Πριν από πέντε χρόνια, η Lindsay McCormick δούλευε ως παραγωγός σε μία τηλεοπτική εκπομπή, οι απαιτήσεις τις οποίας την έκαναν να περνά πολλές από τις μέρες της ταξιδεύοντας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη των ΗΠΑ. Πηγαίνοντας από πτήση σε πτήση, δεν είχε άλλη επιλογή παρά να βασίζεται σε προϊόντα υγιεινής κατάλληλα για αεροπορικά ταξίδια.
Όμως όντας παράλληλα και δασκάλα του σερφ, γνώριζε ακριβώς που πήγαιναν όλες οι πλαστικές συσκευασίες αφότου τις είχε χρησιμοποιήσει. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν ήξερε πόσο κακό για το περιβάλλον ήταν ένα συγκεκριμένο προϊόν.
«Κάθε χρόνο, τα σωληνάρια οδοντόκρεμας τα οποία καταλήγουν είτε στους ωκεανούς, είτε σε χωματερές, αντιστοιχούν σε παραπάνω από 50 Empire State Buildings», δήλωσε στο CNBC η McCormick.
Έτσι, αποφάσισε να κάνει κάτι για να το αλλάξει αυτό. Το 2016, επένδυσε 6 χιλιάδες δολάρια από τις αποταμιεύσεις της για να ιδρύσει την Bite, μία εταιρεία που παράγει όσο το δυνατόν πιο φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα στοματικής υγιεινής. Λίγα χρόνια αργότερα, η 34χρονη θα έπαιρνε μία πρόταση από τον Μαρκ Κιούμπαν, τον διάσημο δισεκατομμυριούχο, ο οποίος ενδιαφερόταν για ένα μερίδιο ύψους του 15% στην εταιρεία.
Η McCormick και ο συνιδρυτής και σύντροφος της, Asher Hunt, εμφανίστηκαν στο Shark Tank, το δημοφιλές αμερικανικό τηλεπαιχνίδι στο οποίο επίδοξοι επιχειρηματίες παρουσιάζουν τις ιδέες τους σε κριτές, ένας εκ των οποίων είναι ο Κιούμπαν, με την ελπίδα να λάβουν χρηματοδότηση. Το πρόβλημα ήταν πως για τα 325 χιλιάδες δολάρια του, ο ιδιοκτήτης των Ντάλας Μάβερικς στο NBA ήθελε το 15% της Bite, ενώ οι ιδρυτές της δέχονταν να παραχωρήσουν μόνο το 7%. Το «όχι» τους στον Κιούμπαν προκάλεσε έκπληξη, αλλά ως τώρα τα πηγαίνουν μία χαρά χωρίς τις επενδύσεις τρίτων.
Αρχικά, η McCormick αποφάσισε να φτιάξει από μόνη της μία φόρμουλα για οδοντόκρεμα με «καθαρά» συστατικά, παρότι δεν είχε κανένα υπόβαθρο στην χημεία. Όμως με την πολύτιμη βοήθεια μερικών γνωστών της και του διαδικτύου, κατάφερε να βρει την σωστή συνταγή χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει κάποιο υπέρογκο ποσό.
Όπως λέει η ίδια, το Reddit, η ιστοσελίδα γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους ως η βάση των πρωτεργατών της λεγόμενης «επανάσταση της μαρίδας», ήταν μία πολύ χρήσιμη πηγή για τους σκοπούς της. Παρομοίως, η McCormick εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τα δωρεάν, εξ αποστάσεως μαθήματα που το MIT και το πανεπιστήμιο του Φοίνιξ, μεταξύ άλλων, προσέφεραν. Μάλιστα, ακόμη και τώρα που είναι πλέον μία επιτυχημένη CEO, συνεχίζει να παρακολουθεί μαθήματα χρηματοοικονομικής στο YouTube.
Μόλις είχε τελειοποιήσει την φόρμουλα για το προϊόν της, άρχισε να περνά τα βράδια της παρασκευάζοντας οδοντόκρεμα, την οποία θα πουλούσε στο Etsy, ενώ παράλληλα συνέχιζε να δουλεύει στην τηλεόραση. Με αυτό το πρόγραμμα, κατάφερε να βγάλει όσα λεφτά είχε επενδύσει αρχικά-6 χιλιάδες δολάρια-στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της Bite.
Όχι και άσχημα για μία νεοσύστατη εταιρεία με κανέναν υπάλληλο πέρα από τους ιδρυτές της, αλλά η Bite ακόμη απείχε πολύ από το να γίνει μία επιχείρηση με επταψήφια κέρδη. Ή ίσως και όχι. Το 2018, η ιστορία πίσω από την Bite τράβηξε την προσοχή μέσων ενημέρωσης με εκατομμύρια ακολούθους στα social media, όπως το Cosmopolitan και το NowThis.
Πριν καταλάβουν τι συνέβαινε, η McCormick και ο Hunt νόμιζαν πως κάποιος είχε χακάρει τους λογαριασμούς τους. Πως αλλιώς να εξηγήσουν τα 200.000 δολάρια σε πωλήσεις μέσα σε μία εβδομάδα; Δύο μήνες αργότερα, το ζευγάρι είχαν αφήσει τις δουλειές τους, για να εστιάσουν στην επιχείρηση τους.
Τι συμβουλή δίνει, λοιπόν, η McCormick σε άτομα που ονειρεύονται ακολουθήσουν τα βήματα της;
«Θα υπάρχουν στιγμές που θα χρειάζεσαι κάτι πέρα από την ιδέα της ελευθερίας ή των χρημάτων για να συνεχίσετε», είπε στο CNBC, συμπληρώνοντας, «Για μένα, είναι η βιωσιμότητα, αυτός είναι ο λόγος που άρχισα την επιχείρηση».
Διαβάστε ακόμη
Γιατί ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες του real estate έρχεται τώρα την Ελλάδα
Πετρέλαιο και πανδημία ξαναγράφουν τον χάρτη στην ακτοπλοΐα
Self test: Τι ισχύει μέχρι τις 30 Ιουνίου για τους εργαζόμενους σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα