«Μας έκανε πάρα πολύ καλό και το χρηματικό ποσό, αλλά πιο πολύ το ψυχολογικό boost που μας πρόσφερε το γεγονός ότι ένας άνθρωπος πίστεψε σε αυτή την καινοτομία, κατά μια έννοια….».
Η Μελίνα Πίσπα, Co-Founder του brand Sun of a Beach, με αυτά τα λόγια της, μέσα σε λίγες λέξεις, δίνει το στίγμα μιας προσπάθειας η οποία ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια και σήμερα αποτελεί παράδειγμα επιχείρησης η οποία στηρίχθηκε με τον κατάλληλο τρόπο και κατάφερε να αναπτυχθεί με θαυμαστούς ρυθμούς, παρά την οικονομική κρίση και στην συνέχεια το ξέσπασμα της πανδημίας.
Νικήτρια το 2016 των Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece που διοργανώνει το ίδρυμα του sir Στέλιου Χατζηιωάννου, κορυφαίου θεσμού για τη νεανική επιχειρηματικότητα, η εταιρεία αύξησε το άμεσο προσωπικό της στα 20 άτομα, πουλάει σήμερα τα προϊόντα της σε 100+ σημεία στην Ελλάδα, τα εξάγει σε περισσότερες από 20 χώρες και όχι μόνο.
Με την επανεκκίνηση της «τουριστικής βιομηχανίας» και την ευχή όλα να κυλήσουν ομαλά τούτο το καλοκαίρι, η Sun of a Beach αποκτά παρουσία και στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», εκπονώντας ταυτόχρονα σχέδιο επέκτασης της στην γερμανική αγορά όπου τα ελληνικής ραφής και παραγωγής ποιοτικά και καινοτόμα είδη της, πετσέτες κατασκευασμένες από premium βαμβάκι, τσάντες, μαγιό, αξεσουάρ θαλάσσης κ.α., γίνονται ανάρπαστα, μέσω e-shop ή συνεργαζόμενων καταστημάτων!
Ένα 100% ελληνικό beach brand, δηλαδή, το οποίο γοητεύει τους Γερμανούς…
«Δεν είναι ότι δεν υπήρχαν πετσέτες θαλάσσης, δεν τις εφηύραμε εμείς… Πήραμε ένα προϊόν που ήταν χρηστικό και του δώσαμε ζωή, ζωντάνια. Βάλαμε μέσα του το ελληνικό καλοκαίρι και θέλουμε να επικοινωνήσουμε σε όλο τον κόσμο, σε όλα τα σημεία πώλησης που έχουμε, τι είναι η ανεμελιά. Τι είναι αυτό το καλοκαιρινό συναίσθημα που ξέρουμε και βιώνουμε εμείς οι Έλληνες…», ανέφερε η κ.Πίσπα, προσκεκλημένη του κ. Χατζηιωάννου στην εκδήλωση για την προκήρυξη των 13ων βραβείων για νέους και νέες Έλληνες επιχειρηματίες μέχρι 40 ετών.
Συνιδρύτρια της Sun of a Beach είναι η Έλλη Ρούντου, σύζυγος του ιδρυτή της Upstream και εταίρου της Big Pi Ventures Capital, Μάρκου Βερέμη, εκ των σημαντικότερων επενδυτών και experts της νεοφυούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.
Με μια ιδέα που προέκυψε πριν από μια δεκαετία και σε μια κοινή πορεία με την φίλη και συνεταίρο της, που άρχισε κάποτε πιο πολύ ως χόμπι και εξελίχθηκε σε επιχειρηματική επιτυχία…
Πλάνο για Γερμανία
Μια σύντομη αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν, λειτουργεί διδακτικά ίσως για τις νεότερες γενιές επιχειρηματιών ή για όσους μελετούν τα πρώτα τους βήματα στην αγορά…
«Το 2016 κερδίσαμε το βραβείο… Το 2015 προηγήθηκε η πρώτη αίτηση μας και η πρώτη εμπειρία για την επιχείρηση μας να παρουσιάσουμε κάτι στον ίδιο τον sir Στέλιο και όχι σε ένα άλλο board. Γιατί -όπως ειπώθηκε- ο ίδιος αποφασίζει και αυτό μας έβαλε σε μια πολύ ωφέλιμη διαδικασία, εσωτερικά. Η πρώτη εμπειρία μας έκανε πάρα πολύ καλό. Πεισμώσαμε και ήρθαμε την επόμενη χρονιά πολύ πιο έτοιμοι, πιο προετοιμασμένοι και έτσι κερδίσαμε και φύγαμε με μια επιταγή από τα γραφεία και με χαμόγελα», πρόσθεσε η νεαρή επιχειρηματίας και εξήγησε: «Βρισκόμαστε σε πάνω από 100 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και σε πάνω από 20 χώρες, αν και θα ήταν πολύ περισσότερες αν δεν είχε έρθει κορωνοϊός. Έχουμε φτιάξει ένα πλάνο και το δουλεύουμε πολύ για να επενδύσουμε στην Γερμανία, τη δεύτερη πιο σημαντική αγορά για την εταιρεία μας μετά την Ελλάδα. Οι Γερμανοί αγαπούν το ελληνικό καλοκαίρι, αγαπούν την Ελλάδα και πάμε να κάνουμε μια πιο οργανωμένη προσπάθεια.».
Εξαγωγές 40%
H Sun of a Beach διαθέτει στην Ελλάδα το 60% των προϊόντων της, εξάγει το 40% και ο στόχος είναι να ενισχυθούν οι πωλήσεις εντός και εκτός συνόρων.
«Το ποσοστό των εξαγωγών, 40%, είναι πολύ καλό», παρατήρησε ο Ελληνοκύπριος δισεκατομμυριούχος και δημιουργός της easyJet και οικοσυστήματος των easy brands sir Στέλιος Χατζηιωάννου, καθώς άκουγε την Μελίνα Πίσπα να μιλά για την επιχείρηση.
Το άμεσο προσωπικό της τετραπλασιάσθηκε από το 2016, ωστόσο, στηρίζει και άλλες θέσεις εργασίας, μέσω συνεργασιών.
«Δεν μπορούμε να μιλάμε για ελληνικό καλοκαίρι και να ράβουμε σε κάποια άλλη χώρα, δεν θα ήταν σωστό. Είμαστε ειλικρινής εταιρεία και έχουμε επιλέξει να κάνουμε όλη την παραγωγή στην Ελλάδα, παρά το κόστος», συμπλήρωσε η συνιδρυτής της επιχείρησης και χαρακτήρισε ως τελευταίο επίτευγμα και χαρά της το ότι θα πουλά τα προϊόντα της σε κατάστημα και στο διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος: «Είναι πάρα πολύ τιμητικό για μας ότι μας επιλέξαν ως ένα ελληνικό brand που πρεσβεύει το ελληνικό καλοκαίρι».
* Στην κεντρική φωτογραφία ο sir Στέλιος Χατζηιωάννου με την Μελίνα Πίσπα
Διαβάστε επίσης:
«Πράσινο φως» από ΗΠΑ: Eni και Repsol θα εφοδιάσουν την Ευρώπη με πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα