search icon

business stories

ΣΤΑΚΟΡ ΑΒΕΕΑ: Το…disaster story και το σφυρί για το μεγάλο ακίνητο στη Λ. Αθηνών με «πήχη» τα 19,5 εκατ. ευρώ (pics)

Η εταιρεία της οικογένειας Κορτέση με διαδρομή δεκαετιών στην αγορά αυτοκινήτου, η «ταύτιση» με τη Ford και τη Mazda, το real estate και η καθοδική διαδρομή μέχρι την πτώχευση

Πριν πολλά χρόνια είχε ταυτιστεί με τα αυτοκίνητα Ford, όπως μαρτυρούσε το διαφημιστικό σλόγκαν «Στακόρ για Ford», αλλά και με τα Mazda των οποίων υπήρξε επίσημος αντιπρόσωπος.

Η οικογένεια Κορτέση, με τη θρυλική και άλλοτε κραταιά, Στακόρ, αλλά και με τον ιδιαίτερα δραστήριο βραχίονα στο real estate βρέθηκε στη δίνη της πολυετούς οικονομικής κρίσης και το 2014 αναγκάστηκε να αιτηθεί την πτώχευση της εταιρείας.

Τα «απόνερα» ωστόσο φτάνουν μέχρι σήμερα… Έτσι, δέκα χρόνια μετά, όπως αποκαλύπτει το newmoney, βγαίνει στο σφυρί το μεγάλο ακίνητο του ομίλου επί της Λεωφόρου Αθηνών. Ο πλειστηριασμός έχει προγραμματιστεί για τις 24 Ιουλίου με επισπεύδουσα την σύνδικο πτώχευσης.

Τι βγαίνει στο σφυρί

Πρόκειται για τρις γωνιακό οικόπεδο που βρίσκεται επί της συμβολής της Λεωφόρου Αθηνών με τις οδούς Χρηματιστηρίου (πρώην Πιπινέλη), Πολυκράτους και Ποσειδίππου

Το συνολικό εμβαδόν είναι 7.556,36 τ.μ. και έχει πρόσοψη μήκους 34,09 μέτρων επί της Λεωφόρου Αθηνών, 134,88 μέτρων επί της οδού Χρηματιστηρίου, 90 μέτρων επί της οδού Πολυκάρπου και 35,18 μέτρων επί της οδού Ποσειδίππου.

Το σχήμα του οικοπέδου είναι σχεδόν «Γ» και σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης προσφέρει καλή θέα στην περιοχή αφού είναι τρις γωνιακό σε λεωφόρο σημαντικού πλάτους. Επίσης η σύσταση του εδάφους φαίνεται γαιώδης, κατάλληλη για τη θεμελίωση συνήθων οικοδομικών έργων.

Στο οικόπεδο έχουν ανεγερθεί δύο κτίρια (Κτίριο Α και Κτίριο Β) που αποτελούνται από οριζόντιες ιδιοκτησίες.

Η αρχική του χρήση ήταν συνεργείο και εκθεσιακός χώρος αυτοκινήτων όπου στεγαζόταν η εταιρεία εμπορίου αυτοκινήτων Mazda και Ford Στακόρ.

Το 2016 το μεγαλύτερο τμήμα του Κτιρίου Α μισθώθηκε στον ΟΠΑΠ. Στις οριζόντιες ιδιοκτησίες που βρίσκονται στο διώροφο τμήμα της πρόσοψης έγινε αλλαγή χρήσης σε χώρο γραφείων με μετατροπή και αποκατάσταση όψεων και πλήρη ανακαίνιση ώστε να εξυπηρετηθεί η νέα του χρήση.

Σήμερα αυτό το τμήμα της πρόσοψης του Κτιρίου Α προς τη Λ. Αθηνών στεγάζει κατάστημα του ΟΠΑΠ και το βόρειο ακραίο τμήμα που είχε χρήση συνεργείου, στεγάζει χώρους στάθμευσης και βοηθητικής χρήσης.

Το Κτίριο Α περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 4.764,53 τ.μ.

Το Κτίριο Β βρίσκεται στο τμήμα του οικοπέδου επί της συμβολής των οδών Πολυκράτους και Ποσειδίππου. Είναι τετραώροφο και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και τρεις ορόφους εκ των οποίων ο τρίτος είναι σε εσοχή, στεγασμένος με πάνελ πολυουρεθάνης.

Η αρχική του χρήση ήταν συνεργεία-αποθήκες και γραφεία της εταιρείας που λειτουργούσε μέχρι τον Ιούνιο του 2014, ενώ σήμερα το κτίριο είναι κενό.

Το Κτίριο Β περιλαμβάνει χώρους συνολικής επιφάνειας 8.467,28 τ.μ.

Έτσι το σύνολο δόμησης στα δύο κτίρια φτάνει τα 13.232 τ.μ., με υπόλοιπο δόμησης εκφρασμένο σε οικόπεδο 3.106 τ.μ.

Όσον αφορά την αγοραία αξία ου ακινήτου, κατά την έκθεση εκτίμησης για το Κτίριο Α ανέρχεται σε 12.244.710 ευρώ και για το Κτίριο Β σε 5.154.762 ευρώ.

Η συνολική τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό της 24ης Ιουλίου έχει οριστεί σε 19.474.500 ευρώ.

Η άνοδος και η πτώση

Η οικογένεια Κορτέση είναι μια από τις παλαιότερες στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’30.

Ειδικότερα από το 1936 ο Ιωάννης Κορτέσης είχε αναλάβει αρχικά την αντιπροσώπευση των προϊόντων και αυτοκινήτων της Ford μέσω της εταιρείας ΣΤΑΚΟΡ, η οποία με τη μετέπειτα εταιρική μορφή της συστάθηκε τον Νοέμβριο του 1951.

Το 1982 η οικογένεια Κορτέση ίδρυσε την ΕΛΜΑ επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα της Mazda στην Ελλάδα. Η ΕΛΜΑ διέθετε να πανελλήνιο δίκτυο συνεργατών με 68 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα και επί 27 χρόνια αποτελούσε τον επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα της Mazda. Ο όμιλος στη συνέχεια εμπορευόταν και αυτοκίνητα Renault και Dacia.

Ισχυρή παρουσία είχε η οικογένεια Κορτέση και στο real estate καθώς ήταν από τις πρώτες που προέβλεψαν στην άνοδο του ελληνικού real estate στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Έτσι προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Μεταξύ άλλων συνεργάστηκε και με τον όμιλο Ελλάκτωρ για το στήσιμο του ψυχαγωγικού κέντρου στην οδό Αχαρνών, όπου λειτουργούσε ο πολυκινηματογράφος Ster Cinemas.

Ένα μεγάλο τμήμα της ακίνητης περιουσίας του ομίλου αφορούσε κτίρια στα οποία στεγάζονταν αντιπροσωπείες πώλησης αυτοκινήτων και συνεργεία τα οποία εκμεταλλευόταν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο της πτώχευσης η ακίνητη περιουσία του ομίλου έφτανε τα 37 εκατ. ευρώ.

Ακόμη και μετά την είσοδο της χώρας στη μακρά περιπέτεια της οικονομικής κρίσης που σταδιακά ισοπέδωσε την αγορά αυτοκινήτου, η οικογένεια Κορτέση προχωρούσε σε νέα ανοίγματα, όπως έκανε το 2010, όταν μέσω της Στακόρ ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο νέων κάθετων μονάδων σε ιδιόκτητο χώρο στη Λεωφ. Πειραιώς 83, στον Πειραιά. Η πρώτη εντασσόταν στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Renault & Dacia και η δεύτερη στο δίκτυο της Mazda. Και στις δύο μονάδες λειτουργούσε έκθεση, κέντρο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, τμήμα ανταλλακτικών και αξεσουάρ, συνεργείο και φανοβαφείο.

Σύντομα όμως τα οικονομικά προβλήματα άρχισαν να «πνίγουν» τον όμιλο. Σχεδόν ταυτόχρονα με τα νέα ανοίγματα, και για μια τριετία ή διοίκηση στο πλαίσιο της προσπάθειας συγκράτησης των δαπανών, προχωρούσε σε κλείσιμο υποκαταστημάτων και «κούρεμα» του δικτύου.

Το 2012 μέρος του μακροπρόθεσμου δανεισμού της εταιρείας μετατράπηκε σε βραχυπρόθεσμο και ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για τον επανακαθορισμό των όρων των υποχρεώσεων του ομίλου, την αναχρηματοδότηση και επιμήκυνση των μακροπρόθεσμων και των βραχυπρόθεσμων τραπεζικών του υποχρεώσεων κ.α. Όλα αυτά ωστόσο δεν έφεραν αποτέλεσμα με συνέπεια η εταιρεία να υποβάλει αίτηση πτώχευσης το καλοκαίρι του 2014.

Σημειώνεται ότι στη χρήση του 2012 το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του ομίλου έφταναν τα 128 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 117 εκατ. ευρώ αφορούσαν δάνεια, ενώ ο κύκλος εργασιών είχε κατρακυλήσει στα 13 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση κατά 68% έναντι του 2011, και με το αποτέλεσμα προ φόρων να είναι ζημιές ύψους 22,96 εκατ. ευρώ.

Αρκεί να αναφερθεί ότι το 2008 ο κύκλος εργασιών βρισκόταν στα 124,18 εκατ. ευρώ και το 2009 στα 93,56 εκατ. ευρώ.

Στις 25 Σεπτεμβρίου 2014 το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε την εταιρεία σε πτώχευση, ρίχνοντας τους «τίτλους τέλους».

Διαβάστε ακόμη: 

UBS για ευρωπαϊκές μετοχές: Ώθηση στις αποτιμήσεις θα φέρει η μείωση των επιτοκίων (γράφημα)

Η Aegean κλείνει 25 χρόνια – Τι δηλώνουν οι Ευτύχιος Βασιλάκης και Δημήτρης Γερογιάννης

Μητσοτάκης: Η Ευρώπη δεν βλέπει πλέον την Ελλάδα ως «μαύρο πρόβατο» αλλά σαν μια χώρα με αυτοπεποίθηση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version