Με ντεμαράζ διαρκείας ο Έλληνες εφοπλιστές πήραν κεφάλι στις αγοραπωλησίες πλοίων αφήνοντας πίσω τους Κινέζους οι οποίοι το 2020 εμφανίζονται ιδιαίτερα δραστήριοι.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Allied οι Έλληνες έως και την 25η Οκτωβρίου έχουν αγοράσει 158 συνολικά πλοία εκ των οποίων 92 φορτηγά, 50 δεξαμενόπλοια, 13 containerships και τρία υγραεριοφόρα.
Έχουν επενδύσει 2,517 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι Κινέζοι πέρασαν στη δεύτερη θέση τόσο με βάση τoν αριθμό πλοίων όσο και με τα ποσά που έχουν επενδύσει. Ειδικότερα έχουν δώσει 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά συνολικά 135 πλοία εκ των οποίων 89 είναι φορτηγά, 36 δεξαμενόπλοια και 10 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η παγκόσμια υγειονομική κρίση έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιαστεί επιβράδυνση στον τομέα των αγοραπωλησιών πλοίων σε σύγκριση με το 2019 ακολουθώντας τις μειωμένες παραγγελίες για ναυπηγήσεις.
Ειδικότερα σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκοι Allied, το 10μηνο Ιανουάριος-Οκτώβριος του 2019 είχαν δοθεί 15,6 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 1.198 πλοίων παντός τύπου.
Για το 2020 τα κεφάλαια ανέρχονται στα 13,788 δισεκατομμύρια δολάρια για αγορά 922 πλοίων.
Από αυτά 409 είναι φορτηγά που έχουν και τη μερίδα του λέοντος, 306 δεξαμενόπλοια 92 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 31 υγραεριοφόρα.
Η γενική συγκριτική εικόνα σε σχέση με το 2019 δείχνει ότι οι επενδυτικοί ρυθμοί στις αγοραπωλησίες ανέκαμψαν μετά τη χαλάρωση, μέσα στο καλοκαίρι, των μέτρων κατά του κορωνοϊού. Όμως ήρθε το δεύτερο κύμα και οι αναλυτές είναι διστακτικοί για το άμεσο μέλλον.