Σε ένα σταυροδρόμι «τέμνονται» η ισχυρή παρουσία του sir Στέλιου Χατζηιωάννου στην επιχειρηματικότητα με την προσφορά του στην φιλανθρωπία, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά εκτενές ρεπορτάζ στο Μονακό για τον Ελληνοκύπριο δισεκατομμυριούχο, κάτοικο του Πριγκιπάτου.

Μπορεί να παραιτήθηκε, ουσιαστικά, από το «τιμόνι» της low cost αεροπορικής εταιρείας που ο ίδιος ίδρυσε, της easyJet, αλλά συνεχίζει να ηγείται μιας επιχειρηματικής «αυτοκρατορίας» και να προστατεύει το προσωπικό του brand, γράφει η Monaco Tribune, η οποία αποκαλεί τον κ.Χατζηιωάννου ως «μια πραγματική ιδιοφυϊα του μάρκετινγκ».

Ιδιαίτερα δραστήριος στο Μονακό, ο Sir Stelios αφιερώνει σημαντικό μέρος του χρόνου του στα φιλανθρωπικά έργα του Ιδρύματός του, όπου έχει υποσχεθεί να κληροδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος του πλούτου του, υπενθυμίζεται και ακόμα γίνεται λόγος τόσο για τα 30 χρόνια επιτυχημένης πορείας της easyGroup όσο και για της easyJet ειδικότερα, μέσω της οποίας του αναγνωρίζεται ότι άλλαξε για πάντα τη «βιομηχανία των αεροπορικών ταξιδιών» από τα ‘90s.

Σημειώνεται, ότι από το 2010 έχει αποσυρθεί σταδιακά από τη διοίκηση της βρετανικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, ωστόσο παραμένει ένας από τους βασικούς μετόχους της με ποσοστό 15%.

Η επίδραση της πανδημίας, το Brexit και οι εσωτερικές διαφωνίες επηρέασαν, τονίζεται, την πορεία της easyJet, όπως και ότι μετά από μακρά διαμάχη με την διοίκηση ο Στέλιος Χατζηιωάννου συμφώνησε για την αγορά 60 σχεδόν νέων αεροσκαφών Airbus το 2022.

Κύρια ενασχόλησή του όμως θεωρείται η «easy family», στην οποία αφιερώνει τώρα τον περισσότερο χρόνο του και την ενέργειά του, ενώ ο αριθμός των κατοχυρωμένων brands που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου του υπερβαίνει πλέον τα 1.000 και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων πλην της easyJet, τα easyHotel, easyCar, easyMoney, easyStorage, easyBus, easyFly, easyHub, easyProperty, easyCoffee, easyGym, easyFerry, easyStorage, easyTech, easyKiosk, easyInsure, easyCinema, easyCruise, easyRentacar, easyInternetcafe, easyContainer, easyTruck, easyFood, easyMusic, easyTelecom, easyTravel, easyMobile, easyJobs, easyGaming, easyWatch, easyTaxi, easyVan, easyAir, easyFootball, easyTrain, easyCurrency, easyCoach, easyEnergy, easyDogwalker, easyParking, easyArt, easyMortgage και πολλά άλλα.

Άλλα παλαιότερα και άλλα νεότερα, με αρκετά από αυτά να διατηρούν -ως εταιρείες- επιχειρηματική δραστηριότητα και στην Ελλάδα. Ενεργά από αυτά εκτιμάται ότι είναι 100-150, εντούτοις το γεγονός ότι είναι κατατεθειμένα εκατοντάδες άλλα με το ίδιο πρόθεμα, επιτρέπει αυτομάτως την επέκταση της easyGroup σε νέους κλάδους ανά πάσα στιγμή, εφόσον βρεθούν οι κατάλληλοι συνεργάτες.

Κάποια από τα πιο πρόσφατα ελληνικά εγχειρήματα της easyGroup αφορούν τα brands-εταιρείες easyCasa (μια online πλατφόρμα ειδών σπιτιού), easyBoat (ηλεκτρονική πλατφόρμα σύγκρισης τιμών για ναύλωση σκαφών αναψυχής οπουδήποτε στον κόσμο), easyCinema κ.λπ. και φυσικά την αναβίωση του εμβληματικού κινηματογράφου «Cine Paris» σε συνεργασία του Στέλιου Χατζηιωάννου με τη Cinobo.

Το επιχειρηματικό της μοντέλο βασίζεται, ως γνωστό, στα έσοδα από την παροχή αδειοδότησης σε μια μεγάλη ποικιλία εταιρειών και για παράδειγμα, το easyGroup λαμβάνει το 0,25% της τιμής κάθε αεροπορικού εισιτηρίου που αγοράζεται στο easyJet.com.

«Η καλύτερη επιχειρηματική ιδέα που είχα ποτέ ήταν να ξεκινήσω μια αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους. Η δεύτερη ήταν να διατηρήσω το όνομα «easy» στην ιδιωτική μου εταιρεία, ώστε να μπορέσω να επεκτείνω το εμπορικό σήμα και να κρατήσω ταυτόχρονα την ιδιοκτησία του ονόματος.», φέρεται να δηλώνει ο sir Stelios.

Το easy brand αποτελεί αντικείμενο επαναλαμβανόμενων δικαστικών αγώνων, με τον billionaire Στέλιο Χατζηιωάννου αποφασισμένο να διαφυλάξει την πνευματική του ιδιοκτησία – και, φυσικά, την κύρια πηγή εισοδήματός του – για την οικογένειά του και τις φιλανθρωπικές του ενέργειες.

Σε μια σταυροφορία ενάντια σε αυτούς που αποκαλεί «κλέφτες επωνυμίας», ο επιχειρηματίας δεν διστάζει να κυνηγά οποιονδήποτε προσπαθεί να «δημιουργήσει σύγχυση» χρησιμοποιώντας το όνομα και τη φήμη του έργου της ζωής του, επισημαίνεται στο ίδιο ρεπορτάζ, ανάμεσα σε πολλά άλλα και ως παραδείγματα παρατίθεται η κόντρα με διαδικτυακή εταιρεία online δημοπρασιών που υποχρεώθηκε να πληρώσει ένα σεβαστό ποσό για παραπλάνηση καταναλωτών, μια επιχείρηση αυτοκινήτων, αλλά και ένα μουσικό συγκρότημα.

Δεν είναι ένα αθώο λάθος, σχολιάζει εκείνος, αλλά μια σκόπιμη στρατηγική για τη μεγιστοποίηση των κερδών τους χωρίς να υπόκεινται στους ποιοτικούς ελέγχους της easyGroup Ltd και χωρίς να πληρώνουν τα ετήσια δικαιώματά τους.

Με βασικό μότο του δισεκατομμυριούχου «να δώσω πίσω στην κοινωνία ό,τι μου έδωσε», στο αφιέρωμα καταγράφεται η πλούσια φιλανθρωπική του δράση και οι σχετικές πρωτοβουλίες του σε όλους τους τομείς (η στήριξη στους νέους επιχειρηματίες, η προσφορά δωρεά φαγητού σε ευάλωτες ομάδες, δωρεές υπέρ των αστέγων, του αθλητισμού, της ειρήνης, η παροχή υποτροφιών κ.ά.).

Μόνιμο μέλος της «χρυσής» λίστας Forbes με τα ονόματα των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη, ο σερ Στέλιος είναι παρασημοφορημένος τον Νοέμβριο του 2023 με το μετάλλιο του Τάγματος Αγίου Καρόλου από τον ίδιο τον Πρίγκιπα Αλβέρτο Β΄ – τον ​​υψηλότερο βαθμό στο Πριγκιπάτο – και ανακηρύχθηκε ιππότης στο Ηνωμένο Βασίλειο, από το 2006, σε νεαρή ηλικία, από τη Βασίλισσα Ελισάβετ Β’, για την προσφορά του στην επιχειρηματικότητας, που τρεις δεκαετίες μετά από το ξεκίνημα της easyGroup συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς.

Διαβάστε ακόμη 

Σχέδιο για μόνιμες και μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών

Το «σπριντ» για τις κορυφαίες θέσεις στην ΕΕ ξεκίνησε – Η μπλόφα της Τζόρτζια Μελόνι

Αγώνας δρόμου για την κάλυψη χιλιάδων θέσεων εργασίας στην πληροφορική

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ