Της Στεφανίας Σούκη
Με παρουσία άνω των 30 ετών στην ευρωπαϊκή αγορά αερομεταφορών, η Germania ανακοίνωσε χθές το βράδυ ότι κηρύσσει πτώχευση και ακυρώνει όλες τις πτήσεις που προβλεπόταν να εκτελέσουν τα αεροσκάφη της.
Η εταιρεία με τα χαρακτηριστικά πράσινα και άσπρα χρώματα, πετούσε σε κοντινούς και μεσαίων αποστάσεων προορισμούς, μεταφέροντας περισσότερους από 4 εκατ. επιβάτες ετησίως και προσφέροντας συνδέσεις από 20 ευρωπαϊκά αεροδρόμια στην Ευρώπη σε περισσότερους από 55 προορισμούς στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο, τη Β. Αφρική και τη Μ. Ανατολή.
Η εταιρεία χαμηλού κόστους, με 37 αεροσκάφη στον στόλο της και έδρα το Βερολίνο, εξυπηρετούσε κυρίως επιβάτες από τη Γερμανία και την Ελβετία οι οποίοι ταξίδευαν προς τουριστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.
Στην Ελλάδα η εταιρεία είχε ενισχύσει τα τελευταία χρόνια το καλοκαιρινό της πρόγραμμα με δεδομένη και την υψηλή ζήτηση ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου κυρίως από τη Γερμανία σε δημοφιλείς ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς, αλλά και τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Η εταιρεία μάλιστα, προκειμένου να καλύψει την αυξημένη ζήτηση κυρίως από Γερμανία πραγματοποίησε το περυσινό καλοκαίρι μεγάλο εμπορικό «άνοιγμα» στην ελληνική αγορά με περισσότερες συχνότητες δρομολογίων για την περίοδο Μαρτίου-Οκτωβρίου και συνδέσεις της Αθήνας με τη Νυρεμβέργη, τη Βρέμη και τη Δρέσδη, της Θεσσαλονίκης με τους αντίστοιχους προορισμούς αλλά και πολλές εποχιακές συνδέσεις με το Ηράκλειο, τη Ρόδο, την Κώ, την Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Μυτιλήνη, Σάμο, Σαντορίνη κ.α.. Η εταιρεία προσέφερε πολύ ανταγωνιστικές τιμές για ομαδικές μετακινήσεις (Groups) από Ελλάδα για Γερμάνια και ναυτικούς ναύλους για όλο το δίκτυο των προορισμών της.
Οι σημερινές εξελίξεις θέλουν τη διοίκηση του αερομεταφορέα να δηλώνει ότι οι προσπάθειες που κατέβαλε προς την εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης ώστε να καλυφθούν οι βραχυπρόθεσμες ανάγκες της εταιρείας και η απαραίτητη ρευστότητα δεν κατέληξαν επιτυχώς.
Οσον αφορά τους λόγους για τους οποίους η εταιρεία οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση ήταν οι «απρόβλεπτες εξελίξεις», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και ειδικότερα παράγοντες όπως οι μεγάλες αυξήσεις της τιμής της κηροζίνης το περασμένο καλοκαίρι και η ταυτόχρονη υποχώρηση της συναλλαγματικής ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου, επιπλέον, «οι μεγάλες καθυστερήσεις της ένταξης αεροσκαφών στον στόλο της εταιρείας και ο ασυνήθιστα υψηλός αριθμός συντηρήσεων που χρειάστηκαν τα αεροσκάφη της εταιρείας μας αποτέλεσαν βαρύ φορτίο για την επιχείρηση», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο CEO εταιρείας Κάρστεν Μπάλκε, η κήρυξη της πτώχευσης ήταν η μοναδική εναλλακτική, ζητώντας παράλληλα συγγνώμη καταρχάς από τους εργαζόμενους της εταιρείας, οι οποίοι έχουν ενημερωθεί πλήρως, καθώς και από τους επιβάτες οι οποίοι είχαν αγοράσει εισιτήριο.
Όπως επισημαίνεται, όσοι είχαν αγοράσει εισιτήριο από ταξιδιωτικό γραφείο στο πλαίσιο κάποιου πακέτου που συμπεριλαμβάνει πτήση και διαμονή «μπορούν να έλθουν σε επαφή με τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα για να τους κλείσει άλλη πτήση», ωστόσο τους επιβάτες που «έκλεισαν εισιτήριο απευθείας από την εταιρεία δυστυχώς δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να εξυπηρετηθούν», όπως επεσήμανε η εταιρεία.
Η Germania εκτελούσε προγραμματισμένες, τσάρτερ και ad-hoc πτήσεις. Μάλιστα, όπως … αυτοδιαφημιζόταν «αντιστρέφοντας τις κοινές πρακτικές του αεροπορικού κλάδου, η Germania συνεχίζει να προσφέρει στις πτήσεις της full service (σνακ, αναψυκτικά ποτά, περιοδικό Τύπο) και επιτρέπει τουλάχιστον 20 κιλά χειραποσκευής χωρίς χρέωση».