Σήμερα, ο Στίβεν Γαλάνης τρέχει και δεν προλαβαίνει. Μέσα στον τελευταίο χρόνο έχει μιλήσει και στους Times του Λονδίνου, και της Νέας Υόρκης, όπως και σε πολλά άλλα μέσα. Είναι η λογική εξέλιξη των πραγμάτων για έναν CEO, του οποίου η εταιρεία πρόσφατα ξεπέρασε την αποτίμηση του ενός δισεκατομμυρίου.
Μόλις πριον λίγα χρόνια, το 2017 ο ομογενής Έλληνας με καταγωγή από την Σπάρτη, που μένει στο Σικάγο, αμφιταλαντευόταν από επάγγελμα σε επάγγελμα, ψάχνοντας τι του ταιριάζει.
Ως απόφοιτος του φημισμένου πανεπιστημίου του Duke, στην Βόρεια Καρολίνα, κατάφερα να βρει δουλεία σε μία επενδυτική φίρμα, με έδρα την Πόλη των Ανέμων, ως νεαρός 20άρης, το 2011. Πέρασε τρία χρόνια κάνοντας option trading, προτού μετακομίσει στην Καλιφόρνια για να γίνει παραγωγός ταινιών για το Χόλυγουντ. Όμως δεν «έπιασε» ούτε και εκεί, γυρνώντας πίσω στο Σικάγο για να δουλέψει στο Linkedin. Τελικά, όλα θα άλλαζαν από μία απλή επίσκεψη.
Στις περιπλανήσεις του στις ΗΠΑ, ο Γαλάνης είχε γνωρίζει τον Martin Blencowe, έναν Βρετανό με τον οποίο μοιραζόταν πολλά κοινά. Εκείνος είχε περάσει στην άλλη μεριά του Ατλαντικού με στόχο να γίνει «ο ένας Άγγλος που παίζει αμερικανικό φούτμπολ». Έλα όμως που παρότι είχε τα απαραίτητα φυσικά προσόντα, δεν είχε την παραμικρή ιδέα για τους κανόνες του παιχνιδιού. Έπειτα, ο Blencowe προσπάθησε και αυτός να πετύχει στο Χόλυγουντ, αλλά κατάφερε μονάχα να γίνει κομπάρσος, συχνά εκείνος που τρώει το ξύλο από τον πρωταγωνιστή. Αποφάσισε, λοιπόν, να επιστρέψει στον κόσμο του αμερικάνικου φούτμπολ, αυτήν την φορά ως ατζέντης. Ήταν ίσως η τελευταία του ευκαιρία, προτού χρειαστεί να τα μαζέψει και να γυρίσει στο Brighton.
Όταν οι δύο άνδρες συναντήθηκαν, ο Blencowe είπε στον Γαλάνη πως είχε ζητήσει από έναν επαγγελματία παίκτη του φούτμπολ να ηχογραφήσει ένα βίντεο, δίνοντας συγχαρητήρια σε έναν φίλο τους, που μόλις είχε γίνει πατέρας. Όσο ο Blencowe περιέγραφε την κατενθουσιασμένη αντίδραση του φίλου τους όταν είδε το βίντεο, τα γρανάζια στο μυαλό του Γαλάνη είχαν ήδη αρχίσει να γυρνάνε. «Από την πρώτη στιγμή που το είδα αυτό, ήξερα πως θα υπάρχει απίστευτη ζήτηση για κάτι τέτοιο», εκμυστηρεύτηκε ο 32χρονος ομογενής στους Times.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Και κάπως έτσι, γεννήθηκε η ιδέα πίσω από το Cameo, μία εφαρμογή στην οποία ο κόσμος πληρώνει τους αγαπημένους του επωνύμους για να τους στείλουν προσωποποιημένα μηνύματα μέσω βίντεο. Όμως πως έρχεσαι σε επαφή με τους διάσημους και πως τους πείθεις να συνεργαστούν μαζί σου, αναρωτιόντουσαν ο Γαλάνης, ο Blencowe και ο Devon Townsend, o προγραμματιστής και τρίτος ιδρυτής τους. Έτσι, οι τρεις τους ξεκίνησαν από τα χαμηλά, από αυτούς που στην Αμερική λέγονται D και C list celebrities ή αλλιώς, επώνυμοι τρίτης και τέταρτης διαλογής.
Ήταν μία επιμορφωτική αναζήτηση για ταλέντο. Αρχικά, έμαθαν πως οι διασημότητες είναι πάντα διστακτικές όταν καλούνται να δοκιμάσουν κάτι εντελώς άγνωστο. Σύντομα, κατάλαβαν, επίσης, ότι όσο απομακρυσμένα και να φαίνονται τα πεδία δράσης τους, στο κόσμο των celebrities, τα νέα μεταδίδονται πολύ γρήγορα. Για αυτόν τον λόγο ήλπιζαν πως αν καταφέρουν να πείσουν ένα μεγάλο όνομα πως το Cameo είναι μία επικερδής και άξια του χρόνου τους επιχειρηματική δραστηριότητα, τότε σύντομα θα είχαν όλο και περισσότερους συνεργάτες. Και πράγματι, έτσι έγινε.
Ένα ακόμη μάθημα που πήραν ο Γαλάνης, που είχε αναλάβει χρέη CEO, και ο Blencowe, είναι το ότι η έννοια της δημοφιλίας έχει αλλάξει αρκετά από όταν οι δυο τους ήταν παιδιά. Όπως εξηγεί ο Γαλάνης, στον 21ο αιώνα υπάρχουν πιο πολλοί celebrities από ποτέ, καθώς πλέον προέρχονται όχι μόνο από τα παραδοσιακά μέσα της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, αλλά και από το Youtube, το Netflix και δεκάδες social media, μεταξύ άλλων. Επιπλέον, σήμερα, ακόμη και ένας ξεχασμένος διάσημος, του οποίου τα 15 λεπτά διασημότητας έληξαν προ πολλού, μπορεί και πάλι να έχει εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όμως ενώ ξεφυτρώνουν όλο και περισσότεροι επώνυμοι, η οικονομία της φήμης δεν αναπτύσσεται με ανάλογους ρυθμούς. Με λίγα λόγια, «το κενό ανάμεσα στην δημοφιλία και την εμπορευματοποίηση της δημοφιλίας γίνεται όλο και πιο μεγάλο», λέει ο Γαλάνης.
Πλέον, το Cameo μετρά περίπου 40.000 επωνύμους, από τον Floyd Mayweather και τον Kareem Abdul Jabbar, μέχρι τον David Hasselhoff και την Caitlyn Jenner. Για ένα βίντεο προς εσάς από τους παραπάνω θα πρέπει να πληρώσετε αντίστοιχα, 999, 500, 300 και 2.500 χιλιάδες δολάρια. Παραδόξως, όμως, οι πιο επικερδείς δημιουργοί του Cameo δεν είναι πάντα και οι πιο διάσημοι.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Για το 2020, ο πιο παραγωγικός επώνυμος στην εφαρμογή ήταν ο James Buckley, ο βρετανός ηθοποιός που έγινε γνωστός από την κωμική σειρά «The Inbetweeners». Η σειρά έχει τελειώσει εδώ και πάνω από μία δεκαετία, αλλά o Buckley συνεχίζει να βγάζει δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια, απαντώντας στους θαυμαστές του με την αλαζονική persona του χαρακτήρα που τον έκανε (αρκετά) διάσημο. Σε μία παρόμοια περίπτωση, ο Brian Baumgartner, που υποδύθηκε έναν μη πρωταγωνιστικό ρόλο στην αμερικανική εκδοχή του «The Office», έβγαλε πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια στο Cameo την προηγούμενη χρονιά.
Όπως και μερικές άλλες παρόμοιες υπηρεσίες, το Cameo βγήκε κερδισμένο από τα καταστροφικά συμβάντα του τελευταίου χρόνου, καθώς είδε τόσο τους δημιουργούς του, όσο και τους χρήστες του να αυξάνονται, πράγμα λογικό με τον κόσμο κλεισμένο στα σπίτια του. Η επιτυχία της εφαρμογής δεν πέρασε απαρατήρητη και τον Σεπτέμβριο εξασφάλισε άλλα 90 εκατομμύρια σε χρηματοδότηση, με την αξία της να ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο. Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκε ένας ακόμη γύρος επενδύσεων, με το Vision Fund της SoftBank, την GV, την επενδυτική φίρμα της Alphabet και τον θρύλο του skate, Tony Hawk να προστίθενται στην λίστα των επενδυτών.
Πάντως, ο Γαλάνης και ο Blencowe δεν δείχνουν να επαναπαύονται και με τα νέα κεφάλαια έχουν μεγάλα σχέδια για ανάπτυξη. Άλλωστε, το Cameo, που παίρνει το 25% από τα κέρδη κάθε επωνύμου στην πλατφόρμα του, δεν είναι ακόμη κερδοφόρο. Τώρα, το πόσο πλούσιους έχει κάνεις τους τρεις ιδρυτές του δεν είναι γνωστό, αλλά για μερικούς φίλους στα πρόθυρα των 30 που αποφάσισαν να χτίσουν μία εταιρεία από το μηδέν, δεν τα έχουν πάει καθόλου άσχημα.
Διαβάστε ακόμη:
Σχέδιο «Ελλάδα 2.0»: Τα 10 project που θα απορροφήσουν τους περισσότερους πόρους
NYT: Γιατί οι ΗΠΑ διακόπτουν την παραγωγή του εμβολίου της AstraZeneca σε εργοστάσιο της Βαλτιμόρης
Ευρωπαϊκή αγορά ρύπων: «Κούρσα» προς τα 100 ευρώ έως το 2030