Η μεγάλη επένδυση της Σαουδικής Αραβίας στην μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν πιάνει προς το παρόν τόπο. Αν αναλογιστεί κανείς, θα συνειδητοποιήσει πως η συγκεκριμένη χώρα δεν έχει ούτε την εμπειρία, ούτε τις υποδομές για έναν τόσο μεγάλο στόχο.
Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται το Reuters, επικαλούμενο μία έρευνα που διεξήχθη και έβγαλε αυτό το πόρισμα. Αρχικά, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν αναλάβει να φέρουν εις πέρας το εγχείρημα είναι η αμερικανική Lucid και η αραβική Ceer.
Το Public Investment Fund (PIF) της Σαουδικής Αραβίας έχει επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια στη Lucid, η οποία έχει εργοστάσιο στη χώρα της Μέσης Ανατολής.
Από την άλλη, η Ceer είναι μία νεοσύστατη μάρκα που δημιουργήθηκε από το PIF και την Foxconn. Ωστόσο, η αραβική εταιρεία δεν έχει ανεγείρει ακόμα δικό της εργοστάσιο και απέχει ακόμα περισσότερο από την παραγωγή αυτοκινήτου. Το πρώτο της μοντέλο ήταν να παρουσιαστεί το 2025, αλλά πλέον, υπολογίζεται ότι αυτό θα γίνει το 2026.
Σύμφωνα με την έρευνα του Reuters και τους αναλυτές, στη Σαουδική Αραβία υπάρχει σημαντική έλλειψη εγχώριων πόρων που θα βοηθήσουν στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Riyadh's multi-billion EV dream risks crashing into reality https://t.co/8pkTkj8u5l pic.twitter.com/avN5FrSlno
— Reuters (@Reuters) January 23, 2024
Η τοπική αγορά είναι μικρή, το εργατικό κόστος μεγάλο και οι τοπικοί προμηθευτές ελάχιστοι. Για αυτούς τους λόγους, ο κολοσσός που ακούει στο όνομα Toyota απέρριψε την εγκατάσταση εργοστασίου στη Μέση Ανατολή το 2019.
Η χώρα της εξόρυξης πετρελαίου αναμένει μέχρι το 2030 να παράγει 500.000 ηλεκτρικά ετησίως. Αυτή τη στιγμή όμως, μόλις 800 έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Lucid από τον Σεπτέμβρη του 2023 μέχρι σήμερα.
Με την εγχώρια παραγωγή λιθίου και μπαταριών να είναι μηδαμινή, η Ceer σκοπεύει να προμηθευτεί εξαρτήματα και μπαταρίες από την BMW.
Φαίνεται, πως ο στόχος που τέθηκε από την κυβέρνηση της Σαουδικής Αραβίας ήταν κάπως αισιόδοξος. Ελπίδα τους πλέον, είναι να αλλάξει η κατάσταση άρδην, μήπως και ανατραπούν τα δεδομένα.
Διαβάστε ακόμη
Eurostat για Ελλάδα: Αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 68,5 έτη το 2030 (πίνακας)
Η Ford σχεδιάζει μικρά, φθηνά EV για να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση της ζήτησης (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ