Σήμερα «κληρώνει» για ένα από τα βασικά ακίνητα της «Αφοί Καρυπίδη Ανώνυμη Εμπορική και Εξαγωγική Εταιρεία», πιο γνωστή ως Super Market Καρυπίδη.
Έρχεται μετά από αρκετά σφυριά που χτύπησαν τα προηγούμενα χρόνια για διάφορα καταστήματα της πτωχευμένης εταιρείας και αφορά τις κεντρικές αποθήκες της στο Λάκκωμα Χαλκιδικής που βγαίνουν με επισπεύδουσα την σύνδικο πτώχευσης και τιμή εκκίνησης 953.000 ευρώ. Πρόκειται ειδικότερα για ένα αγροτεμάχιο επιφάνειας 21.665 τ.μ. , με τα επ’ αυτού βιομηχανικά κτίρια με επιφάνεια χώρων κύριας χρήσης 4.123,96 τ.μ. και χώρων βοηθητικής χρήσης 1.060,17 τ.μ.
Το αγροτεμάχιο έχει πρόσοψη 95 μέτρων στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών και 100 μέτρων σε αγροτικό δρόμο που είναι κάθετος στην Εθνική οδό, ενώ είναι άρτιο και οικοδομήσιμο.
Εντός του οικοπέδου υπάρχουν δύο βιομηχανικά κτίρια τα οποία αναπτύσσονται σε υπόγειο, ισόγειο και όροφο. Τα κτίσματα είναι συμβατικής κατασκευής από οπλισμένο σκυρόδεμα, τοιχοποιία από οπτοπλινθοδομές και επικάλυψη πλάκας οπλισμένου σκυροδέματος. Τα εξωτερικά κουφώματα είναι αλουμινίου.
Η ποιότητα κατασκευής του κτιρίου είναι η συνήθης της εποχής τους και ο βαθμός συντήρησής τους μέτριος έως κακός.
Το Κτίριο Α αποτελείται από υπόγειο επιφάνειας 403,19 τ.μ. που περιλαμβάνει αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει δάπεδα από μωσαϊκό, ισόγειο επιφάνειας 1.487,45 τ.μ. και περιλαμβάνει χώρο παραγωγής, χώρους διοίκησης (γραφεία, λογιστήριο, χώρους υγιεινής), αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει δάπεδα από μάρμαρο, όροφο επιφάνειας 250,96 τ.μ. και διαθέτει χώρους γραφείων και δάπεδα από μάρμαρο.
Το Κτίριο Β αποτελείται από υπόγειο επιφάνειας 656,98 τ.μ. που περιλαμβάνει αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει δάπεδα από μωσαϊκό, ισόγειο επιφάνειας 2.087,08 τ.μ. και περιλαμβάνει χώρο παραγωγής, χώρους διοίκησης (γραφεία, λογιστήριο, χώρους υγιεινής), αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει δάπεδα από μάρμαρο, όροφο επιφάνειας 298,20 τ.μ. και διαθέτει χώρους γραφείων, αποθήκη – αρχείο, δύο χώρους λουτρών και δάπεδα από μάρμαρο.
Ο περιβάλλων χώρος είναι ασφαλτοστρωμένος και διαθέτει περιμετρική περίφραξη με τοιχίο από μπετόν, μεταλλικά κιγκλιδώματα και δύο θύρες οχημάτων εισόδου-εξόδου.
Ο «γάμος» με τον Μαρινόπουλο και το ηχηρό «ναυάγιο»
Τον Μάρτιο του 2014 η εταιρεία «Karipidis Bros», -με επικεφαλής τον νυν μετοχικό και διοικητικό ηγέτη της ΠΑΕ Άρης Θεόδωρο Καρυπίδη-, με βασικό αντικείμενο την κατασκευή παλετών, ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε τα σούπερ μάρκετ «Αρβανιτίδης», δηλαδή τη δεύτερη μετά τη Μασούτης ισχυρότερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Β. Ελλάδα, η οποία διέθετε δίκτυο 150 καταστημάτων.
Λίγες μέρες αργότερα έγινε γνωστή η υπογραφή συμφωνίας δικαιόχρησης ανάμεσα στη Μαρινόπουλος Α.Ε. και την Karipidis Bros, βάσει της οποίας τα σούπερ μάρκετ Αρβανιτίδης θα μετονομάζονταν άμεσα σε Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express. Τον Φεβρουάριο του 2016 η συμφωνία franchise λύθηκε εξαιτίας του ναυαγίου της «Μαρινόπουλος» που εξελίχθηκε σε συστημικό κίνδυνο για την ελληνική οικονομία. Μάλιστα η «Μαρινόπουλος» πριν βαρέσει το κανόνι των 1,32 δισ. ευρώ, εμφανιζόταν πρόθυμη να διαγράψει χρέη ύψους 103,83 εκατ. ευρώ της «Super Market Καρυπίδη».
Συγκεκριμένα, στην αίτηση για τη συμφωνία εξυγίανσης που κατέθεσε η Αφοί Καρυπίδη στις 20 Μαΐου 2016 στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών περιλαμβανόταν ιδιωτικό συμφωνητικό με την Μαρινόπουλος ΑΕΓΕ, βάσει του οποίου η δεύτερη διαγράφει το 80% των οφειλών της Καρυπίδης, δηλαδή 83 εκατ. από σύνολο 103,83 εκατ., ενώ για τα υπόλοιπα 20,76 εκατ. προβλεπόταν η μεταβίβαση 20 καταστημάτων της.
Σημειώνεται ότι τα χρέη της εταιρείας «Super Market Καρυπίδη» έφταναν τα 174 εκατ. με τα 117 εκατ. να αφορούν τους προμηθευτές και τον Μαρινόπουλο να είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής, ενώ ακολουθούσε το ΙΚΑ (με 28,2 εκατ.), το Δημόσιο (με 22 εκατ.), κ.α.
Ακολούθησαν κάποιες επαφές με την Market In της οικογένειας Ράμμου που ενδιαφερόταν για την εξαγορά ορισμένων καταστημάτων της «Super Market Καρυπίδη», χωρίς όμως αποτέλεσμα. Έτσι, η αλυσίδα κατέρρευσε με τους εργαζόμενους να προχωρούν σε κινητοποιήσεις, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους και ενώ την ίδια περίοδο ο Θ. Καρυπίδης αναλάμβανε τα ηνία της ΠΑΕ Άρης.
Τελικά, στις 2 Απριλίου 2019 το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών κήρυξε σε πτώχευση την «Super Market Καρυπίδη», ορίζοντας χρόνο παύσεως των πληρωμών την 31-03-2017 και διατάσσοντας τη σφράγιση της πτωχευτικής περιουσίας. Έκτοτε ακίνητα της εταιρείας βγαίνουν κατά καιρούς στο σφυρί.
Νέα σφυριά για την ΑΤΤΙ-ΚΑΤ
Μπορεί η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ αφού έγραψε «ιστορία» στον κλάδο των κατασκευών να έχει αποχωρήσει από το προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, ωστόσο τα…ιμάτιά της προκαλούν ακόμη «αναταράξεις».
Και τούτο καθώς για ένα ακίνητο που θα βγει σε πλειστηριασμό, –όπως είχε αποκαλύψει το newmoney.gr στις 30 Μαΐου-, δεν έφτανε το ένα σφυρί, αλλά προστέθηκε ένα ακόμη και μάλιστα με διαφορετική τιμή εκκίνησης… Παράλληλα, χθες πήραν το δρόμο για το σφυρί και άλλα ακίνητα της άλλοτε κραταιάς κατασκευαστικής. Ο ένας διπλός πλειστηριασμός αφορά το δικαίωμα πλήρους κυριότητας ενός οικοπέδου, άρτιου και οικοδομήσιμου, με την επ’ αυτού διώροφη οικοδομή με υπόγειο, εντός σχεδίου πόλεως του Δήμου Κηφισιάς, στην θέση «Αγία Κυριακή ή Βελανιδιά ή Σχινάτι ή Μπελτέσι», επί της οδού Όθωνος (πρώην Β. Όθωνος) στον αριθμό 24. Το οικόπεδο έχει έκταση κατά το Κτηματολόγιο 768 τ.μ. και μέσα σε αυτό έχει ανεγερθεί διώροφη οικοδομή αποτελούμενη από υπόγειο, επιφάνειας 274,36 τ.μ., ισόγειο επιφάνειας 211,69 τ.μ. και πρώτο όροφο 191,38 τ.μ. Σημειώνεται ότι το εν λόγω οικόπεδο, προέκυψε από την ένταξη στο σχέδιο πόλεως, ενός ενιαίου οικοπέδου, το οποίο είχε επιφάνεια 1.285,54 τ.μ.
Ο πρώτος πλειστηριασμός με επισπεύδουσα την Intrum έχει προγραμματιστεί για τις 29 Νοεμβρίου με τιμή εκκίνησης 467.057 ευρώ, ενώ ο δεύτερος για το ίδιο ακίνητο και επισπεύδουσα τη doValue για τις 11 Ιανουαρίου 2024 με τιμή 622.000 ευρώ.
Το ακίνητο αποκτήθηκε από την ΑΤΤΙ-ΚΑΤ δυνάμει συμβολαίου συγχώνευσης (του 2002) δια της απορροφήσεως των ανωνύμων εταιρειών: α) ΑΤΕΜΚΕ Α.Τ.Ε., β) Σ. ΣΙΓΑΛΑΣ ΑΤΕ, γ) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΗΧΟΠΛΑΣΤ, δ) ΗΛΜΕΚ Α.Ε. ενώ κουβαλάει πολλά βάρη για ποσά σχεδόν 200 εκατ. ευρώ…
Παράλληλα, για τις 15 Φεβρουαρίου 2024 έχουν προγραμματιστεί άλλοι 5 πλειστηριασμοί για οικόπεδα της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ στην κτηματική περιφέρεια της Δημοτικής Ενότητας Αυλώνος του Δήμου Ωρωπού, με συνολική τιμή εκκίνησης 926.050 ευρώ.
Πρόκειται ειδικότερα για:
-Αγροτεμάχιο συνολικής εκτάσεως 9.380,25 τ.μ., με τιμή εκκίνησης 248.000 ευρώ.
-Αγροτεμάχιο συνολικής εκτάσεως 14.006,58 τ.μ., με τιμή εκκίνησης 348.500 ευρώ.
-Αγροτεμάχιο εκτάσεως 3.595 τ.μ. με τιμή εκκίνησης 57.550 ευρώ.
-Αγροτεμάχιο εκτάσεως 4.077 τ.μ. με τιμή εκκίνησης 64.000 ευρώ.
-Αγροτεμάχιο συνολικής εκτάσεως 7.823,90 τ.μ., με τιμή εκκίνησης 208.000 ευρώ.
Η περιπετειώδης πορεία
Η περιπετειώδης πορεία της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ έχει ως πρωταγωνιστή τον Παναγιώτη Πανούση που ξεκίνησε από χειριστής μπουλντόζας και κατάφερε ιδιαίτερα στα χρόνια της χρηματιστηριακής «φούσκας» να καταστεί ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες του κατασκευαστικού κλάδου.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 και μέχρι το 1985 ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα στην κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής, όπως των βιομηχανικών περιοχών της ΕΤΒΑ, των αποχετευτικών έργων των πόλεων Λάρισας, Βόλου, Ιωαννίνων, Ρεθύμνου και άλλων έργων οδοποιίας.
Στο διάστημα 1986-1993, συμμετείχε δυναμικά στην κατασκευή έργων, όπως ο Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τρίπολης, ο Αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, καθώς και σε εγγειοβελτιωτικά και έργα του ΟΣΕ, της ΔΕΗ κλπ. Παράλληλα επέκτεινε τη δραστηριότητά της στον τομέα των ιδιωτικών και οικοδομικών έργων.
Σταθμός υπήρξε το 1994 όταν η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αντλώντας σημαντικού ύψους κεφάλαια, ενώ ο Π. Πανούσης προχώρησε στην εξαγορά άλλων προβληματικών εισηγμένων κατασκευαστικών εταιρειών. Έναν χρόνο μετά απέκτησε εργοληπτικό πτυχίο Η΄ τάξης, γεγονός που την πλάσαρε μεταξύ των ισχυρών ομίλων της εποχής.
Το 1997 ανέλαβε σημαντικά έργα, όπως η Παράκαμψη Λάρισας, τμήματα της Εγνατίας Οδού, τμήματα του Αεροδρομίου των Σπάτων, του νέου Αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Θεσσαλονίκης και η κατασκευή σήραγγας, χωματουργικών και λοιπών έργων στη νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης (περιοχή Πλαταμώνα- Λεπτοκαρυάς). Σε όλη τη διάρκεια της πενταετίας 1994-1998 ανέπτυξε συνεργασία με μεγάλες ξένες τεχνικές εταιρίες. Την ίδια περίοδο προχώρησε στην εκτέλεση αυτοχρηματοδοτούμενων έργων, όπως των κτιρίων, γραφείων και καταστημάτων του Ιδρύματος Ερρίκος Ντυνάν. Η εταιρεία κατασκεύασε στο πλαίσιο αυτό το Πολιτεία business Center, σε αντάλλαγμα της αντιπαροχής με την οποία υλοποίησε το -παρακείμενο- νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Παράλληλα συνέχισε την κατασκευή άλλων σημαντικών έργων, όπως του νέου Αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Κορίνθου (τμήμα Μέγαρα-Κακιά Σκάλα και τμήμα Κινέττα-Άγιοι Θεόδωροι) του Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης κ.α.
Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το διάστημα 2005- 2006, ανέλαβε σημαντικές εργολαβίες στην Εγνατία Οδό, όπως και σύμβαση για τα έργα στο Πέταλο του Μαλιακού. Το 2007 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ απέκτησε το 21,5% του μετοχικού κεφαλαίου της, χωρίς όμως να υπάρξει η προσδοκώμενη συνέχεια.
Κάπου εκεί αρχίζει και η σταδιακή πτώση της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, αφενός λόγω της αδυναμίας υλοποίησης ορισμένων έργων, όπως το καζίνο του Φλοίσβου, αφετέρου λόγω των υψηλών δανείων, της έλλειψης νέων έργων την περίοδο της κρίσης, αλλά και των οφειλών του Δημοσίου.
Έτσι, υποχρεώθηκε αρχικά να πουλήσει το 2010 το μεγάλο «ασημικό» της που δεν ήταν άλλο από το ποσοστό 9,8% στην Αττική Οδό, το οποίο κατέληξε στην Αγροτική Τράπεζα έναντι 113 εκατ. ευρώ. Ούτε αυτό όμως στάθηκε ικανό να την σώσει καθώς ακολούθησε η αίτηση υπαγωγής της στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα.
Η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, ωστόσο παραμένει και σήμερα ενεργή, αν και στερείται ουσιαστικής δραστηριότητας. Με βάση τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2021, η εταιρεία είχε μηδενικό κύκλο εργασιών με τις συσσωρευμένες ζημιές να ανέρχονται σε 224,33 εκατ. ευρώ και τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις σε 214,49 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με τους πλειστηριασμούς, όπως των γραφείων της στο Πολιτεία business Center επί της λεωφόρου Μεσογείων, την περίοδο 2017-18 καθώς και έκτασης στο βιομηχανικό πάρκο Ντρασέζα στην Αυλώνα, η οποία αποκτήθηκε από τον όμιλο Σαράντη.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΘ: Ώρα αποφάσεων για Ταμείο Καταστροφών και παροχές 2024
Ανοίγει η «πύλη» για το τελευταίο Market Pass
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ