Με αιχμή του δόρατος των νέων καινοτόμων προϊόντων, όπως τις ρυζογκοφρέτες που έχει ρίξει στην αγορά τους τελευταίους μήνες, η Agrino της οικογένειας Πιστιόλα ξετυλίγει μία στρατηγική περαιτέρω ανάπτυξης εντός και – κυρίως – εκτός συνόρων υλοποιώντας παράλληλα επενδυτικό σχέδιο συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ με βάθος τριετίας.
Τη στρατηγική αυτή ανέπτυξε η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Αναστάσιο Πιστιόλα χθες κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης, κατά την οποία μάλιστα τα μέλη της ιδρυτικής οικογένειας της εταιρείας εμφανίστηκαν και ανοιχτοί στο ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού επενδυτή δηλώνοντας πως κατά καιρούς η υγιής οικονομικά εταιρεία έχει δεχθεί κρούση ενδιαφερομένων.
Προϋπόθεση όλων αυτών, όπως εξηγούσε ο κ. Αναστάσιος Πιστιόλας είναι μία τέτοια κίνηση να συνδεθεί με τα μακρόπνοα αναπτυξιακά σχέδια της ίδιας της εταιρείας και η διατήρηση του διοικητικού ελέγχου από την οικογένεια
Σε ο,τι αφορά το επενδυτικό σχέδιο, που είναι και το μεγαλύτερο στην 65ετή ιστορία της, αποτελείται από 3 επενδυτικά προγράμματα με κυριότερους στόχους τον διαρκή εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού, τη σημαντική αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων.
Αυτή θα βοηθήσει κυρίως στο κομμάτι των εξαγωγών, όπου και στοχεύει η εταιρεία, η οποία ήδη έχει παρουσία σε 30 χώρες. Σημειώνεται πως από το 1990 η εταιρεία έχει εξαγωγική δραστηριότητα και κυρίως στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στην Νότιο Αφρική, και πιο πρόσφατα στην Ισλανδία, αλλά και στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Οι εξαγωγές παρουσιάζουν μια ικανοποιητική αύξηση της τάξεως του 8% και, πλέον, αντιπροσωπεύουν το 13% του τζίρου της εταιρίας, ενώ σε επίπεδο όγκου ξεπερνούν το 20%. Θέλοντας να διευρύνει το εξαγωγικό της αποτύπωμα προσβλέπει στη διείσδυση στις μεγάλες, αναπτυγμένες χώρες της Ε.Ε. καθώς και στις ΗΠΑ, αλλά και σε νέες αγορές, στις αναπτυσσόμενες χώρες της Ανατολικής Ασίας και την Αυστραλία.
Το 2019 η Agrino λάνσαρε μια νέα σειρά ρυζογκοφρετών σε 5 διαφορετικές γεύσεις, που έφερε αέρα ανανέωσης, αλλά και μια ξεχωριστή πρόταση για το καταναλωτικό κοινό καθώς είναι υγιεινές, χωρίς γλουτένη και με όλη τη γεύση και τη διατροφική αξία των καρπών της ελληνικής γης, αφού παράγονται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στη Σίνδο. Επιπλέον, προέβη στην ανανέωση της συσκευασίας των οσπρίων της, θέλοντας να τονίσει στους καταναλωτές ότι τα προϊόντα αυτά αποτελούν ιδανική πηγή φυτικών πρωτεϊνών και μπορούν να μαγειρευτούν και να καταναλωθούν με νέους τρόπους, που ταιριάζουν στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις. Σταθερά, στα περισσότερα από τα προϊόντα της, τα οποία και καλλιεργούνται στην Ελλάδα, καινοτομεί παγκοσμίως αναγράφοντας το όνομα του Έλληνα παραγωγού και την περιοχή καλλιέργειας σε κάθε συσκευασία.
Πέρυσι οι καθαρές πωλήσεις της εταιρίας ανήλθαν στο ποσό των 29,3 εκ.€, παρουσιάζοντας οργανική ανάπτυξη της τάξεως του +6,3% ενώ η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) για την ίδια χρονιά υπερέβη τα 2 εκ. € έναντι 1,56 εκ. € το 2018. Στην απαιτητική χρονιά που έκλεισε, η Agrino κατάφερε και ανέπτυξε περαιτέρω τα ήδη κυρίαρχα μερίδια της στο ρύζι και τη ρυζογκοφρέτα, ενώ διατήρησε τη 2η θέση στην κατηγορία των οσπρίων.
Το επόμενο διάστημα η Agrino στοχεύει στην αύξηση του κύκλου εργασιών και της λειτουργικής κερδοφορίας της, με την περαιτέρω ενδυνάμωσή της στην Ελληνική αγορά και στις 3 προϊοντικές κατηγορίες, με την ανάπτυξη των εξαγωγών και την είσοδο σε νέες αγορές, καθώς και με την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, τόσο σε ομοειδή προϊόντα της γκάμας που διαθέτει σήμερα όσο και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων.