Ένα από τα μεγαλύτερα κλειστά πάρκινγκ της Θεσσαλονίκης πήρε το δρόμο για την πλατφόρμα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Πρόκειται, όπως αποκαλύπτει το newmoney, για τον σταθμό αυτοκινήτων που ανήκε στην εταιρεία «Ζησκάτας Α.Ε.» και βρίσκεται στο κτιριακό συγκρότημα «Βαλκανικό Κέντρο» στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Το συγκεκριμένο πάρκινγκ που αναπτύσσεται στο κτίριο «Μακεδονία» είναι συνολικού εμβαδού 10.845,15 τ.μ. και περιλαμβάνει 330 θέσεις στάθμευσης.
Ο πολυώροφος σταθμός αυτοκινήτων καταλαμβάνει τμήματα του πρώτου και δευτέρου υπογείου, τις ράμπες ανόδου και καθόδου στο ισόγειο και τον πρώτο όροφο, τμήματα του δευτέρου, τρίτου, τετάρτου, πέμπτου, έκτου και εβδόμου ορόφου και ολόκληρο τον όγδοο όροφο.
Το εκτιμώμενο ακίνητο έχει ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και των κοινοχρήστων μερών του συγκροτήματος 932/10.000 ή 9,32% και αποτελείται συνολικά από 31 επιμέρους οριζόντιες ιδιοκτησίες.
Η κατάσχεση έγινε το Νοέμβριο του 2021 για οφειλή ύψους 200.000 ευρώ (μέρος της συνολικής απαίτησης) και επισπεύδουσα είναι η Qquant Master Serviser ως ειδική διάδοχος της Attica Bank. Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 7 Δεκεμβρίου και η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 1.577.000 ευρώ.
Τα χαρακτηριστικά της περιοχής
Σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, ο εν λόγω σταθμός αυτοκινήτων βρίσκεται στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και γενικότερα στην περιοχή της «Νέας Δυτικής Εισόδου» της πόλης της Θεσσαλονίκης η οποία ξεκίνησε να αναπτύσσεται με βιομηχανικές-βιοτεχνικές και επαγγελματικές χρήσεις ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα.
Η οδός Γιαννιτσών επί της οποίας βρίσκεται το ακίνητο, μαζί με την οδό Μοναστηρίου, αποτελούν βασικούς οδικούς άξονες της Δυτικής Θεσσαλονίκης με μεγάλη κυκλοφορία καθ΄όλη την διάρκεια του 24ώρου, ενώ στην περιοχή κυριαρχούν οι επαγγελματικές χρήσεις (εμπορικά καταστήματα, συνεργεία, αντιπροσωπείες, βιοτεχνίες, γραφεία) και δευτερευόντως οι κατοικίες.
Όπως τονίζεται στην έκθεση εκτίμησης, ο ανομοιογενής οικοδομικός ιστός περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο κτίρια μεγάλης παλαιότητας και χαμηλής ποιότητας αλλά και σύγχρονες ποιοτικές οικοδομές που κατασκευάσθηκαν στην περιοχή της νέας δυτικής εισόδου την προηγούμενη εικοσαετία. Ένα τέτοιο Landmark αποτελεί και το συγκρότημα «Βαλκανικό Κέντρο».
Ειδικότερα, περί τα μέσα της δεκαετίας του 1990, υπήρξε επαναπροσδιορισμός των αναπτυσσόμενων χρήσεων με σταδιακή απομάκρυνση των βιοτεχνικών και διαμετακομιστικών κτιρίων και ανέγερση σύγχρονων κτιρίων (εμπορικών/επιχειρηματικών κέντρων) γραφείων και καταστημάτων (“Porto Center”, “Λιμάνι Center” & “Atrina Center”, Βαλκανικό Κέντρο ), δύο ανώτερης κατηγορίας (5*) ξενοδοχειακών μονάδων (“Porto Palace” & “The MET Hotel”) και κτιρίου της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης στο οποίο στεγάζονται οι κεντρικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του εμπορικού κέντρου “One Salonica Center”.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η παρουσία χρήσεων ψυχαγωγίας, η οποία ευνοήθηκε από την εγγύτητα στο κέντρο της πόλης και από την ύπαρξη χώρων ιδιαίτερα μεγάλου εμβαδού.
Στο πρόσφατο παρελθόν, όπως επισημαίνεται, λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης, είχε σταματήσει κάθε ανάπτυξη στην περιοχή, ενώ η διαθεσιμότητα επαγγελματικών χώρων (γραφείων/καταστημάτων) είχε αυξηθεί σημαντικά ως αποτέλεσμα της συρρίκνωσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας, και της υπερφορολόγησης της ακίνητης περιουσίας με αντίκτυπο την σημαντική μείωση των τιμών.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, ωστόσο, υπάρχουν στοιχεία ανάκαμψης της κτηματαγοράς και αύξησης των τιμών τόσο αγοράς όσο και μίσθωσης χώρων.
Τα «συν» και τα «πλην»
Στα πλεονεκτήματα της περιοχής συγκαταλέγονται η εύκολη πρόσβαση και η άμεση σύνδεση με τα μεγάλα εθνικά δίκτυα της πόλης, αλλά και με το λιμάνι και το κέντρο της Θεσσαλονίκης, η εξυπηρέτηση από αστική συγκοινωνία, η εγγύτητα στο κέντρο της πόλης, η αναγνωρισιμότητα, κλπ. Βασικά μειονεκτήματα αποτελούν η δυσκολία εύρεσης ελεύθερου πάρκινγκ τις ώρες αιχμής που βέβαια επηρεάζει θετικά το εκτιμώμενο ακίνητο, το υψηλό ποσοστό αέριων ρύπων και η αυξημένη επικινδυνότητα τις βραδινές ώρες λόγω γειτνίασης με υποβαθμισμένες περιοχές της πόλης.
Κατά την εξωτερική αυτοψία διαπιστώθηκε ότι η επιχείρηση βρίσκεται σε λειτουργία, ενώ μετά από σχετική έρευνα προκύπτει ότι στην περιοχή υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα στάθμευσης τις ώρες αιχμής δηλαδή από τις 8 το πρωί μέχρι και τις 6 το απόγευμα ενώ δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο τις απογευματινές και βραδινές ώρες ούτε το Σαββατοκύριακο.
Βασικό επίσης πλεονέκτημα ειδικά την τρέχουσα χρονική περίοδο λόγω της αυξημένης απαίτησης τήρησης ειδικών κανόνων προστασίας της ατομικής υγείας, είναι το γεγονός ότι στους περισσότερους ανταγωνιστικούς σταθμούς γίνεται παράδοση του οχήματος σε υπάλληλο ενώ στον συγκεκριμένο δεν υπάρχει καμία διαπροσωπική επικοινωνία και το όχημα σταθμεύεται από τον οδηγό του.
Και η ΑΑΔΕ πήρε το…όπλο της
Παράλληλα, και η ΑΑΔΕ αρχίζει να εντείνει την παρουσία της στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, καθώς, όπως έγινε γνωστό πριν λίγες ημέρες, η διοίκησή της σκοπεύει να προχωρήσει σε άγριο κυνηγητό για τους οφειλέτες που δεν ρυθμίζουν τα «κόκκινα» χρέη τους.
Έτσι και η ΑΑΔΕ αρχίζει να εμπλουτίζει τις λίστες της με ακίνητα που βγαίνουν στο σφυρί.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία ο αριθμός των οφειλετών ανέρχεται σε 4.087.432 από τους οποίους 1.342.432 βρίσκονται ήδη υπό την απειλή κατάσχεσης τραπεζικών λογαριασμών και περιουσιακών στοιχείων, ενώ για 2 εκατ. ακόμη προετοιμάζονται οι σχετικές διαδικασίες.
Στο πλαίσιο αυτό, για την 1η Ιουνίου έχει προγραμματιστεί πλειστηριασμός σε βάρος της εταιρείας Polyform Manufacturing ΕΠΕ.
Πρόκειται για «παλιά ιστορία» καθώς η εταιρεία περιλαμβανόταν στη λίστα των μεγαλοοφειλετών ήδη προ δεκαετίας. Αρχικά χρωστούσε 6,8 εκατ. ευρώ που με τις προσαυξήσεις είχαν φτάσει το 2013 στα 16,1 εκατ. ευρώ. Τότε το Δημόσιο προχώρησε στην κατάσχεση του εργοστασίου φορμαλδεΰδης και πολυμερισμού στη ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής και το έβγαλε στο σφυρί με τιμή εκκίνησης 4 εκατ. ευρώ, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Τώρα η υπόθεση επανέρχεται στο προσκήνιο, καθώς με επισπεύδουσα την Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης της ΑΑΔΕ το ακίνητο βγαίνει σε πλειστηριασμό την 1η Ιουνίου, με τιμή πρώτης προσφοράς 1.131.300 ευρώ και ενώ το χρέος προς τη Δ.Ο.Υ. Δ΄ Αθηνών έχει φτάσει τα 20.602.187,93 ευρώ…
Πρόκειται για δύο γήπεδα, έκτασης 35.430 τ.μ. και 5.000 τ.μ., που έχουν ενωθεί, εκτός σχεδίου πόλεως και εντός του ρυμοτομικού σχεδίου της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής.
Εντός της έκτασης υφίσταται βιομηχανικό συγκρότημα που αποτελείται από κτίρια γραφείων, βιομηχανικών υποδομών, εργαστήρια, αίθουσα ελέγχου, αποθήκες και βοηθητικούς χώρους, συνολικής επιφάνειας 4.440 τ.μ.
Διαβάστε ακόμη
«Υπερέσοδα» και στα καύσιμα ψάχνει το ΥΠΟΙΚ για να βρει… επίδομα αντλίας
Οι Γερμανοί ξανάρχονται – Ποια ακίνητα αγοράζουν στην Ελλάδα
H Ελλάδα στο Διάστημα – Πρόγραμμα… made in Greece με πάνω από 200 εκατ. ευρώ