«Απογειώθηκε» η περιουσία του sir Στέλιου Χατζηιωάννου μέσα στο 2020, μια εξαιρετικά δύσκολη για όλο τον κόσμο χρονιά λόγω της πανδημίας. Δεν θεωρείται… παράλογο, βέβαια, κάτι τέτοιο για έναν επιχειρηματία του δικού του διαμετρήματος και με το εύρος των δραστηριοτήτων του.
Τα αποτελέσματα όμως ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά, από την στιγμή που εμφανίζεται να ανέβηκε 8 θέσεις το ‘20 στην κατάταξη της βρετανικής λίστας των πλουσίων και να καταλαμβάνει συγκεκριμένα την 77η στην Sunday Times Rich List 2021, με την καθαρή αξία του (Net worth) να υπολογίζεται στα 2.175 δισ. λιρών και βασική πηγή του πλούτου του να θεωρείται η low cost αεροπορική που ο ίδιος ο Ελληνοκύπριος billionaire έχει ιδρύσει πριν από 26 έτη, η easyJet.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των The Times, ο Χατζηιωάννου και η οικογένεια του εξακολουθούν να αποτελούν τους μεγαλύτερους μετόχους της easyJet, η μετοχή της οποίας «εκτοξεύθηκε» τους τελευταίους μήνες αυξάνοντας την αποτίμηση της ιδρυθείσας στο Λονδίνο με έδρα το Λούτον εταιρίας στα 4,64 δισ. λίρες.
Το γεγονός αύξησε και την τιμή του μεριδίου των μετοχών που κατέχουν οι Χατζηιωάννου στην easyJet στα 1,285 δισ. λίρες, δηλαδή κατά 421,4 εκατ. λίρες περισσότερα σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν. Μετά τις συναλλαγές που είχαν προηγηθεί, μάλιστα, αναφέρεται ότι ο sir Στέλιου Χατζηιωάννου και η οικογένεια του διατηρούν στο χαρτοφυλάκιο τους πλέον το 27,7% της easyJet.
Το ρεπορτάζ αναφέρει, επίσης, ότι ο γεννημένος στην Κύπρο δισεκατομμυριούχος ίδρυσε την επιτυχημένη αεροπορική εταιρία το 1995 με δυο μισθωμένα αεροσκάφη με ένα δάνειο ύψους μόλις 5 εκατ. λιρών που εξασφάλισε τότε από τον πατέρα του, τον μεγιστάνα της ναυτιλίας Λουκά Χατζηιωάννου. Γίνεται λόγος, ωστόσο, και για την παρατεταμένη διαμάχη στην οποία είχε εμπλακεί (μέχρι πρότινος, τουλάχιστον) ο sir της επιχειρηματικότητας με τους ανθρώπους που διοικούν την easyJet…
Ο κροίσος αξιοποιεί επιχειρηματικά, παράλληλα, την «οικογένεια» των brands με το πρόθεμα easy, έχοντας προχωρήσει πρόσφατα και σε νέες επενδύσεις πάνω σε αυτά, όπως συνέβη στις περιπτώσεις των easyProperty και easyMarketing.
Όλα αυτά συμβαίνουν, πάντως, σε μια εποχή που οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δοκιμασθεί σκληρά κατά τη διάρκεια της πολύμηνης υγειονομικής κρίσης, κατέγραψαν μεγάλες απώλειες εσόδων και τώρα προσπαθούν να ανακάμψουν με το άνοιγμα του τουρισμού.
Διαβάστε ακόμα:
Νίκος Πάλλης: Απεβίωσε ένας απ’ τους εκπροσώπους της παλιάς επιχειρηματικής Αθηνας
Άνοιξε το MyBusinessSupport για την αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού
Τι κοινό έχουν οι τηγανητές πατάτες και τα αεροσκάφη; – Απαντά ένας παγκόσμιος ηγέτης