Πόσο μακρινός ή πιο κοντινός θα μπορούσε να είναι για μια εταιρεία με καθαρά ελληνικές «ρίζες» ο στόχος της εισαγωγής της στο αμερικανικό χρηματιστήριο, αν εξαιρεθούν οι ναυτιλιακές Ελλήνων εφοπλιστών, το απέδειξε πριν λίγα χρόνια η Advent του Δρ.Βασίλη Γρηγορίου από τον κλάδο της ενέργειας.
Σειρά θέλει να πάρει μια διεθνοποιημένη ελληνική startup, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του ευέλικτου leasing οχημάτων, η FlexCar, με ιδρυτή και CEO της τον Γιώργο Δεσύλλα. Πριν από μερικές ημέρες, ο κ. Δεσύλλας και η Chief of Staff, Ειρήνη Λουπασάκη, μίλησαν στο newmoney για μια «σοβαρή, αλλά και έτοιμη, με άνω των 60 εκατ. ευρώ σε «υπογεγραμμένα» νέα κεφάλαια πρόταση για άμεση εισαγωγή στο Nasdaq της Νέας Υόρκης», την οποία έχει λάβει η διοίκηση της FlexCar και πρόσθεσαν πώς «όλη η ομάδα, αναλύοντας σε βάθος μια τέτοια κίνηση, καταλήξαμε πως άξιζε να προσεγγίσουμε το Nasdaq εντός 24-36 μηνών, αλλά όχι ακόμα».
Δυο εντελώς διαφορετικές ιστορίες, για ελληνικές εταιρείες οι οποίες δίνουν «ραντεβού» στη Νέα Υόρκη, η μια προερχόμενη από την Πάτρα, άλλη από την Αθήνα, όπου διατηρεί τα κεντρικά της.
«Παράδειγμα για άλλες εταιρείες»
Φεβρουάριο του 2021, στις 4 εκείνου του μήνα συγκεκριμένα, ξεκίνησε το «ταξίδι» της Αdvent Technologies Holdings Inc στην αμερικανική οργανωμένη χρηματαγορά, με την εισαγωγή της στο Nasdaq, με έδρα στη Βοστώνη της Μασαχουσέτης, και γραφεία στην Καλιφόρνια, την Ελλάδα, τη Δανία, τη Γερμανία και τις Φιλιππίνες.
H πρωτοπόρος εταιρεία, η οποία… κατάγεται από την Αχαϊκή πρωτεύουσα (σ.σ. θεωρείται από τους πιο επιτυχημένους «τεχνοβλαστούς» από τα ερευνητικά κέντρα των ελληνικών Πανεπιστημίων), έγινε γνωστή από τη δραστηριότητά της στην παραγωγή κυψελίδων καυσίμων (fuel cells) επόμενης γενιάς και πλέον κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο της διεθνώς, με πλήθος μεγάλων συμφωνιών και κορυφαίων projects να καταγράφονται στο ενεργητικό της.
Η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης πραγματοποιήθηκε μέσω συγχώνευσης με τη AMCI Acquisition Corp., εταιρείας ειδικού σκοπού (SPAC) με στόχο, τότε, την άντληση άνω των 130 εκατ. δολ. για την υλοποίηση των επιχειρηματικών της σχεδίων.
Όπως μάλιστα δήλωνε στο newmoney ο Δρ. Β.Γρηγορίου, στην πρώτη του συνέντευξη μετά από τις εξελίξεις, ως Συνιδρυτής, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης στο Nasdaq «…θέλουμε να είμαστε πρωτοπόροι σε ένα κόσμο όπου τα πάντα θα αλλάξουν. Τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα καύσιμα, τα πλοία, τα αεροπλάνα, ό,τι χρησιμοποιούμε καθημερινά θ’ αλλάξει ριζικά στα επόμενα 20 χρόνια. Δεν είναι μακριά αυτό. Εταιρείες σαν εμάς που αναπτύσσουν την κύρια τεχνολογία πρέπει να έχουν ανάπτυξη τώρα για να έχουμε νέα οχήματα σε 10, 20 χρόνια. Θέλουμε τα κορυφαία fuel cell στο μέλλον να διαθέτουν Advent Inside technology.».
Έδειχνε, παράλληλα, τον δρόμο και σε άλλους, εξηγώντας, ανάμεσα σε πολλά άλλα, τους σκοπούς της κίνησης που έκανε η Advent:
«To Νasdaq είναι ο τρόπος να αντλήσουμε κεφάλαια άμεσα και να δηλώσουμε σε πελάτες και συνεργάτες ότι είμαστε έτοιμοι να συναγωνιστούμε στο πιο υψηλό επίπεδο. Ελπίζουμε ότι θα αποτελέσουμε παράδειγμα επιτυχίας αλλά και άψογης λειτουργίας που θα φέρει και άλλες εταιρείες από την Ελλάδα στα διεθνή χρηματιστήρια.».
Πρόσφατα, η Advent υπέγραψε άλλες δυο νέες συμφωνίες με το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ, τη δεύτερη κατά σειρά μέσα στο 2023, και την εταιρεία καθαρής ενέργειας Volta Energy στην Ολλανδία, ενώ διατηρεί στρατηγικές συνεργασίες για την αξιοποίηση της τεχνολογίας Ion Pair με «κολοσσούς», όπως η Airbus, η Hyundai Motor Company, με την Siemens Energy για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον κλάδο της ναυτιλίας κ.ά.
Έχει αναπτύξει ισχυρή πνευματική ιδιοκτησία με περισσότερες από 150 πατέντες στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου, HT-PEM επόμενης γενιάς, που επιτρέπει σε διάφορα καύσιμα να λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες και ακραίες συνθήκες και πρωτοστατεί στις έρευνες και την ανάπτυξη τεχνολογιών για το «πράσινο υδρογόνο».
Για το 2024 η Advent προσβλέπει στη μεταφορά ενός σημαντικού μέρους της παραγωγής της στην περιοχή της Κοζάνης μέσω της υλοποίησης του εγκεκριμένου από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργου Green HiPo. Διατηρεί δε, δομή που απασχολεί 50 επιστήμονες στην Πάτρα.
Ορίζοντας 24-36 μηνών
Από την πλευρά της, η FlexCar, θέτει έναν χρονικό ορίζοντα 24-36 μηνών στην υπόθεση της εισαγωγής της στο Nasdaq (σ.σ. «έτρεξε» και η διαδικασία του term sheet & binding LoI/Letter of Intent).
Η ελληνική scale up στοχεύει σε μεγαλύτερη ανάπτυξη τα αμέσως επόμενα χρόνια, τόσο σε αγορές όπου εισήλθε το προηγούμενο διάστημα, όπως αυτές της Ιταλίας και του Μεξικού, όσο και σε εκείνες στις οποίες θα επιδιώξει να αποκτήσει μελλοντικά παρουσία. Θεωρεί η διοίκηση της νεοφυούς εταιρείας ότι έτσι θα προετοιμαστεί καλύτερα για το μεγάλο χρηματιστηριακό «άλμα» της στις ΗΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι η FlexCar έχει αντλήσει κεφάλαια τα οποία ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ από την έναρξη της λειτουργίας της (2018-2024), κατέχοντας μάλιστα το ρεκόρ σε έναν γύρο χρηματοδότησης με 210 εκατ. ευρώ για το ελληνικό οικοσύστημα και ανήκει στους υποψήφιους «μονόκερους», διεκδικώντας το όριο του 1 δισ. δολ. σε επίπεδο αποτίμησης.
Έλαβε δε ψήφο εμπιστοσύνης από διεθνείς επενδυτές, όπως το αμερικανικό fund Data Point Capital, η Fasanara Capital και οι Seaya Ventures, Arena Investors, VentureFriends, Uni.Fund και Frontline Ventures.
Στα επιχειρηματικά της πλάνα, εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγορών και διπλασιάζει τον στόχο για την αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων της στις 100.000 εντός της δεκαετίας.
Ελληνικό εγχείρημα
Στα ελληνικά εγχειρήματα με φόντο το αμερικανικό χρηματιστήριο έχουν καταγραφεί και άλλες προσπάθειες τα τελευταία χρόνια. Μια από αυτές, η δημιουργία του SPAC ITHAX το 2020, από τους ιδρυτές της Axia Ventures Group, Αντώνη Αχιλλεούδη, Δημήτρη Αθανασόπουλο, Γιώργο Λινάτσα και τον συνεργάτη τους Αλέξανδρο Αργυρό, μαζί με τον ιδρυτή της Ithaca Capital Partners στο Μαϊάμι, Ορέστη Φιντικλή.
Δίνοντας το «παρών» στην αγορά Nasdaq, η ITHAX άντλησε σημαντικά κεφάλαια και εν συνεχεία εκκίνησε τις διαδικασίες για την συγχώνευσή της με την καινοτόμα εταιρεία (ΑΙ) Mondee ανάπτυξης τεχνολογικών λύσεων στο χώρο των μεταφορών και του τουρισμού (στους τομείς της αναψυχής και των εταιρικών ταξιδιών), επονομαζόμενη και ως ««Uber του τουρισμού».
Στην πορεία εξασφαλίστηκε άλλη μια επένδυση στο συγκεκριμένο σχήμα από τις Elliott Management και Siris Capital και με βάση τη νέα συμφωνία η αποτίμηση της Mondee ξεπέρασε το 1 δισ. δολ.
Στις 19 Ιουλίου 2022, άρχισε η δημόσια διαπραγμάτευση στο Nasdaq και σήμερα η Mondee, με Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο τον Ορέστη Φιντικλή και headquarters στο Όστιν του Τέξας, λειτουργεί 17 γραφεία στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, με βασικές δραστηριότητες στην Ινδία, την Ταϊλάνδη και την Ελλάδα.
Η πλατφόρμα της επεξεργάζεται πάνω από 50 εκατομμύρια καθημερινές αναζητήσεις και ανταποκρίνεται σε σημαντικό όγκο συναλλαγών ετησίως.
Το Mondee Marketplace περιλαμβάνει πρόσβαση στο Abhi, τον πιο ισχυρό και μοναδικό πλήρως ενσωματωμένο βοηθό ταξιδιωτικού σχεδιασμού AI στην αγορά, με δίκτυο 65.000 ταξιδιωτικών συμβούλων, 500+ αεροπορικών, 1 εκατ.+ ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων καταλυμάτων, 30.000 τοποθεσιών παραλαβής ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και 50+ γραμμών κρουαζιέρας.
Διαβάστε ακόμη:
Μη κρατικά πανεπιστήμια: Αποκαλυπτήρια σήμερα του νομοσχεδίου – Στη Βουλή έως τις 20 Φεβρουαρίου
Παγοθραυστικό La Datcha: Η πιο πολυτελής εμπειρία περιπέτειας στη θάλασσα είναι γεγονός
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ