Άλλη μια εξαγορά από το εξωτερικό, συγκεκριμένα την Ευρώπη, ετοιμάζει μέχρι το καλοκαίρι ή το πολύ ως το τέλος του έτους η Profile Software, μετά από αυτή της εταιρείας ανάπτυξης συστημάτων διαχείρισης επενδύσεων Euronext Centevo στην Σκανδιναβία που ολοκληρώθηκε προ ημερών, χωρίς να αποκλείεται σε μεταγενέστερο χρόνο κάποια ακόμα ανάλογη κίνηση.
Η νέα επένδυση υπολογίζεται ότι θα «προσθέσει» τζίρο 35% στα ετήσια μεγέθη της εισηγμένης, όπως αναφέρθηκε σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, στην οποία συμμετείχαν ο Εκτελεστικός Πρόεδρος/ Chief Entrepreneur και μεγαλομέτοχος Χαράλαμπος Στασινόπουλος και ο CEO, Ευάγγελος Αγγελίδης.
Η προσεχής εξαγορά της Profile Software, ηγέτιδας στον χώρο του χρηματοοικονομικού λογισμικού, αναμένεται να προέλθει, με βάση το business plan που υλοποιείται, από τον τομέα του digital banking.
Αντίθετα, στα άμεσα τουλάχιστον πλάνα της πιο διεθνοποιημένης, ίσως, ελληνικής εταιρείας πληροφορικής δεν περιλαμβάνεται πιθανή εξαγορά από την εγχώρια αγορά…
Η παρουσία πολλών αξιόλογων start ups στην χώρα δεν αλλάζει, επίσης, τον προσανατολισμό της Profile Software, η οποία ωστόσο ρίχνει μεγάλο βάρος των προσπαθειών της στο κέντρο ανάπτυξης νέων τεχνολογιών που έχει δημιουργήσει στη Θεσσαλονίκη, με την ίδρυση της θυγατρικής Profile Technologies SA, με στόχο την αξιοποίηση του ελληνικού δυναμικού και με ποσό επένδυσης που προϋπολογίζεται σε 5 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία.
Εκτός, αν π.χ. προκύψει κάποια ενδιαφέρουσα περίπτωση νεοφυούς τεχνολογικής εταιρείας «στην σωστή αξία», που θα διαθέτει ένα καλό προϊόν.
Το deal για την Euronext Centevo υπογράφηκε στην Στοκχόλμη της Σουηδίας με την Euronext Nordics Holdings AS, ως απόρροια της απόφασης του ομίλου Euronext να αποεπενδύσει από μια μη βασική δραστηριότητα του, αλλά και της αναζήτησης ευκαιριών από την πλευρά της Profile Software για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων και των υπηρεσιών της.
Τους 5 λόγους που ώθησαν την Profile Software να επενδύσει στην εξαγορά της Euronext Centevo εξήγησε ο κ.Αγγελίδης:
«1. Η επέκταση στην Σκανδιναβία. Μια μεγάλη και παραδοσιακή αγορά σε Investment Management & Banking με πλήθος πελατών με πολυετή χρήση των λύσεων για Asset & Fund management (Nordea Bank, Danske Bank AM, Swedbank AB, Handelsbanken, Kapitalforvaltning KLP, Pareto AM, MP Pensjon PK, Holberg, Postens Pensionsstiftelse, Equinor AM)
2.Η επιτάχυνση της ανάπτυξης και της αύξησης των μεγεθών (συνεισφορά 35% στις πωλήσεις του ομίλου, 1,4 εκατ. ευρώ στο EBITDA από το 2022).
3. Η ικανή ομάδα διοίκησης και η ενσωμάτωση σοβαρών επαγγελματιών με εμπειρία 20 ετών και πολυετή σχέση με όλους τους σημαντικούς παίχτες της αγοράς στην περιοχή.
4. Η δυνατότητα συνεργειών, η συμπληρωματικότητα, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας, οι ευκαιρίες πώλησης (Cross selling) για άλλες λύσεις του ομίλου στην περιοχή κ.α.
5. Η σχέση με το Euronext Group για τουλάχιστον τα επόμενα 5 έτη. Οι κοινοί πελάτες και οι ευκαιρίες επέκτασης για την Profile».
Η Euronext Centevo διαθέτει εύρος λύσεων (Fund managers, Fund Platforms, Distributors/Banks, Investos) και -κατά τους νέους της ιδιοκτήτες- πολλές προοπτικές ανόδου.
Απασχολεί 45 εργαζόμενους, έχει 65 πελάτες (Fund & Asset managers και Τράπεζες) και υπογεγραμμένα έργα, εμφανίζει πλέον του 70% επαναλαμβανόμενα έσοδα και κεφάλαια υπό διαχείριση των πελατών μεγαλύτερα του 1,5 δισ. ευρώ κατά μ.ο. και των 100 δισ. ευρώ συνολικά.
Στο μήνυμα του ο Χαράλαμπος Στασινόπουλος έφερε, χαρακτηριστικά, το παράδειγμα της γαλλικής Login, που μετά την εξαγορά της από την Profile ακολούθησε ένα επιτυχημένο σχέδιο αναδιάρθρωσης και εμπορικής ενίσχυσης, το οποίο οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων κατά 76% και αντιστροφής των ζημιών σε ισχυρά κέρδη κατά την επόμενη 3ετία. Και δήλωσε ότι στόχος είναι να καταφέρει η ελληνική εισηγμένη το ίδιο και με την Euronext Centevo, πολλαπλασιάζοντας την αξία για τους μετόχους, με το αρχικό πλάνο να «μιλά» για αύξηση πωλήσεων της από 5,5 εκατ. ευρώ σε 7,5 εκατ. ευρώ σταδιακά ως το 2023 (+36%) και των EBITDA από -0,3 εκατ. ευρώ σε 1,9 εκατ. ευρώ το 2023, χωρίς να αποτυπώνει τις πρόσθετες δυνατότητες εμπορικής επέκτασης, καθώς και των συνεργιών με άλλα προϊόντα της Profile στην περιοχή.
«Το 45% των πωλήσεων από την Ευρώπη»
Οι πωλήσεις της Profile προέρχονται κατά κύριο λόγο (66%) από το εξωτερικό. Το 45% του τζίρου της αντιστοιχεί στις αγορές της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης (και λιγότερο της Ανατολικής), το 17% από αυτές της Μέσης Ανατολής και της Ασίας, ένα 4% από την Λατινική Αμερική και το 34% από την ελληνική, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι επικεφαλείς της.
Λογικό, έτσι, να υιοθετούν ένα «…μοντέλο εξαγορών προς αναζήτηση είτε νέων καινοτόμων προϊόντων, είτε νέων περιοχών, κατά προτίμηση στην Ευρώπη και σε πλούσιες χώρες, που μπορούν να προσθέσουν αξία.».
«Το όραμα μας είναι η Profile να αποτελεί μια ελληνική πολυεθνική εταιρία πληροφορικής, με την στήριξη των πελατών, των επενδυτών και των στελεχών της. Έκλεισε 30 χρόνια λειτουργίας και διανύει την 4η δεκαετίας της, έχουμε δυο νέα γραφεία στην Σουηδία και τη Νορβηγία μετά την εξαγορά και βάζουμε την σημαία μας σε 45 χώρες », ήταν τα λόγια του Χαράλαμπου Στασινόπουλου που έδωσαν το στίγμα της επόμενης μέρας κάνοντας λόγο για περισσότερους από 300 εταιρικούς πελάτες της και διατήρηση τους σε ποσοστό 98%.
Οι προοπτικές του ομίλου συσχετίζονται με μια ισχυρή και ισορροπημένη ανάπτυξη, με κερδοφορία και στόχο την αύξηση των πωλήσεων (στους τομείς Investment, Banking & Risk, Treasury, Public & Corporates) από τα 15 εκατ. ευρώ του 2020, στα 22 εκατ. (+47%) το 2021, 30 εκατ. ευρώ (+36%) το 2022 και 35 εκατ. ευρώ (+17%) το 2023 και των EBITDA από 4,2 εκατ. ευρώ το 2020, σε 5,5 εκατ. ευρώ το 2021, 7,9 εκατ. ευρώ το 2022 και 9,5 εκατ. ευρώ το 2023.
Καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς;
Το 2021 θα είναι η χρονιά των μεγάλων διαγωνισμών σε επίπεδο δημοσίου και εύλογα, η Profile, ως ένας από τους πιο ισχυρούς «παίκτες» της αγοράς ετοιμάζεται να λάβει «θέση μάχης» για να διεκδικήσει το μεγαλύτερο δυνατόν «κομμάτι» από μια συνολική «πίτα» 6-7 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο κ. Στασινόπουλος έκανε αναφορά σε ενδεχόμενες καθυστερήσεις στα έργα του δημοσίου, παρά την κινητικότητα που παρατηρείται και συμπλήρωσε πως «παρακολουθούμε στενά και προσεκτικά, αν γίνουν όσα εξαγγέλλονται σίγουρα θα πολλαπλασιάσουν τα μεγέθη της Profile».
Δεν έκρυψε ότι η εταιρεία τηρεί μια συντηρητική στάση στο θέμα και ουσιαστικά «θα περιμένει τα πρώτα τιμολόγια από τους διαγωνισμούς το ’22-’23».
Η Profile Software διαθέτει εμπειρία σε projects του είδους, συμπλήρωσε, για να διεκδικήσει έργα του υπουργείου Εργασίας (επικουρικές, κεφαλαιοποιητικό σύστημα) ή να συνεργασθεί με επαγγελματικά ταμεία και ιδιωτικές ασφαλιστικές.
Απάντησε σχετική ερώτηση ότι η Profile δεν θεωρείται απόλυτο ότι κατεβαίνει μόνη της σε διαγωνισμούς και χρησιμοποίησε το παράδειγμα της συμπόρευσης της με την Q & R στο project του υπουργείου Οικονομικών για την ενιαία μισθοδοσία του δημοσίου, αλλά και εκείνο του υπουργείου Δικαιοσύνης (ΣΔΙΤ) για την ψηφιακή καταγραφή, αποθήκευση και διάθεση πρακτικών συνεδριάσεων των Ελληνικών Δικαστηρίων, όπου δεν είχε «συμπαίκτη».
Η συνεργασία δε, της Profile Software με την Attica Group, που υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια, διατηρεί «ζεστή» την σχέση της εισηγμένης εταιρείας της πληροφορικής με τον κλάδο της ναυτιλίας, στον οποίο κατέχει τεχνογνωσία σε κάποιους τομείς και γενικώς παρακολουθεί τις εξελίξεις και σε αυτόν.
Επενδυτές και χρηματοδότηση
Η διοίκηση της Profile Software –αν και δεν απέκλεισε κάτι για το μέλλον- απάντησε ότι στα σημερινά σχέδια της δεν υπάρχει η είσοδος και η παράλληλη διαπραγμάτευση σε ξένη χρηματαγορά.
Η συμμετοχή θεσμικών επενδυτών στην μετοχική της σύνθεση προσδιορίζεται, άλλωστε, σε 26%-27% συνολικά και των ξένων σε 15%, ενώ, το μερίδιο του Χαράλαμπου Στασινόπουλου διατηρείται στο ύψος του 49%.
Ο μεγαλομέτοχος της εισηγμένης διευκρίνισε ότι δεν υφίσταται πλάνο για παραχώρηση ποσοστού από τον ίδιο, καθώς το γενικότερο ενδιαφέρον των επενδυτών για την εταιρεία την έχει βοηθήσει σημαντικά…
Ερωτηθείς για την υπόθεση της Singular Logic, αρκέσθηκε να σχολιάσει ότι «το ενδιαφέρον μας ξεκίνησε από την δραστηριότητα μας στα χρηματοοικονομικά», αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση στο ύψος του τιμήματος που η Profile θεώρησε ως το σωστό.
Για την χρηματοδότηση των επενδύσεων της η Profile Software δεν προσβλέπει σε αύξηση κεφαλαίου, όπως δήλωσε ο CEO Ευάγγελος Αγγελίδης, αφού αυτή την εποχή το κόστος δανεισμού προσφέρει πιο ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής και παράλληλα το πλεόνασμα των διαθεσίμων κεφαλαίων της δίνει επιλογές.
Ενημέρωσε ότι η εισηγμένη προσλαμβάνει 20-30 νέους μηχανικούς τον χρόνο, επενδύοντας στην εκπαίδευση τους, σε μια εποχή που γίνονται ανάρπαστοι στην αγορά της τεχνολογίας και πολλοί εξ αυτών στρέφονται προς τις start ups.
Η Profile, τονίσθηκε, επενδύει το 20% των εσόδων της στην έρευνα και την ανάπτυξη για να είναι ανταγωνιστική στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες της και να «βρίσκεται πολύ μπροστά από τις εξελίξεις», ενώ, ο κ. Στασινόπουλος μιλώντας για τη νέα διοικητική δομή της εταιρίας, επιβεβαίωσε την ενεργό συμμετοχή του στον επιχειρησιακό μετασχηματισμό της και κατέληξε ότι αυτή μπορεί και προσελκύει πιο ικανά στελέχη μεσαίου και υψηλού επιπέδου σε σύγκριση με το παρελθόν.
Διαβάστε ακόμη:
Δώρο Πάσχα 2021: Τι ισχύει για τους εργαζόμενους σε αναστολή σύμβασης εργασίας
Πτωχευτικός Νόμος: Με καθυστέρηση η σύσταση του Φορέα – Τι θα ισχύσει μετά την 1η Ιουνίου
Νίκολας Νεγκροπόντε: Ο ανταγωνισμός είναι ο σύγχρονος βασιλιάς