Η αγορά σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα, αναπτύχθηκε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο του τουρισμού εντός την πανδημίας μέσα στο 2021.
Παρά ταύτα, οι δυνατότητες που υπάρχουν για περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των σκαφών αναψυχής είναι πολύ μεγαλύτερες, αρκεί να υλοποιηθεί ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη των τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων, όπως περιγράφεται στη νέα της έρευνα που δημοσιοποίησε σήμερα η διαΝΕΟσις.
Η έρευνα αναλύει την υφιστάμενη κατάσταση της αγοράς σκαφών αναψυχής στη χώρα μας, το πόσες μαρίνες και άλλες τουριστικές λιμενικές εγκαταστάσεις έχουν σε λειτουργία, το ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία τους, το πώς άλλες χώρες σχεδιάζουν πιο αποτελεσματικές πολιτικές για το θέμα αυτό, το πώς θα μπορούσαμε εμείς να τα πάμε καλύτερα και, βεβαίως, το τι έχουμε να κερδίσουμε αν, όντως, τα πάμε καλύτερα.
Το προτεινόμενο σχέδιο στρατηγικής που προτείνει η έρευνα της διαΝΕΟσις αφορά στη βελτίωση των υποδομών και στη διαμόρφωση δικτύου, στην αναμόρφωση της διαγωνιστικής διαδικασίας παραχωρήσεων, την αναπροσαρμογή τελών παραχώρησης και στην υιοθέτηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, στη διοίκηση και διαχείριση των τουριστικών λιμένων και στη ψηφιοποίηση.
Σύμφωνα με το βέλτιστο σενάριο, με την κατασκευή του 30% των υφιστάμενων χωροθετημένων και μη κατασκευασμένων θέσεων ελλιμενισμού, τη δεκαετία 2022-2031 θα δημιουργηθούν 5.164 νέες θέσεις ελλιμενισμού που θα προκαλέσουν μία οικονομική συνεισφορά της τάξης των 2,9 δισ. ευρώ.
Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο travel.gr