Τη συνέχιση των εργολαβιών που έχει αναλάβει στο Πάτρα-Πύργος με την καταβολή των συμβατικά προβλεπόμενων προκαταβολών, ζητά ο κ. Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, υποστηρίζοντας ότι η αναστολή εργασιών στο έργο είναι καταχρηστική και επιζήμια για το ελληνικό Δημόσιο αλλά και καταστροφική για την Ηλεία και την Αχαΐα.
Ο άλλοτε ισχυρός εργολάβος και ιδρυτής της Μηχανικής που σήμερα δηλώνει επικεφαλής των έργων της ιταλικής GD Infrastrutture στην Ελλάδα, με πρόσφατη επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή, η οποία κοινοποιείται στον Πρωθυπουργό αλλά και στην Επίτροπο Ανταγωνισμού Μargette Vestager, προαναγγέλλει προσφυγή στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια -ανεξάρτητα από το ύψος των αποζημιώσεων- εφόσον το υπουργείο επιμείνει στην διάλυση της σύμβασης και την ενσωμάτωσή της στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Κατηγορεί μάλιστα την πολιτική ηγεσία για αντισυμβατική συμπεριφορά εξαιτίας της αναστολής των προκαταβολών υπογεγραμμένων συμβάσεων και εκτελεσθέντων εργασιών «επιβαρύνοντας ασκόπως το δημόσιο με τόκους υπερημερίας».
Υπενθυμίζεται ότι η GD Infrastrutture, έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος σε δύο εργολαβίες του Πάτρα –Πύργος και έχει ζητήσει (κάτι που επαναλαμβάνει και στην επιστολή της με ημερομηνία 14 Νοεμβρίου) να εκτελέσει τις εργολαβίες Καλογρίτσα με τις προβλεπόμενες εκπτώσεις μειοδοσίας (53,05% και 50,39%). Ισχυρίζεται μάλιστα ότι τα έργα αυτά μπορούν να γίνουν ακόμη και 12 μήνες νωρίτερα από τη συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου. Μάλιστα η εταιρεία είναι και η μόνη από τους υπόλοιπους αναδόχους του έργου που έχει λάβει προκαταβολές για τις εργολαβίες που έχει αναλάβει από το περασμένο καλοκαίρι καθώς αμέσως μετά, οι υπηρεσίες του υπουργείου, πάγωσαν τις πληρωμές καθώς η κυβέρνηση αποφάσισε να εξετάσει εναλλακτικές λύσεις για το σχεδιασμό του έργου.
Την οξεία αντίδραση του κ. Εμφιετζόγλου φαίνεται να έχει ενεργοποιήσει η κινητικότητα που παρατηρείται για ένταξη ξανά του Πάτρα –Πύργος, στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Για το θέμα βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή το υπουργείο με την Κομισιόν και σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο υπουργός συναντά κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας.
Ο επικεφαλής της ιταλικής εταιρείας δηλώνει ότι αν κατασκευαστεί με τις υφιστάμενες συμβάσεις το Πάτρα-Πύργος, τότε θα κοστίσει 4 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο χωρίς διόδια. Ο ίδιος μάλιστα υπενθυμίζει την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου το 2018, σύμφωνα με την οποία για την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, το δημόσιο επιβαρύνθηκε με επιπλέον 680 εκατ. εκ των οποίων 238,5 εκατ. ευρώ ήταν η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου και 440 εκατ. ευρώ πρόσθετες πληρωμές του δημοσίου στον παραχωρησιούχο. Μάλιστα στον επίλογο της επιστολής αναφέρεται ότι το έργο κόστισε 13 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, το οποίο όπως αναφέρεται παρουσιάζει τεχνικές αστοχίες (καθίσματα, μπαλώματα) σε μεγάλο μήκος του.