Σε δεύτερο σφυρί οδηγείται το πλοίο «Πρωτεύς» μετά το πρώτο που ήταν προγραμματισμένο για τις 13 Μαρτίου, αλλά ανεστάλη.
Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, αυτό το θρυλικό σκαρί της ακτοπλοΐας έχει βάλει ξανά… ρότα για ηλεκτρονικό πλειστηριασμό που έχει οριστεί για τις 17 Απριλίου, με τιμή πρώτης προσφοράς 750.000 ευρώ.
Ο πλειστηριασμός στρέφεται κατά της εταιρείας «Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης» (Α.Ν.Ε.Σ.), ενώ αυτή τη φορά επισπεύδουσα είναι η κοινοπραξία «Sea Jets High Speed» («Σι Τζετς Χάι Σπίντ & Σία») και το ποσό για το οποίο έγινε η κατάσχεση ανέρχεται σε 105.580,72 ευρώ.
Το «Πρωτεύς» είναι υπό ελληνική σημαία επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο νηολογίου Πειραιώς, κατασκευασμένο το 1973 από χάλυβα, ολικού μήκους 87,05 μ., πλάτους, 13,35 μ., βάθους από κατάστρωμα 7,97 μ., ολικής χωρητικότητας 1159,85 κόρων, και καθαρής χωρητικότητας 612,69 κόρων, που φέρει δύο κύριες μηχανές ΜΕΚ ιπποδύναμης 2×3000 ΒΗΡ.
Κατασχέθηκε στη δημοτική ενότητα Δραπετσώνας στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας, στον όρμο της οποίας είναι πρυμνοδετημένο, «μαζί με όλα τα παραρτήματα και συστατικά του, σωστικό, ηλεκτρολογικό, ηλεκτρονικό και βοηθητικό εξοπλισμό του», όπως αναφέρεται στην έκθεση πλειστηριασμού.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο μέχρι πέρυσι εκτελούσε δρομολόγια, ενώ πλέον είναι παροπλισμένο. Η τιμή εκτίμησης είναι 1.000.000 ευρώ και η τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό έχει οριστεί σε 750.000 ευρώ (τα 2/3 της τιμής εκτίμησης).
Το μακρύ «ταξίδι» του πλοίου
Το «Πρωτεύς» στα 50 χρόνια της ιστορίας του έχει μεταφέρει… εκατομμύρια επιβάτες σε διάφορες γραμμές. Πρόκειται για ένα πλοίο που χτίστηκε από ελληνικά χέρια στο Πέραμα το 1973. Ξεκίνησε την καριέρα του στη γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου περί τα μέσα της δεκαετίας του ’70, όπου παρέμεινε για σχεδόν 30 χρόνια.
Μετά το 2000 δρομολογήθηκε στη γραμμή Νεάπολης – Αγίας Πελαγίας Κυθήρων – Γυθείου. Το 2006 ναυλώθηκε από την Α.Ν.Ε.Σ. και εντάχθηκε στις γραμμές των Δωδεκανήσων, καλύπτοντας, με έδρα τη Σύμη και το Ρόδο, όλα τα νησιά μέχρι και το Καστελόριζο.
Το 2008 το πλοίο πέρασε στην πλήρη πλοιοκτησία της Α.Ν.Ε.Σ. και εξακολούθησε να ταξιδεύει στα Δωδεκάνησα μέχρι τις αρχές του 2013. Στη συνέχεια δρομολογήθηκε στη γραμμή των Βορείων Σποράδων, εξασφαλίζοντας καθημερινή σύνδεση με το λιμάνι του Βόλου, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Το «Πρωτεύς» είχε έρθει στην επικαιρότητα το χειμώνα του 2019 όταν υπό θυελλώδεις συνθήκες κόλλησε στα αβαθή της βραχονησίδας Δασκαλονήσι, χωρίς ευτυχώς περαιτέρω συνέπειες, καθώς οι επιβάτες απομακρύνθηκαν με ασφάλεια προς το λιμάνι της Σκιάθου από παραπλέον σκάφος, ενώ δεν υπήρξε εισροή υδάτων ή θαλάσσια ρύπανση από το συμβάν.
Όσον αφορά τα βάρη του, υπάρχει μια αναγκαστική κατάσχεση υπέρ της εταιρείας «Μακρής Δημήτριος & Σία Ο.Ε.» για το ποσό των 41.058,70 ευρώ για επιδικασθέν κεφάλαιο, καθώς και το ποσό των 2.245,40 ευρώ για επιδικασθείσα δικαστική δαπάνη και λοιπά έξοδα, η οποία καταχωρήθηκε την 1-2-2024, οδηγώντας στον πρώτο πλειστηριασμό που ανεστάλη.
Υπάρχει επίσης η αναγκαστική κατάσχεση που οδηγεί στον πλειστηριασμό της 17ης Απριλίου και η οποία καταχωρήθηκε την 5-3-2024. Επίσης, οι συνολικές οφειλές προς το ΝΑΤ ανέρχονταν στις 27/12/2023 σε 267.982 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Μυτιληναίος: Επενδυτικό Ελ Ντοράντο ο Καναδάς – Ισχυρό ενδιαφέρον για έργα ΑΠΕ
Εξαφανισμένοι έμποροι: Απάτες με «χίλια πρόσωπα» και κόστος… έναν ΕΝΦΙΑ
Τυχερά παιχνίδια: Εκτοξεύτηκε η αγορά την τελευταία 10ετία – Αποκαλυπτικά στοιχεία (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ