Τον κίνδυνο να καταστραφεί το καλό όνομα που έχει δημιουργήσει η Ελλάδα στον χώρο των παγκόσμιων τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Green Olive Films Greece & Cyprus, Σίμος Μαγγανής.
Η Ελλάδα έχει γνωρίσει, τα τελευταία χρόνια, μία «άνθηση» στον συγκεκριμένο κλάδο, με δεκάδες διεθνείς παραγωγές και αστέρες του Χόλυγουντ να φτάνουν στην χώρα για τα γυρίσματα ταινιών και σειρών.
Αυτό το οφείλει κυρίως στα οικονομικά κίνητρα που δίνει, όπως το cash rebate (δηλαδή επιστροφή μέρους του προϋπολογισμού ενός έργου στους παραγωγούς) και οι φοροαπαλλαγές.
Όμως, εδώ και δύο περίπου χρόνια, οι επιστροφές «έχουν κολλήσει», με αποτέλεσμα πολλοί ξένοι παραγωγοί να μην έχουν λάβει εντός των χρονοδιαγραμμάτων την επιστροφή εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Σίμος Μαγγανής, διευθύνων σύμβουλος της Green Olive Films που έχει αναλάβει συμπαραγωγές, αλλά και αποκλειστική παραγωγή διεθνών έργων στην Ελλάδα, προειδοποιεί ότι η χώρα κινδυνεύει να γίνει «μαύρο πρόβατο» για τη διεθνή βιομηχανία.
«Η αξιοπιστία είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό, διότι στην οπτικοακουστική βιομηχανία, το word of mouth είναι κλειδί. Πολύ εύκολα τα νέα μεταδίδονται, καλά ή κακά» σημειώνει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο euronews με αφορμή την επιτυχία της ταινίας Find Me Falling, που γυρίστηκε στην Κύπρο, και της οποίας τα γυρίσματα πραγματοποίησε η Green Olive Films.
«Είναι εύκολο για μία χώρα να μπει στον χάρτη των διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών, αλλά είναι δύσκολο να κρατηθεί. Συνήθως οι χώρες που προσελκύουν παραγωγές το πετυχαίνουν χάρη σε οικονομικά κίνητρα όπως το cash rebate, όπου το κράτος σου επιστρέφει ένα ποσοστό των χρημάτων που ξοδεύεις. Αυτό είναι ένα οικονομικό κίνητρο για τους παραγωγούς ή τους δημιουργούς για να φέρουν την ταινία, τη σειρά, το ντοκιμαντέρ στην χώρα.
Χρειάζεται το κράτος να στηρίξει αυτή την προσπάθεια, να έχει συνέχεια και να υπάρχει συνέπεια. Δηλαδή, όταν κάποιος παραγωγός αιτηθεί για να κάνει μία ταινία και το πρόγραμμα λέει ότι σε 6 μήνες μετά την αίτηση- και εφόσον αποδείξεις ότι έχεις ξοδέψει τα χρήματα αυτά-, θα πάρεις τα λεφτά σου, να τα πάρεις στους 6 μήνες.
Η Ελλάδα είχε ένα μεγάλο μπάτζετ να διαχειριστεί. Αλλά δυστυχώς έχει πέσει θύμα της ίδιας της επιτυχίας της, με πάρα πολλές παραγωγές να έρχονται στην χώρα, αλλά να υπάρχουν καθυστερήσεις στο πώς διαχειριζόμαστε τον όγκο των παραγωγών και πώς επικοινωνούμε την όποια καθυστέρηση στους ίδιους τους παραγωγούς.
Η Ελλάδα έχει στείλει αντιφατικά μηνύματα, δεν είναι ξεκάθαρα τα μηνύματα που φεύγουν από την Ελλάδα αυτή τη στιγμή.»
Προειδοποιήσεις για απαξίωση
Την προηγούμενη εβδομάδα, οι εκπρόσωποι των κινηματογραφιστών του ελληνικού οπτικοακουστικού κλάδου (ΣΑΠΟΕ, ΠΑΚΤ, ΕΤΕΚΤ, ΕΣΠΕΚ, ΕΕΝ) εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση όπου προειδοποιούν για τις καθυστερήσεις και τις ασάφειες γύρω από την ίδρυση του νέου εθνικού φορέα “Creative Greece”, που θα συγχωνεύσει το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τον ΕΚΟΜΕ.
«Οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στην απαξίωση της οπτικοακουστικής παραγωγής στην Χώρα και στην ευλογη δυσπιστία όλων των επαγγελματιών του κλάδου, Ελλήνων και αλλοδαπών, αλλά και των διεθνών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων απέναντι στον υπό ίδρυση φορέα και το νέο νομοθετικό καθεστώς» ανέφερε η ανακοίνωση.
Στην κορυφή του Netflix η πρώτη ταινία από την Κύπρο
Την ώρα που στην Ελλάδα φορείς και επαγγελματίες συγκρούονται, ο διεθνής ανταγωνισμός αυξάνεται.
Για πάνω από δέκα ημέρες, τον Ιούλιο, στην κορυφή των προτιμήσεων των συνδρομητών του Netflix βρέθηκε η ταινία Find Me Falling («Μπρος Γκρεμός» στα ελληνικά).
Πρόκειται για την πρώτη κυπριακή ταινία που μπήκε στην πλατφόρμα, έργο της σκηνοθέτιδας Στελάνας Κληρή, που γυρίστηκε αποκλειστικά στην Κύπρο και χρηματοδοτήθηκε από την Επιτροπή Οπτικοακουστικής Κύπρου (ΕΟΚ) και τον οργανισμό Invest Cyprus.
«Γνωρίζαμε ότι ήταν μια πολύ καλή παραγωγή» αναφέρει ο Σίμος Μαγγανής, η εταιρεία του οποίου πραγματοποίησε τα γυρίσματα. «Γνωρίζαμε ότι η Στέλανα είναι πολύ καλή σε αυτό που κάνει. Είναι μια ανερχόμενη filmmaker, γιατί είναι και σκηνοθέτης και σεναριογράφος και παραγωγός. Και ελπίζαμε ότι η ταινία θα είχε αποδοχή, αλλά όχι, δεν περιμέναμε τόσο μεγάλη επιτυχία.
Η Κύπρος αυτή τη στιγμή συγκαταλέγεται σε μία από τις χώρες που θα μπορούσε να γίνει η νέα Μάλτα της Μεσογείου. Έχει κερδίσει την αξιοπιστία της και έχει καταφέρει με ένα μικρό συνολικό μπάτζετ ετησίως να έχει πάρα πολύ καλά αποτελέσματα. Το παράδειγμα του Find Me Falling είναι ένα από αυτά».
Διαβάστε ακόμη
Tα ακριβότερα περιπολικά στον πλανήτη βρίσκονται στο Ντουμπάι
Μύκονος: Γιατί φέτος είναι μειωμένες οι τιμές κατά 20% – 30% στις ενοικιαζόμενες βίλες
Ηλεκτρικό ρεύμα: Με αυξημένες τιμές ξεκινά η εβδομάδα στη χονδρεμπορική αγορά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ