Η Coca-Cola αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή της νέας γεύσης «Spiced», μόλις έξι μήνες μετά την κυκλοφορία της, σηματοδοτώντας το τέλος μιας απογοητευτικής προσπάθειας να προσελκύσει το νεότερο κοινό.
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία τόνισε, ότι «η Coca-Cola πάντα προσπαθεί να προσαρμόζεται στις προτιμήσεις των καταναλωτών της» και ότι σκοπεύει να αντικαταστήσει τη γεύση «Spiced» με μια νέα, συναρπαστική γεύση το 2025. Παρά την έντονη προώθηση της νέας αυτής γεύσης ως μόνιμης προσθήκης στα ράφια των καταστημάτων, η απόσυρσή της αιφνιδίασε πολλούς. Η εταιρεία δεν παρείχε συγκεκριμένη εξήγηση για την απόφασή της, αλλά η έλλειψη αναγνωρισιμότητας και η σύγχυση, γύρω από το όνομα της γεύσης – η οποία δεν ήταν πραγματικά πικάντικη- πιθανόν, συνέβαλαν στις χαμηλές πωλήσεις.
Η Coca-Cola λάνσαρε τη νέα γεύση «Spiced» τον Φεβρουάριο, συνοδευόμενη από μια εντυπωσιακή διαφημιστική καμπάνια. Το αναψυκτικό συνδυάζει την παραδοσιακή γεύση της Coca-Cola με νότες από βατόμουρο, με στόχο να προσελκύσει τους GenZers, οι οποίοι επιζητούν πιο έντονες γεύσεις. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι κολοσσοί των αναψυκτικών έχουν χάσει έδαφος στην καινοτομία των γεύσεων έναντι μικρότερων ανταγωνιστών, όπως οι εταιρείες Olipop και Poppi.
Τα τελευταία χρόνια, η Coca-Cola ανανεώνει συχνά τη γκάμα των προϊόντων της με περιορισμένες εκδόσεις, όπως το αναψυκτικό με γεύση Oreo. Επιπλέον, έχει κυκλοφορήσει και γεύσεις που έχουν προκαλέσει ανάμεικτες αντιδράσεις, όπως τα «Dreamworld», «Starlight» και «Byte», ενώ συνεργάστηκε με τον DJ Marshmello σε μια γεύση που δεν θύμιζε καθόλου.. μαρσμέλοου.
Τα εν λόγω αναψυκτικά ανήκαν στη σειρά «Creations» της Coca-Cola, που στόχευε να τραβήξει την προσοχή των νεαρών καταναλωτών. Ο Ντουέιν Σανφορντ, αρχισυντάκτης του Beverage Digest, δήλωσε στο CNN ότι το «Spiced» «ίσως χάθηκε μέσα στην πληθώρα των προσφορών αυτών των περιορισμένων εκδόσεων».
Παρόλα αυτά, η Coca-Cola είχε σκοπό να κάνει το «Spiced» μόνιμη προσθήκη στη γκάμα της, καθώς η έρευνά της έδειξε αυξημένη προθυμία των καταναλωτών να δοκιμάσουν ένα «πικάντικο» αναψυκτικό. Το 2022, η επιλογή της γεύσης βατόμουρου καταγράφηκε πάνω από 5 εκατομμύρια φορές στα μηχανήματα Freestyle της εταιρείας, γεγονός που ενέπνευσε τη δημιουργία της νέας γεύσης, σύμφωνα με τη Σου Λίνε Τσα, αντιπρόεδρο μάρκετινγκ της Coca-Cola για τη Βόρεια Αμερική.
«Οι καταναλωτές αναζητούν πιο έντονες και σύνθετες γεύσεις», είχε δηλώσει η Τσα. «Πρόκειται για μια τάση που παρατηρείται, τόσο στα τρόφιμα, όσο και στα αναψυκτικά, και πιστεύαμε πως είναι μια μοναδική ευκαιρία για εμάς να πειραματιστούμε σε αυτόν τον τομέα.»
Παρόλο που η Coca-Cola δεν δημοσιοποιεί τα ακριβή στοιχεία πωλήσεων για κάθε ξεχωριστή γεύση, το «Spiced» δεν αναφέρθηκε στην τελευταία παρουσίαση οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας. Αν και τα καθαρά έσοδα της Coca-Cola αυξήθηκαν κατά 2,9% το δεύτερο τρίμηνο, οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, όπου κυκλοφόρησε το «Spiced», σημείωσαν πτώση 1%.
Το «Spiced» δεν είναι η μόνη γεύση που καταργείται. Στα κοινωνικά δίκτυα, η εταιρεία επιβεβαίωσε το τέλος της παραγωγής των γεύσεων Cherry Vanilla και Diet Coke με Splenda, οι οποίες κυκλοφόρησαν το 2020. Αυτό είναι μέρος μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης του χαρτοφυλακίου της, που ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και οδήγησε στον τερματισμό περίπου 200 προϊόντων, όπως τα Tab, AHA Sparkling Water και Odwalla.
Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε εναλλακτικές επιλογές, όπως τα ανθρακούχα νερά και τα ποτά ενυδάτωσης. Σε απάντηση, η Coca-Cola επεκτείνει τη σειρά των ανθρακούχων νερών Topo Chico και της αθλητικής σειράς BodyArmor, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στις νέες προτιμήσεις.
Διαβάστε ακόμη
Στα 7,55 ευρώ κλείδωσε το placement της Εθνικής Τράπεζας
Τέλος στην Ελλάδα οι μεγάλες οικιακές συσκευές Siemens
UBS: Τα σενάρια για τη Μέση Ανατολή και οι επιπτώσεις στις αγορές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα