search icon

business stories

Printec: Η ελληνική πολυεθνική που έφερε το 1ο POS στην Ελλάδα

Παρουσίαση του στρατηγικού πλάνου της εταιρίας με αφορμή τη μετακόμιση σε νέα γραφεία στην Κηφισιά

της Όλγας Μπαλαφούτη

Έκλεισε 30 χρόνια από την σύστασή της, ξεκινώντας σαν μια startup τεσσάρων φίλων που πωλούσαν εκτυπωτές (εξ ου και το όνομα), που πλέον δραστηριοποιείται σε άλλες 15 χώρες με ηγετικό μερίδιο στα μηχανήματα ATM και τα POS, με πελάτες όλες τις μεγάλες τράπεζες.

Ο λόγος για την Printec, η οποία μέσα στη τελευταία τετραετία έχει προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ και δηλώνει έτοιμη για νέες επενδύσεις και περαιτέρω ανάπτυξη στην Ελλάδα αλλά στις διεθνείς αγορές.

Για το 2017, ο Όμιλος εμφάνισε συνολικά έσοδα 121 εκατομμύρια ευρώ (από συνεχιζόμενες δραστηριότητες), με κέρδη προ φόρων και τόκων (EBITDA) 14,3 εκατομμύρια ευρώ. Σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά η αύξηση είναι περίπου 13% στα έσοδα και 15% στην κερδοφορία.

Παράλληλα, σημαντική αύξηση παρουσίασαν και οι προσλήψεις που έκανε η εταιρεία το 2017 φτάνοντας τις 178. Συνολικά ο Όμιλος απασχολεί σήμερα περισσότερους από 900 ανθρώπους στις 16 χώρες που δραστηριοποιείται.

Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ομίλου κ. Μαρίνα Μαυρομμάτη, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στα νέα γραφεία της Printec στην Κηφισιά: «Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στην αγορά εδώ και 30 χρόνια και έχει μία πολύ επιτυχημένη πορεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στις άλλες 16 χώρες που δραστηριοποιούμαστε. Τα τελευταία 4 χρόνια παρουσιάζουμε σταθερή αύξηση τόσο σε έσοδα όσο και σε κερδοφορία, δικαιώνοντας την εστίαση μας στην καινοτομία και την υψηλή τεχνολογία, καθώς επίσης και την επένδυση που κάνουμε σε υψηλά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό και ταλαντούχους ανθρώπους».

Η εκτίναξη των POS έχει καταστήσει την Ελλάδα, τη χώρα με περισσότερα τερματικά από ότι η Ισπανία. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης η αναλογία θα φτάσει φέτος τα 60.000 POS ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους όταν το 2016 ήταν περίπου στα 30.000 POS.

Οι Έλληνες έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση της κάρτας για αγορές αντί για τα μετρητά και αυτό φαίνεται από τις συναλλαγές χαμηλής αξίας (ακόμα και για τα διόδια), εξηγεί η διοίκηση της Printec.

Σε ό,τι αφορά τα ΑΤΜs μπορεί ο αριθμός των φυσικών καταστημάτων των τραπεζών να περιορίζεται, ωστόσο δεν παρατηρείται κάτι αντίστοιχο στα Αυτόματα Μηχανήματα Ανάληψης Μετρητών. «Οι millenials θέλουν banking από το σπίτι», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μαυρομμάτη εξηγώντας πως αλλάζει πλέον σταδιακά ο ρόλος των τραπεζών με έμφαση κυρίως στη συμβουλευτική τραπεζική.

Η Printec ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1988 με στόχο την αξιοποίηση της τεχνολογίας για να κάνει τη ζωή των ανθρώπων πιο εύκολη. Η διαδρομή του Ομίλου αυτές τις τρεις δεκαετίες είναι ταυτισμένη με σημαντικά ορόσημα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε ολόκληρη τη Νοτιανατολική Ευρώπη.

Ειδικότερα, η Printec:

«Η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη έχει χαράξει προφανή πορεία προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, και εμείς βρισκόμαστε στο κέντρο των εξελίξεων. Δεδομένου ότι η τεχνολογία τρέχει με γοργούς ρυθμούς είναι προτεραιότητα για εμάς να βρισκόμαστε πάντοτε ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις και να προσφέρουμε άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση στους πελάτες μας» τόνισε η κ. Μαυρομμάτη.

Δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη συνεχή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της, η εταιρία αφιέρωσε τη χρονιά που πέρασε 8.764 ώρες σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Ταυτόχρονα, ενθαρρύνει τον εθελοντισμό και την προσφορά στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, με φωτεινό παράδειγμα την Ελλάδα που μέσα στο 2017 συγκέντρωσε 24 φιάλες αίμα στο πλαίσιο εθελοντικής δράσης αιμοδοσίας στην Αθήνα και μέτρησε 190 συμμετοχές στον αγώνα Race for the Cure.

Η μετακόμιση στα νέα γραφεία αποτελεί για την Printec την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου εξωστρέφειας, σύμφωνα με τη Διοίκηση της εταιρίας. Τα γραφεία φιλοξενούνται στο Cecil, ένα κτίριο με ιστορία καθώς έχει χτιστεί το 1924 και λειτουργούσε ως ξενοδοχείο μέχρι το 1986.

Τα νέα γραφεία έχουν συνολικό εμβαδόν 730 τμ2 και ως βασικά υλικά το ξύλο, το γυαλί και το ύφασμα. Ο χώρος έχει βασιστεί στην εταιρική υπογραφή του Ομίλου Printec innovate.interact.experience με έντονη λογοτύπηση και παρουσία branding, αποτελώντας έναν συνδυασμό της ιστορίας του χθες με την πρωτοπορία του αύριο.

Exit mobile version