Ακόμα πιο ψηλά θέτει τον πήχη η Barilla Hellas μετά το ρεκόρ εξαετίας που σημείωσαν πέρυσι τα οικονομικά της μεγέθη. Προς τούτο, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής του ιταλικού ομίλου κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, «τρέχει» ήδη μία νέα επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη επένδυση, όπως εξηγούσε ο κ. Σπηλιόπουλος, θα εισάγει μία νέα τεχνολογία «self ready package» που θα διευκολύνει την τοποθέτηση του προϊόντος στο ράφι των καταστημάτων.
Επίσης έρχεται ως συνέχεια των επενδύσεων ύψους 8,4 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν την τετραετία 2015 – 2018, για την τεχνολογική αναβάθμιση του εργοστασίου στην Θήβα, την παραγωγή νέων προϊόντων και τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εγκατάστασης που κατέγραψε μείωση της τάξης του 3,8% όσον αφορά στις εκπομπές CO2 και μείωση της τάξης του 5% στην κατανάλωση νερού. Αντιστοίχως, ως συνέπεια του επενδυτικού προγράμματος, το 2018, ο Μύλος στο Βόλο έγινε ο πρώτος Μύλος στην Ελλάδα με πιστοποίηση διαχείρισης ενέργειας, που αναμένεται να αποδώσει εξοικονόμηση περισσότερων από 1.000 ΜWh τον χρόνο.
«Η συνέπεια και η συνέχεια που χαρακτηρίζει την επενδυτική μας παρουσία τα τελευταία 25 χρόνια, υπογραμμίζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη συνεισφορά προστιθέμενης αξίας στην Ελληνική οικονομία. Για μας, η ανάπτυξη αποτελεί αποτέλεσμα της εργασίας μας και αντλεί έμπνευση από την επιθυμία μας για προσφορά στο κοινωνικό σύνολο», δήλωσε ο κ. Σπηλιόπουλος.
Μάλιστα αποκάλυψε πως υπάρχει στο συρτάρι σχέδιο μεγάλων επενδύσεων για διπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας στο εργοστάσιο της Θήβας, που σήμερα φθάνει τους 54.000 τόνους ετησίως. «Η ενεργοποίηση του», όπως εξήγησε ο κ. Σπηλιόπουλος, «θα εξαρτηθεί απ’ τους στόχους που έχουμε θέσει για τις εξαγωγές».
Σημειωτέον ότι η παραγωγή πέρυσι άγγιξε τους 46.000 τόνους εκ των οποίων οι 20.000 περίπου κατευθύνθηκαν σε αγορές του εξωτερικού. «Στο εργοστάσιο της Κίνας παράγουμε ζυμαρικά Barilla για την αγορά της Κίνας.
Επίσης το 40% των ζυμαρικών της εταιρείας που πωλείται στη Σουηδία παράγεται εδώ», τόνισε ο κ. Σπηλιόπουλος υπογραμμίζοντας τον αναβαθμισμένο ρόλο που έχει η ελληνική θυγατρική για τον όμιλο. Το μεγαλύτερο ποσοστό των εξαγωγών (industrial) γίνεται μέσω των θυγατρικών του ομίλου Barilla ενώ οι άμεσες (commercial) είναι περίπου το 1/3 σε αναλογία.
Ρεκόρ εξαετίας
Σε ο,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη, η Barilla Hellas, με εξασφαλισμένο μερίδιο στην ελληνική αγορά ζυμαρικών μέσω των προϊόντων MISKO και Barilla που κυμαίνεται από το 40% ως το 45% σε αξία, συνέχισε την σταθερά ανοδική πορεία της το 2018. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε στα 73,6 εκατ. ευρώ από 72 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, φθάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έξι ετών.
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν οριακά κατά 1,6% και διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 33,1 εκατ. ευρώ από 32,6 εκατ. ευρώ το 2017. Το μικτό περιθώριο κέρδους παρέμεινε σταθερό σε σχέση με το προηγούμενο έτος στα επίπεδα του 45%.
Τα λειτουργικά έξοδα της Εταιρείας κατέγραψαν αύξηση και ανήλθαν σε 28,9 εκατ. ευρώ από 27,3 εκατ. ευρώ το 2017. Ως εκ τούτου, τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) παρουσίασαν κάμψη και ανήλθαν σε 6,6 εκατ. ευρώ από 7,5 εκατ. ευρώ το 2017.
Τέλος, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στο ύψος των 6,6 εκατ. ευρώ από 7,5 εκατ. ευρώ κατά το προηγούμενο έτος ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στο επίπεδο των 4,4 εκατ. ευρώ από 5,7 εκατ. ευρώ την 31/12/2017.
Σε ότι αφορά τα μεγέθη των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, που υπάγονται διοικητικά στην Barilla Hellas, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών πλησίασε τα 160 εκ. ευρώ από 140 εκ. ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 14%.
Νέα προϊόντα και προοπτικές
Σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο οι θετικές προοπτικές της Εταιρείας ενισχύονται μέσα από το λανσάρισμα νέων καινοτόμων προϊόντων υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, όπως η Χρυσή Σειρά MISKO από μονοποικιλιακό σιτάρι και τα Barilla Legumes, ζυμαρικά από αλεύρι ρεβιθιού και κόκκινης φακής, με τα οποία η Barilla Hellas δίνει περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές που θέλουν να απολαύσουν τις γεύσεις και τα θρεπτικά συστατικά των οσπρίων σε μια οικεία και εύχρηστη μορφή.
Επιπλέον, πολύ θετικές διαγράφονται και οι προοπτικές για τα προϊόντα bakery, που εμπορεύεται η Barilla Hellas, με τη σειρά Gran Cereale και τη σειρά Wasa να κατακτούν όλο και περισσότερους καταναλωτές, σε ένα κλάδο ο οποίος χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό.
«Προχωράμε με προσήλωση, σταθερότητα και τόλμη στην ανάπτυξη ποιοτικών αλλά και καινοτόμων προϊόντων, τα οποία επισφραγίζουν την μακροχρόνια και ειλικρινή σχέση μας με το καταναλωτικό κοινό και μας δίνουν την δυνατότητα να ανταποκριθούμε επιτυχώς στις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες, που αναπτύσσονται σε παγκόσμιο επίπεδο», τονίζει ο κ. Σπηλιόπουλος.
Οι εργαζόμενοι
Όπως εξήγησε επίσης κινητήριος δύναμη για την εταιρεία είναι οι 200 εργαζόμενοι της. «Όχι μόνο κάνουμε προσλήψεις στην περίοδο της κρίσης αλλά και προαγωγές δίδοντας ευκαιρίες ανάδειξης στον όμιλο», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Barilla Hellas αναφέροντας μάλιστα παραδείγματα ανθρώπων που εξελίχθηκαν σε σημαντικά στελέχη στη μητρική.