Ήταν 1969 όταν ο νεαρός Ανδρέας Αποστολόπουλος άφηνε την πατρίδα του, την Καλαμάτα, αναζητώντας μια καλύτερη τύχη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Η μοίρα θα τον έβγαζε στον Καναδά -συγκεκριμένα στο Τορόντο, όπου θα δούλευε σκληρά, αρχικά ως επιστάτης και καθαριστής κτιρίων, χτίζοντας “λιθαράκι- λιθαράκι” την πρώτη του εταιρεία, ύστερη τη δεύτερη και στη συνέχεια μια αυτοκρατορία.
Σίγουρα, ωστόσο, ούτε και ο ίδιος θα φανταζόταν τότε, πως περισσότερο από μισό αιώνα αργότερα, το επίθετό του θα ήταν ένα από τα πιο πολυσυζητημένα στην αμερικανική και όχι μόνο ήπειρο. Ούτε θα φανταζόταν ότι, 55 χρόνια μετά, στην ιστορική επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στον Καναδά, ο γιος του, Στιβ -ο διάδοχος της αυτοκρατορίας Triple Group of Companies που έχτισε ο Ανδρέας Αποστολόπουλος, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2021- θα ήταν ένας από τους σημαντικούς επιχειρηματικούς παράγοντες που θα συναντούσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του και ένας από τους προσκεκλημένος σε δείπνο που παρέθεσε προς τιμήν του έλληνα προθυπουργού ο Πρεμ Γουάτσα, επικεφαλής της Fiarfax. Καθόλου τυχαία, μιας και ο σπουδασμένος στο Χάρβαρντ, Στιβ, έχει γιγαντώσει την αυτοκρατορία που πήρε στα χέρια του. Πλέον, δεν είναι “απλά” ο ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου ομίλου real estate στον Καναδά, αλλά ο ιδιοκτήτης μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου σε ολόκληρη την αμερικανική ήπειρο και ενός πανίσχυρου επιχειρηματικού ομίλου…
Ο δισεκατομμυριούχος (η καθαρή του αξία αποτιμάται σε 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια) Στιβ Αποστολόπουλος, τώρα η κεφαλή της οικογένειας (έχει δύο μικρότερα αδέρφια, τον Πίτερ και τον Τζιμ) είναι, τα τελευταία χρόνια αντικείμενο συζήτησης στην Αμερική. Αυτό γιατί, μέσα από την Triple Group, ο Στιβ επιχειρεί να τοποθετηθεί δυνατά και στον χώρο του επαγγελματικού αθλητισμού, αλλά και στην υψηλή τεχνολογία μέσα από την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που έχει ιδρύσει από το 2017 στο Τορόντο, τη Six Ventures. Το όνομά του έχει “παίξει” σε αυτά των υποψηφίων αγοραστών της ομάδας του ΝΒΑ, Σάρλοτ Χόρνετς από τα χέρια του θρύλου του μπάσκετ, Μάικλ Τζόρνταν, της ομάδας του NFL Ουάσινγκτον Κομάντερς, αλλά και της ομάδας χόκεϊ Οτάβα Σένετορς. Και στις τρεις περιπτώσεις, ο Αποστολόπουλος, είτε μόνος, είτε με άλλους επενδυτές, έκανε προτάσεις -μεγαλύτερες του 1 δισ. δολαρίων από τη δική του πλευρά- χωρίς να προχωρήσει όμως η διαδικασία.
Ανεξάρτητα με το αν κατάφερε ή θα καταφέρει (μιας και συνεργάτες του τονίζουν ότι “βρίσκεται ακόμα στο κυνήγι” για την εξαγορά αθλητικού οργανισμού μεγάλου μεγέθους, κυρίως στο NFL) να εμπλακεί με τον αθλητισμό, φαίνεται ότι αυτό είναι κάτι σαν “στοίχημα” για μια επιστροφή στις επιχειρηματικές ρίζες του. Άλλωστε, αυτό που έκανε την οικογένεια πολύ γνωστή, ήταν η εξαγορά από τον πατέρα του, το 2009, του θρυλικού σταδίου του Ντιτρόιτ, Pontiac Silverdome. Το στάδιο των 82.000 θέσεων που είχε κατασκευαστεί το 1975 με 220 εκατ. δολάρια (ποσό ρυθμισμένο στον πληθωρισμό του 2009) έναντι μόλις 583.000 δολαρίων! Ξόδεψε εκατομμύρια για να το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση και μάλιστα διοργάνωσε σημαντικά αθλητικά γεγονότα όπως τον “αγώνα των Τιτάνων”, το 2010, μεταξύ του Παναθηναϊκού και της Μίλαν. Θα καταφέρει να ξαναμπεί στη “μεγάλη κατηγορία” των αθλητικών γεγονότων;
“Στις επιχειρήσεις, θα ηττηθείς 1.000 φορές”, συνηθίζει να εξηγεί ο ίδιος ο Στιβ Αποστολόπουλος. “Κάθε φορά που ηττάσαι, αυτό σε κάνει δυνατότερο. Μείνε στο παιχνίδι, συνέχισε να ρολάρεις, μην εγκαταλείπεις και μην κάνεις κακές συμφωνίες”. Αυτή την επιχειρηματική νοοτροπία “κουβαλά” ο Στιβ Αποστολόπουλος μαζί του, αναζητώντας το “next big thing” ή κάποια από τις επόμενες επενδύσεις του. Με αυτό τον τρόπο, άλλωστε, τοποθετείται σε καζίνο, ξενοδοχεία και εστιατόρια, αλλά και εσχάτως, με μεγαλύτερη ένταση στον χώρο της τεχνολογίας, εκτός από το real estate.
Όχι τυχαία, το όνομά του είχε συζητηθεί πολύ έντονα για επένδυση σε data center στην Ελλάδα, μιας και συνδυάζει την υψηλή τεχνολογία και το real estate, τομείς στους οποίους ειδικεύεται ο Αποστολόπουλος. Πρόσφατό του δημιούργημα, η χρηματοπιστωτική πλατφόρμα Caary, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή ρευστότητας σε μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ο ίδιος, έχει εξηγήσει ότι πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο επιχειρηματικό εγχείρημα, το οποίο κατάφερε λόγω του… DNA του.
“Προέρχομαι από μια επιχειρηματική οικογένεια”, εξήγησε, “στην οποία πάντα βλέπαμε τα πράγματα out of the box. Προσπαθούμε να λύνουμε προβλήματα με ό,τι κάνουμε”. Τον τρόπο με τον οποίο το κάνει αυτό, τον περιέγραψε και με την Caary αυτή καθαυτή. Όταν την πρωτοάνοιξε, ζήτησε από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεται ο επιχειρηματικός του οργανισμός, να βγάλει μια πιστωτική κάρτα στην επιχείρηση. “Παρότι είχαμε 1,6 εκατ. δολάρια στην τράπεζα και ζητούσαμε μια κάρτα με όριο πίστωσης 5.000 δολαρίων, μας απέρριψαν. Ήμασταν πολύ νέοι (ως επιχείρηση) και δεν πληρούσαμε τα κριτήρια. Καταλήξαμε να πάρουμε έγκριση για κάρτα οχτώ εβδομάδες αργότερα, αλλά μόνο επειδή είχαμε επαφές μέσα στο σύστημα, κάτι που οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν”.
Την “περιπέτειά” του αυτή, ο Αποστολόπουλος τη μετέτρεψε σε επιχειρηματικό του “όπλο”. Δημοσιοποιώντας τη, πολλοί ιδιοκτήτες μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων του Καναδά, ένιωσαν να ταυτίζονται σε ό,τι αφορά τη δυσκολία πρόσβασης σε κεφάλαια δανεισμού στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. “Εμείς είμαστε εδώ”, αναφώνησε ο Αποστολόπουλος. Είχε μόλις υπογράψει την επιτυχία της Caary. Ή, καλύτερα, άλλη μια επιχειρηματική επιτυχία.
Διαβάστε ακόμη
Προς υπερπλέονασμα – έκπληξη πάνω και από 1,3% του ΑΕΠ
Έγινε το επόμενο βήμα στη συνεργασία ΤΕΜΕΣ και D-Marinas για τη μαρίνα της Πύλου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ