search icon

business stories

Στέλα Λι: Αυτή είναι η ισχυρή γυναίκα πίσω από την BYD Auto (tweets + vid)

Η BYD Auto χτίζει το εμπορικό όνειρό της και στην ευρωπαϊκή αγορά, διαμορφώνοντας μια πορεία η οποία προκαλεί εντύπωση και βασίζεται στο όραμα μιας δυναμικής κυρίας

H BYD Auto έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται δυναμικά στην Ευρώπη για σχεδόν δύο χρόνια τώρα και τους τελευταίους περίπου επτά μήνες και στη χώρα μας (σημ.: από τον Μάρτιο του 2024).

Επικεφαλής της εταιρείας, η οποία έχει μετατραπεί σε έναν κολοσσό της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι η Στέλα Λι η οποία είναι Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της BYD Company Limited και Πρόεδρος της BYD Americas.

Η επαγγελματική πορεία της είναι συνυφασμένη με την ιστορία της κινεζικής εταιρείας. Θυμίζουμε ότι ο Γουάνγκ Τσουανφού, ίδρυσε την BYD Company Limited το 1995 με σκοπό να κατασκευάζει μπαταρίες για κινητά τηλέφωνα.

Το αρχικό προσωπικό της ήταν μόλις 20 άτομα μεταξύ των οποίων και η Στέλα Λι, η οποία είχε αποφοιτήσει από το τμήμα Στατιστικής του Πανεπιστημίου Φουντάν, ενός από τα μεγαλύτερα και ιστορικότερα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κίνας.

Το 1997 αυτή θα αναλάβει τη διαχείριση του πρώτου γραφείου της εταιρείας που άνοιξε στο Χονγκ Κονγκ και θα τα καταφέρει με μεγάλη επιτυχία. Έτσι, δύο χρόνια αργότερα (το 1999) θα επιλεγεί να είναι επικεφαλής στην πρώτη έδρα της εταιρείας επί ευρωπαϊκού εδάφους, στα γραφεία της BYD Company Limited που δημιουργήθηκαν στο Ρότερνταμ (Ολλανδία).

Τότε, ακόμα, η εταιρεία ασχολούνταν με τις μπαταρίες για τα κινητά τηλέφωνα της εποχής και είχε υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με κορυφαίες εταιρείες όπως η Nokia και η Motorola.

Ο Τσουανφού θα αποφασίσει να ιδρύσει την BYD Auto το 2003. Οι αποδεδειγμένα μεγάλες επαγγελματικές και διοικητικές ικανότητες της κυρίας Λι τού ήταν απαραίτητες στη νέα επιχειρηματική προσπάθειά του και έτσι αυτή κλήθηκε να αναλάβει ρόλο στην καινούργια εταιρεία.

Οι ικανότητές της την έκαναν να ανελιχθεί γρήγορα στη θέση του Ανώτατου Αντιπροέδρου της BYD Auto και το 2010 θα αναλάβει τη θέση του Προέδρου της εταιρείας. Η επόμενη επιχειρηματική κίνησή της ήταν να την επεκτείνει στις ΗΠΑ και στη Λατινική Αμερική.

Έτσι, θα ιδρύσει την BYD Americas για να προωθήσει τα μοντέλα της και εκεί. Αρχικά, τα γραφεία της ήταν στο Σικάγο, όμως το 2011 μεταφέρθηκαν στο Λος Άντζελες. Η κυρία Λι διείδε την ευκαιρία που παρουσιαζόταν για την εταιρεία λόγω της πολιτικής των Αρχών της πολιτείας της Καλιφόρνιας η οποία ευνοούσε την ηλεκτροκίνηση.

Η BYD Americas άρχισε να διαθέτει εκεί τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και φορτηγά της, καθώς και ενεργειακές μονάδες για μεγάλες βιομηχανίες που κατασκεύαζε ο Όμιλος BYD. Οι επιχειρηματικές επιλογές και η αποτελεσματικότητά της έκαναν τη Στέλα Λι να διακριθεί και σε διεθνές επίπεδο, σταδιακά.

Το 2017 της απενεμήθη το βραβείο Ηγεσίας του Αμερικανοκινεζικού Επιμελητηρίου, το 2018 ανακηρύχθηκε «Γυναίκα της Χρονιάς» στην Καλιφόρνια και έλαβε και το βραβείο «Project Sunshine Business Leader». Το 2021 το Forbes Κίνας την ενέταξε στη λίστα του με τις πιο «Δυναμικές Γυναίκες της Χρονιάς».

Εκτός αυτού, την ίδια χρονιά συμπεριελήφθη στη λίστα «Γυναίκες της Τεχνολογίας» όπως και σε αυτή με τους «60 Ξεχωριστούς Κινέζους της Βόρειας Αμερικής».

Πλέον, η Στέλα Λι έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην Ευρώπη και στην προσπάθεια να αναπτυχθεί η BYD Auto σε αυτή. Η διαδικασία που είχε ξεκινήσει σε αυτή από το 2020 και έπειτα άρχισε να εντείνεται τα σχεδόν δύο τελευταία χρόνια.

Όμως, η πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αυξήσει τους επιπλέον δασμούς στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην ήπειρό μας αλλάζει τα δεδομένα. Η κυρία Λι βρέθηκε στο Παρίσι για την Έκθεση Αυτοκινήτου της γαλλικής πρωτεύουσας. Εκεί αποτέλεσε πόλο έλξης για τους παρευρισκόμενους δημοσιογράφους οι οποίοι θέλησαν να μάθουν πώς θα αντιδράσει η ίδια στη συγκεκριμένη απόφαση και τι θα πράξει η εταιρεία.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, η Στέλα Λι δήλωσε σχετικά: «Οι νέοι επιπλέον δασμοί είναι άδικοι. Οι πολιτικοί θα πρέπει να μην λαμβάνουν τέτοια μέτρα καθώς λόγω αυτών προστίθεται μεγαλύτερο κόστος στις αυτοκινητοβιομηχανίες και δημιουργείται σύγχυση στον κλάδο».

Όταν ρωτήθηκε με ποιον τρόπο θα αντιδράσει η BYD Auto στο νέο δασμολογικό μέτρο της Ε.Ε. είπε: «Είμαστε ο Νο 1 κατασκευαστής αυτοκινήτων Νέας Ενέργειας παγκοσμίως. Το ποσοστό πωλήσεών τους είναι 23% σε όλο τον κόσμο, το οποίο είναι εκπληκτικό.

»Στο τέλος, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα ξεκαθαρίσει την “ήρα από το στάρι”. Αυτό που χρειάζεται είναι μια εταιρεία η οποία δεν διαθέτει μόνο την τεχνολογία αλλά έχει και την οικονομική σταθερότητα, την παραγωγική ικανότητα και ένα ξεκάθαρο και επιχειρηματικό σχέδιο για το μέλλον».

Η κυρία Λι επανέλαβε ότι η BYD Auto θα δημιουργήσει εργοστάσιά της στην Ευρώπη για να μειώσει το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων της αλλά και να αποφύγει την αύξηση της τιμής τους έπειτα από την πρόσφατη απόφαση της Κομισιόν.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το newsauto, δήλωσε: «Οι Ευρωπαίοι είναι οι καλύτεροι πελάτες. Είναι αλήθεια ότι είναι λίγο συντηρητικοί, όμως χρειάζονται χρόνο για να καταλάβουν ποιος είσαι. Βεβαίως, αυτό είναι θέμα χρόνου. Από τη στιγμή που μας εμπιστευτούν, θα είμαστε εντάξει.

»Είναι πολύ ικανοποιητικό να βλέπεις τα μοντέλα της BYD στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Τα αυτοκίνητά μας έχουν ονομασίες που ξενίζουν τους Ευρωπαίους και δεν είναι τυπικά όπως αυτά που έχουν συνηθίσει. Τουλάχιστον οι άνθρωποι μιλούν γι’ αυτά, έστω και αν το κάνουν χαμογελώντας.

»Φυσικά, αστειεύομαι. Ωστόσο, όσο πιο πολύ χαίρεσαι και απολαμβάνεις το αυτοκίνητο, τόσο πιο πολύ αγνοείς την ονομασία του», κατέληξε η Στέλα Λι.

Διαβάστε ακόμη

Μίνι φορολογικό: «Θέμα χρόνου» η κατάθεσή του στη Βουλή – Τι αλλάζει για επαγγελματίες, μισθωτούς και ιδιοκτήτες ακινήτων

Κατασκευές: Θετικές οι επιδόσεις παρά τα εμπόδια – Στα €5,3 δισ. οι επενδύσεις στον κλάδο (γραφήματα)

Schroders: Πού επιλέγουν να τοποθετηθούν 3.000 επενδυτές με κεφάλαια $74,5 τρισ.

 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version