Την παραίτησή του από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Boeing στο τέλος του έτους ανακοίνωσε ο Dave Calhoun, καθώς η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με μια κρίση σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και την ποιότητα παραγωγής του Boeing 737 Max, του αεροπλάνου της με τις καλύτερες πωλήσεις.

Όπως είπε ο ίδιος ο Dave Calhoun στο CNBC, η απόφαση να αποσυρθεί είναι δική του κατά 100% και θα συμμετάσχει στην προσπάθεια να βρεθεί ο διάδοχός του.

Μετά τα γεγονότα των τελευταίων μηνών, η αποχώρηση του Dave Calhoun δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη, ενώ οι πελάτες της Boeing είχαν απογοητευτεί, καθώς συχνά καλούνταν να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις από επαναλαμβανόμενα προβλήματα ποιότητας.

Ο Dave Calhoun διορίστηκε CEO της Boeing πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, προκειμένου να βάλει σε τάξη τον γίγαντα της αεροδιαστημικής έπειτα από δύο δυστυχήματα το 2018 και το 2019, στα οποία εμπλέκονταν δύο 737 Max. Προβλήματα εμφανίστηκαν και σε άλλα αεροπλάνα, όπως το 787 Dreamliner, τα δύο 747 που προορίζονταν για το Air Force One, αλλά και το ατύχημα στην Alaska Airlines, με την έκρηξη πάνελ κατά τη διάρκεια πτήσης στις αρχές του έτους.

«Χρειαζόμαστε κάποιον να διορθώσει την Boeing. Χρειάζεται αναμφίβολα μια αλλαγή», δήλωσε στο CNBC στέλεχος μεγάλης αεροπορικής εταιρείας, μετά την ανακοίνωση για την παραίτηση του Dave Calhoun. Ο επόμενος CEO της Boeing θα πρέπει να αντιμετωπίσει τόσο τις εσωτερικές διαμάχες στην εταιρεία, όσο και το μερίδιο αγοράς που έχει χάσει από την ανταγωνίστρια Airbus –και ενώ η Κίνα προωθεί την κατασκευή των δικών της εμπορικών αεροσκαφών.

Όπως δήλωσε στο CNBC ο John Plueger, διευθύνων σύμβουλος της Air Lease, που αποτελεί σημαντικό αγοραστή αεροπλάνων Boeing, τα οποία μισθώνει σε αεροπορικές εταιρείες: «Αυτός θα είναι ένας δύσκολος ρόλος που πρέπει να καλυφθεί. Θα χρειαστεί κάποιον με τεράστια ενέργεια και δέσμευση. Δεν θέλεις κάποιον για δύο χρόνια. Θέλεις κάποιον επικεφαλής για όσο το δυνατόν περισσότερο».

Σε συνέντευξή του στο CNBC για την παραίτησή του, ο ίδιος ο Dave Calhoun δήλωσε ότι θέλει «κάποιον που ξέρει πώς να χειριστεί μια μεγάλη, μακροχρόνια επιχείρηση» όπως η Boeing: «Δεν είναι μόνο η παραγωγή του αεροπλάνου. Είναι η ανάπτυξη του επόμενου αεροπλάνου. Το επόμενο προβάδισμά μας που πρόκειται να αναπτυχθεί […] το επόμενο αεροπλάνο για την Boeing».

Ανάμεσα στους υποψηφίους διαδόχους του Calhoun είναι ο Larry Culp, διευθύνων σύμβουλος της General Electric, που θα ηγηθεί της αεροπορικής μονάδας της GE που πρόκειται να αποσχιστεί, και η οποία κατασκευάζει και επισκευάζει κινητήρες που τροφοδοτούν την Boeing, αλλά και την Airbus.
Επίσης, ο Pat Shanahan, προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της Spirit AeroSystems, που τον περασμένο Οκτώβριο διορίστηκε επικεφαλής του προμηθευτή της Boeing, ο οποίος κατασκευάζει ατράκτους για το 737 Max και άλλα εξαρτήματα.

Ακόμη, ο David Gitlin, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος στο διοικητικό συμβούλιο της Boeing, αλλά και η Stephanie Pope, η οποία πρόσφατα προήχθη σε Νο 2 στέλεχος του κολοσσού, ηγείται του τμήματος υπηρεσιών της Boeing και αποτελεί την πιο προφανή εσωτερική επιλογή για να διαδεχθεί τον Calhoun.

Διαβάστε ακόμη

Κορυφαίοι στις αγοραπωλησίες πλοίων οι Eλληνες εφοπλιστές το 2024

Microsoft: Επένδυση $100 δισ. με την OpenAI για κέντρα δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης

Πατίνια, ελαστικά ακόμα και μπιντέδες: Χωματερές τα κανάλια της Βενετίας (pics + vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ