Σε έναν κόσμο όπου η ταχύτητα και η ευκολία είναι πρωταρχικής σημασίας για τους πελάτες, οι πάροχοι υπηρεσιών logistics στρέφονται σε αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Η πολυεθνική εταιρεία logistics DHL χρησιμοποιεί τη ρομποτική «πολύ εκτεταμένα» στις αποθήκες της, δήλωσε ο Χαβιέ Μπιλμπάο Ουζκιάνο, CEO της DHL Supply Chain στην περιοχή Ασίας και Ειρηνικού.

«Δεν αντικαθιστά, αλλά συμπληρώνει τον άνθρωπο στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε», δήλωσε ο ίδιος στο συνέδριο του CNBC, CONVERGE LIVE. «Υπάρχουν εργασίες που προηγουμένως αναλάμβαναν οι άνθρωποι, οι οποίες είναι βαριές, είναι πολύ επαναλαμβανόμενες και αυτές μεταφέρονται σε αυτά τα ρομπότ».

Εργασίες όπως η μετακίνηση παλετών ή η εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων, μαζί με πολλά άλλα μέρη των διαδικασιών αποθήκευσης της εταιρείας ενισχύονται πλέον από ρομπότ, προσέθεσε.

«Η δύναμη της ρομποτικής μας δίνει ευελιξία», δήλωσε, ειδικά γύρω από «τις αιχμές στην αγορά που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της Black Friday ή της Cyber Monday».

Η διαδικτυακή υπηρεσία παραγγελίας φαγητού Talabat με έδρα το Ντουμπάι μελετά επίσης την ανάπτυξη των δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης. Η εταιρεία επικεντρώνεται κυρίως στη χρήση των προβλεπτικών ικανοτήτων της τεχνολογίας για να πείσει περισσότερους πελάτες να παραγγείλουν στην πλατφόρμα της, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τομάσο Ροντρίγκεζ κατά τη διάρκεια του CONVERGE LIVE.

«Η συντριπτική πλειονότητα των πελατών που ανοίγουν την εφαρμογή μας κάθε μέρα καταλήγουν να μην παραγγέλνουν για οποιονδήποτε λόγο», δήλωσε ο ίδιος. «Τώρα, με την τεχνητή νοημοσύνη, μπορείτε να μελετήσετε τον κάθε καταναλωτή και να γνωρίζετε ακριβώς τι είναι πιο πιθανό να θέλει ή όχι. Εκεί πραγματικά εστιάζουμε όλη μας την προσοχή αυτή τη στιγμή».

Αυτό έχει επιτρέψει στην εταιρεία να παρέχει καλύτερες συστάσεις σε πιθανούς πελάτες και να στοχεύει τους χρήστες με τις «σωστές προσφορές» ή άλλα κίνητρα, είπε.

Η εταιρεία πειραματίζεται επίσης με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών και ρομπότ για παραδόσεις, ωστόσο οι τοπικοί περιορισμοί μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο, δήλωσε ο Ροντρίγκεζ.

Οι δύο μέθοδοι απαιτούν επίσης κάποια προσπάθεια από τον πελάτη να παραλάβει τα προϊόντα, ενώ τα τρόφιμα μπορούν να παραδοθούν απευθείας στην πόρτα του πελάτη.

«Είναι λίγο νωρίς ακόμα», δήλωσε ο Ροντρίγκεζ. «Πιστεύω ότι η ανθρώπινη αλληλεπίδραση εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική και δεν θα αντικατασταθεί για αρκετό καιρό», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη