Όλα ξεκίνησαν πριν δυόμιση χρόνια, όταν ο Αντώνης Μαρκόπουλος ήθελε να αγοράσει ένα ακίνητο και έτσι έζησε από πρώτο χέρι όλη αυτή τη δυσάρεστη εμπειρία για κάποιον άνθρωπο που διαθέτει ένα κεφάλαιο και επιθυμεί να λάβει μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις της ζωής του.
Μπήκε λοιπόν σε αυτή τη διαδικασία, η οποία τελικά τον οδήγησε στη δημιουργία της Prosperty.
Ο ίδιος μέχρι τότε δεν είχε επαφή με το χώρο του real estate, αλλά ως Ηλεκτρολόγος-Μηχανικός του ΕΜΠ, είχε άριστη γνώση και διαδρομή 20 ετών στο χώρο της τεχνολογίας. Όταν λοιπόν ήρθε αντιμέτωπος με αυτή την κατάσταση, αναζήτησε το πώς η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει το ελληνικό real estate. Μελέτησε την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία και στη συνέχεια άρχισε να συνθέτει στο μυαλό του την Prosperty.
Η εταιρεία αυτή δεν ήρθε για να προσθέσει άλλη μια πλατφόρμα στις ήδη γνωστές, αλλά για να αλλάξει τα δεδομένα που ισχύουν στη χώρα μας. «Μετασχηματίζουμε την αγορά ακινήτων, προσφέροντας μια ψηφιακή, εύκολη και διαφανή εμπειρία στους εμπλεκόμενους», όπως αναφέρει στο newmoney, ο συνιδρυτής και CEO.
Ψηφιακή περιήγηση-ανέπαφη πώληση, αγορά και μίσθωση
Χρησιμοποιώντας καινοτόμα τεχνολογία και ανάλυση δεδομένων παρέχει μια ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία για ιδιοκτήτες ακινήτων, αγοραστές και ενοικιαστές. Έτσι, φέρνει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί σήμερα η αγορά ακινήτων και προσφέρει ανέπαφες διαδικασίες πώλησης, αγοράς, εκμίσθωσης και μίσθωσης.
Όπως εξηγεί ο κ. Μαρκόπουλος «από τα έγγραφα του ακινήτου, την πρόσληψη δικηγόρου και μηχανικού, τους απαραίτητους ελέγχους, το δάνειο που πιθανά να χρειαστεί μέχρι να συνταχθεί το συμβολαιογραφικό κείμενο, δηλαδή από την πρώτη στιγμή ενδιαφέροντος μέχρι την αλλαγή ιδιοκτήτη, είναι μια διαδικασία που σήμερα στην Ελλάδα μπορεί να διαρκέσει από 6 έως και 12 μήνες, ανάλογα με την περίπτωση. Άρα πρόκειται για μια αρκετά ψυχοφθόρα, κοστοβόρα και χρονοβόρα υπόθεση». Περαιτέρω διαφωτίζει για τις κινήσεις της εταιρείας.
«Η Prosperty έρχεται να φηφιοποιήσει όλη αυτή τη διαδικασία. Έτσι, εμείς ελέγχουμε και συλλέγουμε τα έγγραφα των ακινήτων, τα πιστοποιούμε, αλλά και τα παρουσιάζουμε με έναν εντυπωσιακό τρόπο, με εικονική περιήγηση, λήψεις από drones και παράλληλα τρέχουμε το σκέλος του νομικού και τεχνικού ελέγχου, καθώς και το συμβολαιογραφικό, μέσα από την πλατφόρμα μας. Δηλαδή, κάποιος μέσα από την Prosperty μπορεί να παρακολουθήσει σε πραγματικό χρόνο την εξέλιξη της διαδικασίας του συμβολαίου. Στην περίπτωση του μισθωτηρίου, που είναι πιο εύκολο, αυτό που κάνουμε είναι ότι ψηφιοποιούμε τη μίσθωση. Όπως το Airbnb έχει ψηφιοποιήσει την βραχυχρόνια μίσθωση, εμείς, σε αυτό το κομμάτι θέλουμε να γίνουμε ένα “Aribnb” για τη μεσομακροχρόνια μίσθωση, δηλαδή κάποιος που νοικιάζει ένα ακίνητο να μπορεί να υπογράψει ψηφιακά το μισθωτήριο, να πληρώνει με την κάρτα του κ.ο.κ».
Υπάρχει όμως και μια ακόμη διάσταση της Prosperty, που ανατρέχει στην περίοδο της σύστασής της. Ο Αντώνης Μαρκόπουλος βρέθηκε με τον Νίκο Πατσιόγιαννη, που είναι και συνιδρυτής της εταιρείας, ο οποίος έχει εμπειρία από την αγορά των «κόκκινων» δανείων.
250.000 ακίνητα από τράπεζες και funds τα επόμενα 5-7 χρόνια
Το δεύτερο επίπεδο δραστηριοποίησης της Prosperty είναι αυτό της συνεργασίας με τους θεσμικούς παίκτες, τις τράπεζες και κυρίως τα funds που αγοράζουν τα χαρτοφυλάκια των «κόκκινων» δανείων, οι οποίοι θα γίνουν οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα.
Όπως επισημαίνει, τα επόμενα πέντε με επτά χρόνια θα διατεθούν στην αγορά από αυτό το κανάλι περί τα 250.000 ακίνητα. «Η Prosperty έχει αναπτύξει μια τεχνολογία για τους θεσμικούς ώστε να μπορούν να διαχειριστούν αυτά τα assets από τη στιγμή που έρθουν στα χέρια τους, μέχρι τη στιγμή που θα βγουν να τα πουλήσουν. Κάτι που δίνει τη δυνατότητα στου μελλοντικούς αγοραστές της εταιρείας μας να αναζητούν ακίνητα από μια εξαιρετικά διευρυμένη δεξαμενή».
Έτσι, στους στόχους της εταιρείας είναι από τον Σεπτέμβριο «να εκδημοκρατίσουμε την αγορά των πλειστηριασμών, να την κάνουμε πιο ανοιχτή στον μέσο Έλληνα, γιατί μέχρι σήμερα είναι μια κλειστή αγορά», τονίζει ο κ. Μαρκόπουλος.
Η ανοδική πορεία και η «ψήφος εμπιστοσύνης»
Η ανοδική πορεία της εταιρείας φαίνεται από το γεγονός ότι ξεκίνησε πριν έναν μόλις χρόνο με 3 άτομα και σήμερα έχει φτάσει τα 30, «μια αναπτυσσόμενη ομάδα επαγγελματιών από τους χώρους των οικιστικών και επαγγελματικών ακινήτων και της τεχνολογίας, των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ», όπως αναφέρεται. Παράλληλα, υπάρχει άμεση υποστήριξη από πιστοποιημένους πτυχιούχους εκτιμητές, εμπειρογνώμονες στον χρηματοπιστωτικό κλάδο, δικηγόρους και συμβολαιογράφους, μηχανικούς και τοπογράφους, καθώς και ειδικούς στους τομείς του μάρκετινγκ, της αρχιτεκτονικής, των οπτικών και ψηφιακών μέσων και των δημοσίων σχέσεων, που συνεργάζονται για να προσφέρουν ολοκληρωμένες και αξιόπιστες λύσεις.
Έτσι, μέχρι σήμερα έχει στην πλατφόρμα της (theprosperty.com) περισσότερα από 1.700 ακίνητα, -εκ των οποίων τα1.500 είναι προς πώληση-, ενώ καταγράφονται περί τις 100.000 επισκέψεις ανθρώπων που αναζητούν ακίνητο. Επίσης, το πελατολόγιό της περιλαμβάνει τόσο Έλληνες, όσο και ξένους που επιθυμούν να αποκτήσουν ακίνητο στη χώρα μας.
Ενδεικτικό της επιτυχίας της είναι το γεγονός ότι πέρυσι τον Μάρτιο, η Prosperty απέκτησε την «ψήφο εμπιστοσύνης» και των επενδυτών, ολοκληρώνοντας έναν πρώτο γύρο χρηματοδότησης ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, και ήδη αυτή την περίοδο βαίνει προς ολοκλήρωση και ο δεύτερος γύρος.
Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά της και εκτός συνόρων, καταρχάς στην Κύπρο εντός του 2021 και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 σε γειτονικές αγορές όπως αυτή την Ιταλίας.
Διαβάστε περισσότερα
Άνοδος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στις τιμές εξοχικών στις Κυκλάδες- Αναλυτικοί πίνακες
Βασίλης Κάτσος: Οι προοπτικές του Ελληνικού και τα νέα σχέδια για το VNK Capital
Tink: Ποια είναι η startup που θα εξαγοράσει η Visa έναντι 1,8 δισ. δολάρια