Μπορεί τον περασμένο Νοέμβριο να αποφεύχθηκε το σφυρί για τις μετοχές του Πάνου Δάβαρη στις εταιρείες «Χιουντάι Ελλάς» και «ΚΙΑ Ελλάς», ωστόσο η περιπέτεια δεν έχει τελειώσει.
Και τούτο γιατί, όπως αποκαλύπτει το newmoney, έχει ήδη προγραμματιστεί νέος πλειστηριασμός για τα ίδια μετοχικά πακέτα, στις 26 Ιανουαρίου 2022, αλλά με διαφορετικούς επισπεύδοντες.
Για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, ο αρχικός πλειστηριασμός ήταν να γίνει στις 24 Νοεμβρίου 2021 και αφορούσε 2.100.000 ενεχυριασμένες ονομαστικές μετοχές εκδόσεως της εταιρείας «Χιουντάι Ελλάς ΑΒΕΕ» και 210.000 ενεχυριασμένες ονομαστικές μετοχές εκδόσεως της εταιρείας «ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ».
Επί αυτών των μετοχών υφίστατο ενέχυρο υπέρ της “Poseidon Financial Investor Designated Activity Company” ειδικής διαδόχου της Alpha Bank, από κοινού με άλλες εταιρείες, ενώ η επιταχθείσα απαίτηση ανερχόταν στο ποσό των 2.455.837,60 ευρώ.
Επισπεύδουσα του πλειστηριασμού ήταν η Cepal Hellas και οι μετοχές θα έβγαιναν ως σύνολο για κάθε εταιρεία. Οι τιμές πρώτης προσφοράς είχαν οριστεί σε 8.100.000 ευρώ για το σύνολο των 2.100.000 μετοχών της «Χιουντάι Ελλάς ΑΒΕΕ» και σε 4.060.000 ευρώ για το σύνολο των 210.000 μετοχών της «ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ».
Λίγες ημέρες πριν χτυπήσει, όμως, το σφυρί, ο πλειστηριασμός μπήκε σε αναστολή, κάτι που σημαίνει ότι έγιναν κάποιες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
Το νέο σφυρί για τα δύο μετοχικά πακέτα
Στις 23 Δεκεμβρίου, ωστόσο, αναρτήθηκε νέος πλειστηριασμός, αυτή τη φορά με επισπεύδουσες την Intrum Hellas (διαχειρίστρια της SUNRISE I NPL FINANCE DAC, ως ειδικής διαδόχου της Τράπεζας Πειραιώς), την Εθνική Τράπεζα, τη doValue Greece (διαχειρίστρια της MEXICO FINANCE DAC, ως ειδικής διαδόχου της Eurobank) και την Qquant Master Servicer (διαχειρίστρια της ASTIR NPL FINANCE 2020-1 DAC, ως ειδικής διαδόχου της Attica Bank).
Και αυτός ο πλειστηριασμός αφορά τα ίδια μετοχικά πακέτα των 2.100.000 μετοχών της «Χιουντάι Ελλάς ΑΒΕΕ» και των 210.000 μετοχών της «ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ», ενώ ίδιες είναι και οι τιμές εκκίνησης των 8.100.000 και των 4.060.000 ευρώ, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την έκθεση, επί αυτών των μετοχών υφίσταται ενέχυρο από κοινού των παραπάνω εταιρειών με τα ποσά των απαιτήσεων να διαμορφώνονται εντόκως ως εξής:
- Για την Intrum Hellas 1.780.138,38 ευρώ
- Για την Εθνική Τράπεζα 766.796,56 ευρώ
- Για την doValue Greece 797.516,19 ευρώ
- Για την Qquant Master Servicer 126.459,38 ευρώ, πλέον το ποσό των 189.689,20 ευρώ.
Συνολικά, δηλαδή, το ποσό των απαιτήσεων ανέρχεται σε 3.660.599,71 ευρώ. Και σε αυτή την περίπτωση οι μετοχές θα εκλπειστηριαστούν ως σύνολο για κάθε εταιρεία.
Εκτιμάται ότι πιθανότατα θα δρομολογηθούν οι απαραίτητες κινήσεις από πλευράς του οφειλέτη ώστε να αποτραπεί το σφυρί, ωστόσο αυτό είναι κάτι που μένει να φανεί μέχρι τις 26 Ιανουαρίου.
Το εντυπωσιακό «σλάλομ» στην αγορά αυτοκινήτου
Ο Πάνος Δάβαρης είναι σίγουρα μια από τις πλέον εμβληματικές φυσιογνωμίες της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, στην οποία κυριάρχησε επί σειρά ετών, φέρνοντας τα Hyundai και Kia στην Ελλάδα.
Η αφετηρία αυτής της διαδρομής με τα πολλά «σλάλομ» ήταν πριν 31 χρόνια, τον Aύγουστο του 1990, όταν ο ίδιος και η τότε σύζυγός του Pίτσα Συγγελίδη ανέλαβαν την αποκλειστική αντιπροσώπευση της Hyundai Motor Company στην Eλλάδα. Στην πρώτη κιόλας χρονιά κέρδισαν μερίδιο πάνω από 4%, μπαίνοντας στο top 10 των 41 αντιπροσώπων που υπήρχαν εκείνη την εποχή.
H πορεία συνεχίστηκε με ανοδικό πρόσημο με τα κορεατικά αυτοκίνητα να καθιερώνονται ως μια αξιόπιστη και οικονομική επιλογή. Παράλληλα, το 1999 η γκάμα διευρύνθηκε, μέσω της Autodeal, με την Kia, που έγραψε και αυτή σημαντικές επιδόσεις. Ο Πάνος Δάβαρης, βλέποντας μπροστά, ήταν από τους πρώτους μάλιστα που λάνσαραν τα καινοτόμα, τότε, χρηματοδοτικά προγράμματα και τη μηδενική προκαταβολή.
Όλα αυτά μέχρι να αρχίσει η περιπέτεια της οικονομικής κρίσης που έφερε κατάρρευση της αγοράς αυτοκινήτου, ενώ την ίδια ώρα ο ανταγωνισμός χτυπούσε «κόκκινο». Το ίδιο όμως και οι επιδόσεις της Π&P Δάβαρη.
Ο ίδιος πίστευε ότι μπορούσε να σώσει την παρτίδα, δηλώνοντας αισιόδοξος ακόμη και την Άνοιξη του 2015. Ωστόσο, τα σύννεφα χρεοκοπίας πάνω από τη χώρα και τα capital controls που ακολούθησαν έδωσαν τη «χαριστική βολή».
Έναν χρόνο μετά οι τρεις εταιρείες του Ομίλου Δάβαρη (Hyundai Ελλάς, Autodeal και Autopoint) βρέθηκαν στο χείλος του γκρεμού, με το σύνολο των υποχρεώσεων σε τράπεζες, προμηθευτές, Eφορία και IKA να φτάνουν τα 202 εκατ. ευρώ. Ήταν πλέον φανερό ότι χρειαζόταν επειγόντως ένα «σωσίβιο» προκειμένου να αποφευχθεί το κανόνι και αυτό το προσέφερε ο Όμιλος Βασιλάκη.
Το…survivor μέσω Βασιλάκη
Το εγχείρημα βέβαια ήταν εξαιρετικά σύνθετο και η «εξίσωση» είχε πολλούς «άγνωστους παράγοντες». Έτσι, η διαπραγμάτευση μεταξύ των τραπεζών, του Ομίλου Βασιλάκη και του ισχυρού άνδρα των Hyundai/Kia, Chung Mong-Koo, κράτησαν μήνες, οδηγώντας τελικά σε ένα αναγκαστικό deal διάσωσης.
Η συμφωνία εξυγίανσης βάσει του άρθρου 106 β του Πτωχευτικού Κώδικα κατατέθηκε στο δικαστήριο λίγο πριν εκπνεύσει το 2016 και το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών την επικύρωσε το καλοκαίρι του 2017.
Κεντρικός πυλώνας του σχεδίου που ολοκληρώθηκε επίσημα τον Δεκέμβριο του 2017 ήταν ο Όμιλος Βασιλάκη, στα χέρια του οποίου πέρασε το 70% των εταιρειών Hyundai και Kia στην Ελλάδα (μέσω συμμετοχής της εταιρείας Derasco η οποία είναι 100% θυγατρική του ομίλου Autohellas), με το 30% και τη θέση του Προέδρου να διατηρεί ο Πάνος Δάβαρης.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονταν στο σχέδιο, υπήρξε γενναίο «κούρεμα» των δανειακών υποχρεώσεων, με αποτέλεσμα οι δύο εταιρείες να μεταβιβαστούν με δάνεια 20 εκατ. ευρώ, και με τον Όμιλο Βασιλάκη να δρομολογεί ΑΜΚ και επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η Hyundai Hellas εμφάνιζε στις 30/9/2016 υποχρεώσεις προς τις τράπεζες ύψους 78,9 εκατ. ευρώ και προς άλλους (Εφορία, προμηθευτές κ.α.) 23 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα η Autodeal (KIA Motors) εμφάνιζε τραπεζικό δανεισμό 32,4 εκατ. ευρώ και οφειλές προς άλλους 12,9 εκατ. ευρώ. Άλλα 9,8 εκατ. δάνεια και 45 εκατ. μη τραπεζικές υποχρεώσεις κουβάλαγε η εταιρεία Autopoint.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταβιβάστηκαν προς τις τράπεζες εταιρικά και προσωπικά ακίνητα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Μύκονο, Ρόδο, Αράχωβα, Κύθνο κ.α., ενώ ο Πάνος Δάβαρης έλαβε νέα δάνεια για την εξόφληση των παλαιότερων.
Η νέα εποχή, η Astir και η PBS Motion
Ο ίδιος παραμένει έως σήμερα Πρόεδρος των εταιρειών Χιουντάι Ελλάς ΑΒΕΕ και ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ, με Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Γιώργο Βασιλάκη. Και οι δύο εταιρείες καταγράφουν πλέον κερδοφόρα αποτελέσματα.
Η συνεργασία μεταξύ Δάβαρη και Βασιλάκη γίνεται (και) μέσω της εταιρείας «Astir SP ΙΚΕ», η οποία ελέγχεται από τον Πάνο Δάβαρη. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η Astir έχει υπογράψει με την «Χιουντάι Ελλάς» σύμβαση παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών. Σύμφωνα, μάλιστα με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της «Χιουντάι Ελλάς» πριν λίγες ημέρες, στις 10 Δεκεμβρίου, τροποποιήθηκε η σύμβαση προκειμένου να παραταθεί η διάρκειά της μέχρι τις 31/12/2022.
Στην ίδια απόφαση προβλέπεται ότι η αμοιβή της Astir για το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών της από 1/1/2022 έως 31/12/2022, συμπεριλαμβανομένων τυχόν δαπανών της ορίζεται στο συνολικό ποσό των 13.000 ευρώ μηνιαίως, πλέον Φ.Π.Α
Παράλληλα μέσω της PBS Motion S.A. ο Πάνος Δάβαρης είναι επίσημος αντιπρόσωπος και εισαγωγέας στην Ελλάδα της φημισμένης αυτοκινητοβιομηχανίας Aston Martin.
Διαβάστε ακόμη:
Κωστής Χατζηδάκης: Τέλος οι εκκρεμείς συντάξεις τον Ιούνιο του 2022
Το ντηλ της HSBC, ο χριστουγεννιάτικος καυγάς μιας τράπεζας και τα καλά «χαρτάκια» του 2021