Κάτι η ανοδική πορεία της οικονομίας, κάτι η ιδιαίτερα υψηλή τουριστική κίνηση που διατήρησε σημαντικό ρυθμό, η αγορά των πολυτελών ειδών στη χώρα μας φαίνεται ότι κατευθύνεται σε νέα υψηλά επίπεδα πωλήσεων αψηφώντας προς το παρόν το γενικότερο πληθωριστικό κύμα.

Το γεγονός θέτει την ελληνική αγορά μεταξύ αυτών που ξεχωρίζουν φέτος, με δεδομένο ότι στις μεγαλύτερες οικονομίες έχει μπει ένα μικρό φρένο στον ρυθμό ανάπτυξης που είχαν συνηθίσει οι επενδυτές, οδηγώντας τελικά και σε διόρθωση των μετοχών των μεγάλων οίκων.

Στην Ελλάδα τα πολυτελή brands κερδίζουν κυρίως στις μπουτίκ που λειτουργούν στην Αθήνα, οι οποίες σταθερά αυξάνονται τα τελευταία χρόνια, ενώ σημαντική ώθηση δέχονται και από τα pop up καταστήματά τους σε ιδιαίτερα δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Οπως λένε μάλιστα στελέχη του χώρου, η θερινή περίοδος φέτος αποδείχθηκε καλύτερη των προσδοκιών παρά τις μεγάλες προκλήσεις, τροφοδοτούμενη κυρίως από το αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα στην πρωτεύουσα, αλλά και τη διατήρηση της αυξανόμενης ζήτησης που καταγράφεται από τους Έλληνες πελάτες.
Ως εκ τούτου, οι ελληνικές θυγατρικές των πολυεθνικών κολοσσών της πολυτέλειας παραμένουν σε τροχιά επίτευξης υψηλού τζίρου και κερδών συνεισφέροντας σημαντικά μερίσματα στις μητρικές τους.

1. Rolex: Γενέθλια με νέα ρεκόρ

Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης φέρεται να κινούνται και φέτος οι πωλήσεις των ρολογιών Rolex στη χώρα μας. Η εταιρεία, που στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς χαρακτηρίστηκε από εκτεταμένο χρόνο αναμονής σε λίστες υποψηφίων πελατών που είχε δημιουργήσει στη βάση της προκειμένου να αποκτήσουν ένα από τα ρολόγια της, πλέον αρχίζει να φλερτάρει με τα 100 εκατ. ευρώ για τζίρο. Υπενθυμίζεται ότι το 2022 η Rolex Ελλάς είχε πωλήσεις 82,58 εκατ. ευρώ από 74,89 εκατ. που ήταν το 2021. Τα καθαρά κέρδη μετά από τους φόρους ήταν στα 6,67 εκατ. ευρώ, από 9,6 εκατ. έναν χρόνο πριν. Οι επιδόσεις αυτές επιτρέπουν στην εταιρεία να αποδώσει μέρισμα στη μητρική Rolex Holding S.A., ύψους 7,5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,35 προήλθαν από κέρδη του 2022 και τα 3,1 εκατ. ευρώ από κέρδη προηγούμενων χρήσεων.

Η θετική εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική οικονομία σε συνδυασμό με την αυξημένη τουριστική κίνηση έχει δημιουργήσει… ευχάριστα προβλήματα στη διοίκηση της Rolex Ελλάς, με επικεφαλής την κυρία Ηρώ Βαχάρη για την τρέχουσα χρήση. Οπως αναφέρει στην έκθεσή της, «η διαθεσιμότητα όλων των μοντέλων που αναμένεται για το τρέχον έτος παραμένει μέσα στις ανησυχίες μας ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση ειδικά κατά τη θερινή περίοδο. […] Θέματα όπως η διαθεσιμότητα μοντέλων, η οικονομική ανάπτυξη, η αναμενόμενη επιτυχία της τουριστικής περιόδου και οι επιπτώσεις στο κόστος των αγορών μας θα παίξουν σημαντικό ρόλο στα αποτελέσματα της επιχείρησής μας».

Ηρώ Βαχάρη

Στους λόγους επιτυχίας της εταιρείας στην ελληνική αγορά η διοίκηση της Rolex Eλλάς συμπεριλαμβάνει το γεγονός πως τα ρολόγια Rolex έχουν καταγράψει σημαντική διατήρηση της υψηλής αξίας μεταπώλησής τους σε βάθος χρόνου.

Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως και τα ρολόγια Tudor, που επίσης εισάγει στη χώρα μας η Rolex Eλλάς, κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς με παράλληλη αύξηση των σημείων πώλησης τα τελευταία χρόνια. Η Rolex Ελλάς, εκτός από αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των ομώνυμων ρολογιών στη χώρα μας, εισάγει και τα ρολόγια Tudor.

Εκτός από το δίκτυο συνεργατών λιανικής που διατηρεί με επιχειρήσεις όπως Kessaris, Serkos, Gofas στη Θεσσαλονίκη, Ρουσουνέλος στη Μύκονο και αρκετές ακόμη, λειτουργεί και δύο εταιρικά καταστήματα στις οδούς Βαλαωρίτου και Κολοκοτρώνη. Αναφορικά με την ένοπλη ληστεία που είχε σημειωθεί πέρυσι λίγο πριν από τα Χριστούγεννα στο κατάστημα της οδού Κολοκοτρώνη, στην Αθήνα, με λεία 24 πολυτελή ρολόγια, η διοίκηση έχει προσδιορίσει τη ζημία σε περίπου 135.000 ευρώ, ποσό όμως που θα καλύψει η ασφαλιστική εταιρεία.

2. Υψηλότερες πτήσεις για τη Louis Vuitton

Για τον κολοσσό στον χώρο των πολυτελών ειδών, τον όμιλο LVMH, η ελληνική αγορά εξελίσσεται σε ένα μικρό διαμάντι τα τελευταία χρόνια. Την επιστροφή στα προ πανδημίας -υψηλά- επίπεδα πέρυσι φαίνεται ότι θα ακολουθήσουν φέτος νέα ρεκόρ, καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης φέρεται να πιάνει ως τώρα διψήφιο ποσοστό.

Το μεγαλύτερο αποτύπωμα σε αυτή την τάση της δυναμικής ανάπτυξης έχει το κατάστημα της Αθήνας, ενώ φέτος τα καταστήματα της Μυκόνου παρουσίασαν κάμψη σε σχέση με πέρυσι λόγω της μείωσης της τουριστικής κίνησης, χωρίς ωστόσο να χαλάνε τη γενική εικόνα των εσόδων. Κάπως έτσι φαίνεται πως η Louis Vuitton Ελλάς ΑΕΕ θα προσεγγίσει φέτος τα 60 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις στη χώρα μας.


Σημειωτέον πως το 2022, με βάση τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, η ελληνική θυγατρική, στην οποία φέτος τέθηκε ως επικεφαλής ο γενικός διευθυντής της Louis Vuitton για τις αγορές της Μεσογείου, Μαρκ Αλινς, είχε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 102,58%, φτάνοντας τα 51,97 εκατ. ευρώ (σ.σ.: το υψηλό που είχε σημειώσει προ πανδημίας ήταν στα 35,7 εκατ. ευρώ). Το 2022 τα κέρδη προ φόρων της υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2021, καθώς ανήλθαν σε 19,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 122,74% σε σχέση με τα 8,76 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς. Τα δε κέρδη μετά φόρων ανήλθαν πέρυσι σε 15,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 121,77% συγκριτικά με τα 6,84 εκατ. ευρώ του 2021. H εταιρεία το 2022 κατέβαλε μερίσματα ύψους 2,56 εκατ. ευρώ στη μητρική, ενώ τον Νοέμβριο αποφάσισε τη διανομή προμερίσματος 10,8 εκατ. ευρώ.


Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος LVMH διαθέτει και δεύτερη εταιρική οντότητα στη χώρα μας που αφορά τα καταστήματα καλλυντικών Sephora. Ο τζίρος της Sephora Greece πέρυσι είχε φτάσει στα 55,4 εκατ. ευρώ έναντι 38,85 εκατ. ευρώ το 2021. Τα καθαρά κέρδη ήταν 6,29 εκατ. ευρώ

3. Hermès: Χρυσές πωλήσεις

Μεγαλώνει το αποτύπωμα του οίκου Hermès στην ελληνική αγορά πολυτελών ειδών, έχοντας εδώ και χρόνια ως βάση το εμβληματικό κατάστημα επί της συμβολής των οδών Σταδίου και Βουκουρεστίου.
Η Hermès Greece φέρεται να ξεπερνά φέτος τα 15 εκατ. ευρώ σε επίπεδο τζίρου,  προτάσσοντας τις περίφημες δερμάτινες τσάντες, τα κοσμήματα, τα ρολόγια, τα ολομέταξα μαντίλια, τα αρώματα κ.ο.κ.  Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, το 2022 η ελληνική θυγατρική είχε πωλήσεις 13,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά περίπου 23% σε σχέση με το 2021.

Τα προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 29%, στα 3,1 εκατ. ευρώ, έναντι 2,4 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ έναντι 1,9 εκατ. ευρώ το 2021, εμφανίζοντας άνοδο κατά 28,4%. Με βάση την κερδοφορία του 2022, το μέρισμα που προτείνεται προς έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο στην προσεχή τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων ανέρχεται σε 2,4 εκατ. ευρώ.  Διευθύνουσα σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής είναι η κυρία Φραντσέσκα ντι Καρόμπιο, γεννημένη στην Ελβετία αλλά πολιτογραφημένη Ιταλίδα.


Υπενθυμίζεται πως η οικογένεια Ντιμά, που βρίσκεται πίσω από τον οίκο Hermès, έχει στενές σχέσεις με την Ελλάδα. O καλλιτεχνικός διευθυντής του ομίλου Πιερ-Αλέξης Ντιμά είναι κατά το ήμισυ Ελληνας, γιος της αρχιτέκτονος Ρένας Γρηγοριάδου-Ντιμά και του Ζαν-Λουί Ντιμά, του ανθρώπου που μετέτρεψε την Hermès σε παγκόσμιο σύμβολο πολυτέλειας.
Το ησυχαστήριο και η βάση της οικογένειας στην Ελλάδα βρίσκεται στην Παχιά Ράχη Αίγινας, όπου διατηρούν μία από τις πιο όμορφες εξοχικές κατοικίες στον Αργοσαρωνικό.

4. Η ελληνική θυγατρική του οίκου Yves Saint Laurent

Δυναμική διείσδυση στην ελληνική αγορά κάνει ο γαλλικός οίκος Yves Saint Laurent. Διαβλέποντας τις ευοίωνες προοπτικές λόγω του ανοδικού κύκλου της ελληνικής οικονομίας και του τουριστικού ρεύματος που αυξάνει τη ζήτηση για είδη πολυτελείας, ο οίκος προχώρησε στα μέσα του 2021 στη δημιουργία ελληνικής θυγατρικής, η οποία και έχει αναλάβει τη δραστηριότητα της εισαγωγής, εμπορίας, διανομής, διάθεσης και εκπροσώπησης στην ελληνική αγορά των προϊόντων του γαλλικού οίκου.

Διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής εταιρείας, που έχει ως μητρική την Kering Holland NV, έχει οριστεί ο επικεφαλής Ευρώπης, Μ. Ανατολής και Αφρικής του οίκου Yves Saint Laurent Καγετάνο Φάμπρι.
Στην πρώτη πλήρη χρήση λειτουργίας της η Saint Laurent Greece, με βάση τις οικονομικές καταστάσεις που κοινοποιήθηκαν, εμφάνισε κύκλο εργασιών 4,6 εκατ. ευρώ, μεικτά κέρδη 1,36 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά τους φόρους σχεδόν 335.000 ευρώ. Ως εκ τούτου η διοίκηση αποφάσισε να προχωρήσει σε διανομή μερίσματος ποσού 363.008 ευρώ από τα κέρδη των χρήσεων 2021 και 2022. Σημειωτέον ότι το 2021, χρονιά κατά την οποία ουσιαστικά λειτούργησε για έξι μήνες, η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών 1,9 εκατ. ευρώ, μεικτό κέρδος 537.000 ευρώ και καθαρά κέρδη περίπου 47.000 ευρώ.

5. Με ρυθμό 15% η ανάπτυξη της Dior

Προς νέα υψηλά φαίνεται ότι κινούνται και οι επιδόσεις των εταιρειών που έχει στην Ελλάδα ο oίκος Dior. Τόσο η Dior Greece, που είναι υπεύθυνη για την εμπορία των ειδών ένδυσης, όσο και η Parfυms Chrίstian Dior Hellas, με ευθύνη τα αρώματα, φλερτάρουν αντίστοιχα με τα επίπεδα των 20 εκατ. ευρώ, καθώς η φετινή χρονιά εξελίσσεται θετικά.

Η τελευταία μάλιστα, υπό τη γενική διεύθυνση του Ρικάρντο Μασκαμπρούνο, πρόσφατα κοινοποίησε τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2022 όπου εμφανίζει αύξηση πωλήσεων 13,5%, στα 18,47 εκατ. ευρώ.  Τα κέρδη μετά τους φόρους ήταν 771.474 ευρώ από 775.729 ευρώ το 2021. Το σημαντικό είναι πως η εταιρεία κατόρθωσε να βρεθεί στην 1η θέση στην επιλεκτική αγορά καλλυντικών για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά «παρά τις σημαντικές προκλήσεις τις οποίες αντιμετώπισε ως αποτέλεσμα του έντονου ανταγωνισμού και της δύσκολης ακόμη οικονομικής συγκυρίας της χώρας με τις αυξανόμενες πληθωριστικές πιέσεις εξαιτίας του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία αλλά και των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19», όπως επισημαίνεται στη σχετική οικονομική έκθεση.

Για την τρέχουσα χρονιά, ο κύκλος εργασιών της προβλέπεται να αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας. Επίσης τονίζεται πως ήδη οι πωλήσεις του φετινού α’ εξαμήνου σημειώνουν σημαντική αύξηση, ξεπερνώντας τις πωλήσεις του α’ εξαμήνου του 2019 και η εταιρεία παραμένει στην 1η θέση στην επιλεκτική αγορά των καλλυντικών.


Σημειώνεται πως φέτος η εταιρεία προχωρά σε συνετή αύξηση των επενδυτικών της δραστηριοτήτων, δίνοντας έμφαση στην ανακαίνιση κεντρικών σημείων πώλησης μεγάλων πελατών της και στην εκτέλεση συγκεκριμένων λανσαρισμάτων με σκοπό να ενισχυθούν οι πωλήσεις της.

6. Prada Hellas: Τριπλάσια μεγέθη

Λειτουργώντας μόνο ένα κατάστημα στη χώρα μας, στην οδό Βουκουρεστίου, η Prada έχει καταφέρει να τριπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, «καβαλώντας» το κύμα της αυξημένης ζήτησης για premium και πολυτελή είδη. Γι’ αυτό και δεν είναι τυχαίο που η εταιρεία επένδυσε 19 εκατ. ευρώ προ διετίας για την αγορά του κτιρίου όπου βρίσκεται η μπουτίκ της αναζητώντας «την εδραίωση στην ελληνική αγορά», όπως σημείωνε η διοίκηση της θυγατρικής Prada Hellas ΕΠΕ. Στο τιμόνι της τελευταίας εμφανίζονται τα στελέχη του ομίλου Μαρία-Βιόλα Γκριμάλντι και Μάρα Μπρονόλι.


Τα έσοδα της ελληνικής θυγατρικής του ιταλικού οίκου εκτοξεύτηκαν το 2022 σε 9,18 εκατ. ευρώ, από 3,62 εκατ. το 2019 και από 4,7 εκατ. το 2022, ενώ η εταιρεία μπήκε σε τροχιά κερδοφορίας.


Τα κέρδη προ τόκων και φόρων έφτασαν τα 374.000 ευρώ από 38.300 ευρώ έναν χρόνο πριν και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 362.000 ευρώ, όταν το 2022 η καθαρή κερδοφορία ήταν οριακή.

—————–
7. Chanel: Απέκτησε παρουσία στην Ελλάδα

Η άνοδος των ειδών πολυτελείας ανοίγει τον δρόμο για την ενίσχυση της παρουσίας επιπλέον παικτών, όπως η Chanel.

O γαλλικός οίκος απέκτησε τον περασμένο Ιούνιο το πρώτο του κατάστημα στην πρωτεύουσα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως σε αυτούς τους πρώτους μήνες λειτουργίας του οι επιδόσεις είναι καλύτερες από τις αρχικές εκτιμήσεις που υπήρχαν.

Το νέο αυτό εγχείρημα της Chanel στην Ελλάδα έγινε σε συνεργασία με την οικογένεια Κασνακίδη, με την οποία, από το 1994, είχε αναπτύξει μια σχέση αποκλειστικότητας στο κατάστημα Linea Piu. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο κατάστημα έρχεται να συμπληρώσει το παζλ της Chanel στην Ελλάδα, καθώς στα τέλη Μαΐου του 2023 είχε ξεκινήσει την πορεία της μια seasonal boutique της Chanel στο Nammos Village, το γνωστό shopping concept στην παραλία της Ψαρούς στη Μύκονο.

Διαβάστε ακόμη

Τα «κόλπα» των ιδιοκτητών για να γλιτώσουν φόρους από τα Airbnb

Αυτά είναι τα πιο πολυτελή ξενοδοχειακά brands στον κόσμο – Η παρουσία τους στην Ελλάδα (pics)

Μετά τους «τουρίστες», τώρα και εφοριακοί με… κάμερες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ