Η επέκταση των δραστηριοτήτων που επιχειρεί η AS Company στο πλαίσιο της στρατηγικής της να βρει νέους διαδρόμους ανάπτυξης αντισταθμίζοντας έτσι το μεγάλο πρόβλημα της υπογεννητικότητας, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο κομμάτι των εξαγορών. Ήδη, όπως εξηγούσε χθες στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Στράτος Ανδρεάδης πέραν της εξαγοράς των δικαιωμάτων αντιπροσώπευσης και διανομής των προϊόντων Chicco στην Ελλάδα, που θα αποτελέσει και το “άρμα” η AS να μπει στην αγορά των bebe και με δικά της προϊόντα ήδη είναι στα σκαριά μία εξαγορά εταιρείας. «Έχουμε 1-2 υποψήφιες εταιρείες τις οποίες κοιτάμε», σημείωσε ο κ. Ανδρεάδης διευκρινίζοντας πάντως ότι το ντιλ θα γίνει στις αρχές του 2025 καθώς προτεραιότητα τώρα είναι να οργανωθεί και να λειτουργήσει η ομάδα που θα “τρέξει” το στοίχημα των bebe. «Πάντως και η νέα εξαγορά θα ‘κολλάει’ με τη δραστηριότητα της AS. Θα μας βάλει σε νέες κατηγορίες αλλά θα είναι κάτι που έχει λογική για την επέκταση μας», έλεγε χθες στο newmoney στο περιθώριο της εκδήλωσης ο κ. Ανδρεάδης.
Σε ό,τι αφορά το ντιλ για τα βρεφικά, αυτό βρίσκεται στην τελική ευθεία και εντός του μήνα αναμένεται και η επισημοποίηση του, σημείωσε ο κ. Ανδρεάδης επαναλαμβάνοντας ουσιαστικά αυτά που είπε και στους μετόχους της εταιρείας κατά την πρόσφατη Γενική Συνέλευση.
Σημειώνεται ότι η AS Company βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την ιταλική Artsana Spa, για την αντιπροσώπευση των σημάτων Chicco και Boppy, σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και με την ολλανδική εταιρεία Maxi Miliaan BV (Dorel), όσον αφορά στα προϊόντα της με τα σήματα Bébé Comfort και Safety First, για την Ελλάδα. Μάλιστα έχει ήδη υπογράψει συμφωνητικό με την Β. & Μ. Σκαρμούτσος ΑΕ, που είναι αποκλειστική διανομέας σήμερα για την απόκτηση των αποθεμάτων που διατηρεί, έναντι 1,7 εκατ. ευρώ.
Η είσοδος όμως στην κατηγορία των βρεφικών θα συνοδευτεί απ’ την δημιουργία προϊόντων με το μπραντ της AS Company τα οποία προφανώς θα έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και τα οποία θα προωθηθούν στα δίκτυα της λιανικής της συγκεκριμένης κατηγορίας. Μεταξύ αυτών βρεφικά καρότσια, καρεκλάκια κοκ.
Σημειώνεται πως η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε πριν από 34 χρόνια στo Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης με κύρια δραστηριότητα την εισαγωγή και εμπορία παιχνιδιών, εδώ και πέντε χρόνια σχεδιάζει τα δικά της προϊόντα –με την παραγωγή, ωστόσο, να γίνεται στο εξωτερικό- και πλέον την τρέχουσα χρονιά το 36% των πωλήσεων θα προέρχεται από προϊόντα της AS Company με στόχο μες στην επόμενη τριετία το ποσοστό αυτό να φτάσει το 50%.
Ο πήχης ανάπτυξης από την εταιρεία που αποτελεί το μεγαλύτερο παίκτη στην εγχώρια αγορά παιχνιδιών έχοντας περάσει σε τζίρο πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως η Mattel και η Hasbro, όπως είπε ο κ. Ανδρεάδης, μπαίνει ψηλά. Στόχος στην πενταετία είναι ο τζίρος να φτάσει στα 45 έως 50 εκατ. ευρώ, από 28,7 εκατ. ευρώ που έκλεισε το 2023 και το περιθώριο EBITDA να διαμορφωθεί από 17% έως και 20%.
Το 80% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από την ελληνική αγορά και το 20% από τις αγορές του εξωτερικού όπου διατηρεί δύο θυγατρικές σε Κύπρο και Ρουμανία. Η πρώτη, σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη έχει πιάσει ταβάνι, ενώ η Ρουμανία εμφανίζει εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης και η στόχευση είναι να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο στην αγορά της Ρουμανίας, όπου αποτελεί βασικό προμηθευτή της Jumbo
Η εκτίμηση είναι ότι φέτος ο τζίρος θα κλείσει στα 3 εκατ. ευρώ με ρυθμό ανάπτυξης 25% και στόχος είναι να φτάσει στα 10 εκατ. ευρώ εντός της πενταετίας.
Η αγορά της Ρουμανίας έχει ίδιο μέγεθος με την Ελλάδα με μέγεθος περίπου 230 εκατ. ευρώ στα παιχνίδια μαζί με τις κονσόλες παιχνιδιών, ενώ η μεγαλύτερη εταιρεία είναι η Lego με τζίρο 25 εκατ. ευρώ, ενώ η δεύτερη εταιρεία είναι στα 9 εκατ. ευρώ. «Εμείς έχουμε στόχο να φτάσουμε τα 10 εκατ. ευρώ εντός της επόμενης πενταετίας.
Στην κατηγορία των παιχνιδιών η εταιρεία προχωρά σε δύο ακόμη κινήσεις, οι οποίες διευρύνουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της. Καταρχάς εδώ και τέσσερα χρόνια αναπτύσσει την κατηγορία παιχνιδιών για ενήλικες, κατηγορία η οποία φέτος αναμένεται ότι θα καταγράψει πωλήσεις της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω κατηγορία εμφανίζει ανάπτυξη σε διψήφιο ποσοστό.
Τέλος, στον τομέα των ακινήτων όπου η εισηγμένη έχει επενδύσει μέρος των κεφαλαίων της εταιρείας, για την αγορά εκτάσεων στην Κρήτη, προσβλέπει σε μεγάλη ανάπτυξη και λόγω του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει στην Ελούντα 62 στρέμματα από διαφορετικούς πωλητές και στην Πλάκα 30 στρέμματα ενώ υπάρχει ήδη ακόμη ένα οικόπεδο 60 στρεμμάτων όπου έχει υπογραφεί προσύμφωνο. Τέλος έχει εξαγοράσει ένα ξενοδοχείο στα Μάταλα.
Ερωτηθείς για τους λόγους για τους οποίους η AS Company ξεκίνησε ξαφνικά να είναι πιο εξωστρεφής στην επικοινωνία της με το επενδυτικό κοινό ο κ. Ανδρεάδης απάντησε πως η στρατηγική που ακολούθησε τα προηγούμενα χρόνια ήταν λανθασμένη. «Δεν υπήρξαμε εξωστρεφείς τα προηγούμενα χρόνια, γιατί ασχολούμασταν με την ανάπτυξη του business της εταιρείας. Στα 30 χρόνια δραστηριοποίησής της η εταιρεία δεν παρουσίασε ούτε μία ζημιογόνα χρονιά. Στη Ρουμανία – όπου έχει δημιουργήσει θυγατρική – μας είχαν πει ότι θα χάσουμε στην τριετία 4-5 εκατομμύρια ευρώ, αλλά καταφέραμε να είμαστε κερδοφόροι από την πρώτη χρονιά», σημείωσε μεταξύ άλλων.
«Σήμερα η λογιστική αξία της μετοχής είναι 2,8 ευρώ. Η τιμή της μετοχής και το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι πολύ μικρό. Το επενδυτικό κοινό δεν γνωρίζει την εταιρεία. Και στόχος είναι να ενισχύσουμε την αξία της μετοχής. Αυτή τη στιγμή το 64% των μετοχών της επιχείρησης ανήκει στην οικογένεια Ανδρεάδη. Συνολικά στη μετοχική της βάση ανήκουν 1.300 μέτοχοι και μικρομέτοχοι. Για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον θα πρέπει να βγούμε μπροστά και να προβληθούμε και περισσότερο”, ανέφερε από την πλευρά του ο μη εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Απόστολος Πεταλάς. Ερωτηθείς δε απ’ το newmoney εάν στα σχέδια της διοίκησης είναι να γίνουν κινήσεις για την ενεργοποίηση μεγαλύτερου επενδυτικού ενδιαφέροντος, όπως πχ η αύξηση της διασποράς, απάντησε πως «η διοίκηση θα κάνει κάθε τι προκειμένου η τιμή της μετοχής να αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία της εταιρείας, ξεκινώντας αρχικά απ’ την ενίσχυση της επικοινωνίας της προς το επενδυτικό κοινό».
Όπως ειπώθηκε στη χθεσινή εκδήλωση οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας, οικογένεια Ανδρεάδη, ελέγχουν σήμερα το 68% των μετοχών. Το υπόλοιπο 32% κατανέμεται σε ελληνικά θεσμικά χαρτοφυλάκια (8%), ξένους επενδυτές (5%) και αρκετούς μικρομετόχους. Συνολικά, διατηρούν συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης περίπου 1.300 μέτοχοι. Η εταιρεία παράγει ικανή ρευστότητα για να χρηματοδοτήσει τα επενδυτικά της πλάνα και διαθέτει μηδενικό δανεισμό, 14 εκατ. ευρώ καταθέσεις, όπως τονίζει ο Απόστολος Πεταλάς, αντιπρόεδρος, με θητεία 8 χρόνια στο ΔΣ της εταιρείας. Σημειώνεται ότι η ρευστότητα διατηρείται με στόχο να χρηματοδοτήσει εξαγορές ένώ ένα μικρό μέρος, περίπου 4 εκατ. ευρώ, έχουν επενδυθεί σε τουριστικά ακίνητα στην Κρήτη με σκοπό να αντληθούν υπεραξίες.
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 για τον όμιλο ΑS Company έκλεισε με καθαρά κέρδη πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 75,6%, EBITDA 5,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 18%, κύκλο εργασιών στα 28,7 εκατ. ευρώ και με καθαρό ταμείο 14,3 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα: Ποιοι δικαιούνται ποσό έως 2.500 ευρώ – Πότε σταματούν οι αιτήσεις
Εκτακτο Δώρο Χριστουγέννων: Ποιοι δικαιούχοι θα μοιραστούν 300 εκατ. ευρώ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ