Μπορεί ο τουριστικός κλάδος να συγκαταλέγεται στους βαθιά χαμένους της πανδημίας, με τις αεροπορικές εταιρείες και την ξενοδοχειακή βιομηχανία να αιμορραγούν, όμως η Snapcommerce, μια αμερικάνικη startup έκανε τη διαφορά και κατάφερε να ανθήσει.
Αυτό γιατί μπόρεσε να προσαρμοστεί στις ιδιάζουσες συνθήκες αλλά και να συνδυάσει τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες με την απήχηση ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Την στιγμή που το 2020 εξελίχθηκε σε εφιάλτης για την πλειοψηφία των ταξιδιωτικών επιχειρήσεων, η Snapcommerce είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 60% το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς.
Μάλιστα, πρόσφατα, η εταιρεία συγκέντρωσε το ποσό των 85 εκατομμυρίων δολαρίων σε γύρο χρηματοδότησης, «pre-IPO», πριν, δηλαδή, την επίσημη είσοδο της εταιρείας στο χρηματιστήριο.
Μια πορεία με σκαμπανεβάσματα
Όμως η πορεία στην πανδημία δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα, όπως αποκαλύπτει ο ιδρυτής της Snapcommerce, Hussein Fazal στο Insider. Κρύος ιδρώτας έλουσε τον Fazal στην αρχή της πανδημίας, καθώς τα κέρδη του online ταξιδιωτικού γραφείου μειώθηκαν κατά 80%.
«Περίμενα ότι βρούμε κάποια λύση να επιβιώσουμε», λέει ο επιχειρηματίας. «Το ερώτημα ήταν πόσο καιρό θα χρειαζόταν».
Τελικά η απάντηση στην ερώτησή του ήταν μόλις τέσσερις μήνες. Τόσος χρόνος χρειάστηκε ώστε η Snaptravel να σημειώσει ρεκόρ μηνιαίων εσόδων. Οι Αμερικανοί, αν και αρχικά έκοψαν τις μετακινήσεις τους, τρομαγμένοι από τα νέα δεδομένα, δεν άργησαν να προσαρμόσουν το πρόγραμμα διακοπών τους, διαλέγοντας προορισμούς με οδική πρόσβαση και αξιοποίησαν τις υπηρεσίες του Snapcommerce κάνοντας κράτηση καταλυμάτων μέσω του κινητού τους.
Ενώ άλλα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία βίωσαν πανωλεθρία, το Snapcommerce είχε έσοδα που ξεπέρασαν τα 40 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία πλέον δεν περιορίζεται στις παροχές υπηρεσίες εύρεσης τουριστικών καταλυμάτων και πτήσεων, αλλά έχει επεκταθεί και στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η χρηματοδότηση των 65 εκ. δολαρίων
Η ανθεκτικότητα της Snapcommerce σε ιστορικά καταστροφικές συγκυρίες τράβηξε το βλέμμα των επενδυτών. Τον Απρίλιο η εταιρεία συγκέντρωσε 65 εκατομμύρια δολάρια σε γύρο χρηματοδότησης, υπό την ηγεσία των εταιρειών Inovia Capital και Lion Capital.
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι τα κέρδη της εταιρείας, η οποία διαχειρίζεται μια εξατομικευμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω εφαρμογών ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων, θα εκτοξευτούν με το τέλος της πανδημίας, με δεδομένο ότι τα ταξίδια θα επανέλθουν σταδιακά δυναμικά στην καθημερινότητα των ανθρώπων, αλλά και ότι η startup έχει σκοπό να επεκτείνει τις υπηρεσίες της σε άλλες κατηγορίες, όπως τα καταναλωτικά αγαθά.
«Στην αρχή της πανδημίας, σκεφτήκαμε ότι πιθανότατα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για επένδυση σε μια τέτοια επιχείρηση», δήλωσε ο Sherif Guirgis, συνεργάτης της Lion Capital, η οποία έχει υποστηρίξει εταιρείες όπως η American Apparel, η Jimmy Choo και η Canada’s La Senza. «Αλλά όταν το ερευνήσαμε… έγινε σαφές ότι η Snapcommerce είναι κάτι βαθύτερο από μια ταξιδιωτική επιχείρηση».
Ποια είναι η Snapcommerce
Η Snapcommerce προσφέρει μια διαδραστική εφαρμογή που λειτουργεί σε συνεργασία με μέσα κοινωνικής δικτύωσης και χρησιμοποιεί τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης για να παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις διακοπών..και όχι μόνο. Επιτρέπει στους χρήστες να αναζητούν ξενοδοχεία και πτήσεις μέσω της αποστολής μηνυμάτων, όπως SMS και Facebook Messenger, τα οποία ‘σκανάρει’ για να τους βοηθήσει να βρουν τα σωστά προϊόντα στις σωστές τιμές. Ο Fazal, ανακοίνωσε στο BetaKit το περασμένο φθινόπωρο το σχέδιο της εταιρείας να επεκτείνει το brand με στόχο την κυκλοφορία και άλλων εμπορικών σημάτων με το σήμα “Snap”. Ήδη, πέρα από ταξιδιωτικές υπηρεσίες η startup προσφέρει και υπηρεσίες ηλεκτρονικών αγορών διαφόρων προϊόντων, ενώ αναμένεται να λανσάρει και υπηρεσία με προτάσεις εστιατορίων και δραστηριοτήτων.
Το κλειδί της επιτυχίας της Snapcommerce είναι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης που προσφέρει πρωσοπωποιημένες υπηρεσίες στους χρήστες, εντοπίζοντας τις προτιμήσεις τους. Επιπλέον, διαφέρει από τα υπόλοιπα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία καθώς λειτουργεί ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες της επικοινωνούν και ανταλλάσσουν μηνύματα και απόψεις μέσω της ίδιας της πλατφόρμας αλλά και των κοινωνικών δικτύων, όπως το Messenger και το iMessage. Η πλατφόρμα σκανάρει το διαδίκτυο για προσφορές σε καταλύματα και πτήσεις και διαμορφώνει προτάσεις για τον εκάστοτε χρήστη μέσω του προφίλ που έχει κατασκευάσει με τη βοήθεια της ροής των μηνυμάτων του.
Η εταιρεία εκτιμά ότι 10 εκατομμύρια καταναλωτές έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το Snapcommerce, ενώ οι πωλήσεις μέσω κινητών αναμένει να ξεπεράσουν τα 2 δις ως το τέλος του 2021. Επιπλέον, με δεδομένη και την επέκταση της εφαρμογής, αναμένεται ο τριπλασιασμός του προσωπικού έως το 2022, δήλωσε ο Fazal.
Σύμφωνα με την Snapcommerce, η πλατφόρμα έχει βοηθήσει τους πελάτες της να αποταμιεύσουν πάνω από 75 εκατομμύρια δολάρια. Υπολογίζεται ότι έχουν αποσταλεί περισσότερα από 100 εκατομμύρια μηνύματα από περίπου 10 εκατομμύρια πελάτες από το 2016, που ιδρύθηκε.
«Οι περισσότεροι νέοι βρίσκονται στο τηλέφωνό τους όλη την ώρα, είναι σαν επέκταση των χεριών τους», επισημαίνει ο Fazal. «Παλαιότερα θα χρειαζόταν να χρησιμοποιήσετε τον υπολογιστή, να ανοίξετε πολλές καρτέλες και να κάνετε διεξοδική έρευνα για προσφορές για να βρείτε την καλύτερη τιμή. Τώρα όλα αυτά γίνονται αυτόματα μέσω της εφαρμογής μας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να σηκώσετε το κινητό σας τηλέφωνο».
Μια πρόσφατη έρευνα της App Annie διαπίστωσε ότι το 59% των Αμερικανών προτιμούν να ψωνίζουν μέσω των smartphone τους, με τον αριθμό αυτό να ανέρχεται στο εντυπωσιακό ποσοστό του 90% για τους νέους μεταξύ 25-34 ετών και στο 78% για τους νέους μεταξύ 19-24 ετών.
Αναμφισβήτητα η Snapcommerce εφηύρε γρήγορα ‘εμπορικό εμβόλιο’ κατά της πανδημίας, το οποίο αποτελείται από τα εξής συστατικά: ταχύτητα, προσαρμοστικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Διαβάστε ακόμη:
Πέθανε ο ιδρυτής της Express Service, Γιάννης Ραπτόπουλος
Χ.Α: Αντίστροφη μέτρηση για το 10ο Greek Investment Forum New York
Alpha Bank: Πάνω από 20% προβλεπόμενη απόδοση για όσους συμμετάσχουν στην ΑΜΚ