συγκεντρώσεις, εμφανίζεται μια καλή ευκαιρία μάρκετινγκ, η οποία μπορεί να τους παροτρύνει να δειπνήσουν σε ένα ρομποτικό εστιατόριο. Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι της πρώτης γραμμής θα πρέπει να εκπαιδεύονται ώστε να επικεντρώνονται στα θετικά της τεχνητής νοημοσύνης όταν παρουσιάζουν τα ρομπότ εξυπηρέτησης.

Πάντως, τα κύρια αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι για να κερδίσουν την αποδοχή των ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης από τους πελάτες τους, οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και οι μάνατζερ θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πελατών προς την τεχνολογία και στο «θετικό» προσδόκιμο απόδοσης AI.

Αντί να παρατηρούν πιθανά προβλήματα, όπως είναι η αποκατάσταση της αποτυχίας μίας υπηρεσίας ή τις προκλήσεις επικοινωνίας που απορρέουν από την ηχητική αναγνώριση, το μάρκετινγκ εστιατορίων θα πρέπει να προβάλλει τη θετική πλευρά της τεχνολογίας AI και του τι μπορούν να κάνουν τα ρομπότ υπηρεσιών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για να προσφέρουν μια καλύτερη γευστική εμπειρία. Εν κατακλείδι, το μάρκετινγκ που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, είναι ο βασικός μοχλός για να κερδίσει το εστιατόριο την αποδοχή των πελατών του.

Επιπλέον, οι διαφημίσεις των ρομποτικών εστιατορίων θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους πελάτες να εμπιστεύονται την υπηρεσία που παρέχουν τα ρομπότ και να δημιουργούν την πίστη ότι τα ρομπότ εξυπηρέτησης είναι ικανά να χειρίζονται καθορισμένες εργασίες σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού. Ενισχύοντας τα θετικά της τεχνητής νοημοσύνης, οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και οι διευθυντές και στις 4 κατηγορίες εστιατορίων, μπορούν να αναμένουν ότι θα αυξήσουν την αποδοχή και την υποστήριξη των πελατών τους ως προς τα ρομπότ υπηρεσιών που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη.

Ωστόσο, τα ρομπότ υπηρεσιών που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη, πρέπει να ταιριάζουν με το τρέχον επίπεδο κριτηρίων εξυπηρέτησης του εστιατορίου. Οι ιδιοκτήτες πολυτελών εστιατορίων, για παράδειγμα, δεν πρέπει να χρησιμοποιούν ένα ρομπότ εξυπηρέτησης το οποίο είναι ειδικά σχεδιασμένο για εστιατόρια γρήγορου φαγητού, γιατί αυτό δεν θα προσφέρει τις αντίστοιχες υπηρεσίες στους πελάτες τους. Από την άλλη πλευρά, τα ρομπότ που χρησιμοποιούνται σε καθημερινά εστιατόρια θα πρέπει να είναι σε θέση να εκτελούν καθορισμένες εργασίες στο επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών. Η αντιστοίχιση μεταξύ ρομποτικών υπηρεσιών και κατηγορίας εστιατορίου, θα μπορούσε να δημιουργήσει μια συνεπή εμπειρία εξυπηρέτησης, αυξάνοντας την προθυμία των πελατών να αποδεχτούν και να υποστηρίξουν ρομπότ υπηρεσιών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη. Μια τέτοια προσαρμογή στις κατηγορίες των εστιατορίων, θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη από τις εταιρείες ρομποτικής και τους τεχνικούς, οι οποίοι αναπτύσσουν τις εν λόγω λειτουργίες.

Η ΑΙ σε κάθε μορφή εστίασης

Από πλευράς τους, οι επιστήμονες Sanskruti H. Gondaliya και Ankit K. Sharma του Πανεπιστημίου Nirma της Ινδίας, σε δική τους μελέτη, μεταξύ άλλων επεσήμαναν ότι πριν από λίγα χρόνια, η εστίαση αφορούσε στην ικανοποίηση των επισκεπτών, όμως σήμερα αφορά στην απόλαυση. Τεχνολογίες όπως οι AI, ML, CV παίζουν σπουδαίο ρόλο για την επίτευξη του σκοπού αυτού. Όχι μόνο τα εστιατόρια, αλλά και οι πλανόδιοι πωλητές, καθώς και οι μικροκαλλιεργητές, τα τοπικά τυροκομεία και άλλες επιχειρήσεις, είναι βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον θα χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Αυτό μπορεί να αυξήσει την κυκλική οικονομία και να οδηγήσει μία χώρα στην αυτοβιωσιμότητα.

Διαβάστε τη συνέχεια στο travel.gr