«Θέλαμε εδώ και χρόνια να δραστηριοποιηθούμε στη Μύκονο, το επιτύχαμε πέρυσι και φέτος, έχοντας επενδύσει πάνω από 15 εκατ. ευρώ, θα έχουμε την πρώτη πλήρη σεζόν, με τρία διαφορετικά concepts σε φιλοξενία και διασκέδαση».
Ο κ. Σάντζεϊ Νάντι, διευθύνων σύμβουλος του Pacha Group, του ισπανικού ομίλου που ξεκίνησε τη δεκαετία του ’60 από την Ιμπιζα φιλοδοξώντας να μεταφέρει την αύρα του διάσημου ισπανικού προορισμού σε όλο τον κόσμο, δηλώνει στο «business stories» παραπάνω από αισιόδοξος για τη δεύτερη σεζόν του ομίλου στο Νησί των Ανέμων και, όπως εκτιμά σε αυτή τη φάση, τα πρώτα μηνύματα συνολικά για το φετινό καλοκαίρι «συγκλίνουν στο ότι θα είναι μια πολύ καλή χρονιά, καλύτερη ακόμη και από αυτή του 2019».
Η Μύκονος σηματοδότησε πέρυσι την έναρξη της διεθνούς επέκτασης του ομίλου αφού ήταν ο πρώτος προορισμός εκτός Ισπανίας όπου ο όμιλος Pacha άνοιξε το πρώτο του ξενοδοχείο, το «Destino Pacha Mykonos», το οποίο λειτουργεί εκ νέου το φετινό καλοκαίρι για πλήρη σεζόν, με υψηλές πληρότητες και μεγάλη ζήτηση από το εξωτερικό. Ο κ. Νάντί, προτού ενταχθεί το 2017 στο Pacha Group, είχε συμμετάσχει σε μεγάλα διεθνή deals στον κλάδο της φιλοξενίας. Την περασμένη δεκαετία υπήρξε μέλος του διοικητικού συμβουλίου των Istanbul Doors και Tom Aikens Group, ενώ νωρίτερα είχε διατελέσει και αντιπρόεδρος της Lehman Brothers – M&A Team στο Λονδίνο, συμμετέχοντας σε διάφορες συναλλαγές αξίας άνω των 40 δισ. δολαρίων. Ο ίδιος μάλιστα θεωρεί ότι η Μύκονος «έχει πολλά κοινά με την Ιμπιζα με ειδικό κοινό και μια αύρα μαγείας που τη νιώθει κάθε επισκέπτης αμέσως μόλις προσγειωθεί στο νησί. Μία διαφορά είναι ότι η Μύκονος έχει ενδεχομένως λίγο περισσότερο διεθνές κοινό, με μεγαλύτερο ποσοστό ταξιδιωτών που προέρχεται από πιο απομακρυσμένους προορισμούς, πέραν των πιο παραδοσιακών ευρωπαϊκών αγορών».
Είναι δεδομένο, άλλωστε, ότι η Ελλάδα έχει συνολικά κοινά στοιχεία με την Ισπανία, την πρωταθλήτρια του τουρισμού στη Μεσόγειο, η οποία είχε τουριστικά έσοδα άνω των 92 δισ. ευρώ προ πανδημίας, το 2019, και συνολικές αφίξεις σχεδόν 84 εκατομμυρίων ταξιδιωτών. Γι’ αυτό και «εξετάζουμε συνεχώς ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη και θεωρούμε ότι η Ελλάδα και τα νησιά της έχουν τεράστιες δυνατότητες και μεγάλη δυναμική. Γι’ αυτό και θέλουμε να επεκταθούμε περαιτέρω στην ελληνική αγορά και ακριβώς αυτό αποτελεί την απόδειξη για το πόσο ελκυστική είναι η χώρα όχι μόνο ως τουριστικός προορισμός, αλλά και ως προορισμός για κατοικία».
To Pacha Group, «ο διεθνής όμιλος με τη μεσογειακή ψυχή», όπως αυτοπροσδιορίζεται, δραστηριοποιείται στους τομείς της μουσικής, της αναψυχής, της ψυχαγωγίας, της φιλοξενίας, των αρωμάτων και της μόδας, μεταξύ άλλων, μέσω των διαφορετικών brands του όπως τα διάσημα Pacha Ibiza (NightClub), Lio, Destino Pacha Resort και The Pacha Hotel. «Σε έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από επιχειρήσεις πιο βραχύβιας διάρκειας, με δραστηριότητες που εναλλάσσονται διαρκώς, το brand Pacha έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός διεθνούς brand με διάρκεια -αφού μετρά ήδη περισσότερα από 50 χρόνια ιστορίας, από το 1967-, παγκόσμια φήμη και χώρους που αποτελούν τοπόσημα και σημεία αναφοράς στους προορισμούς όπου λειτουργούν», αναφέρει ο κ. Ναντί.
Το «Pacha NightClub», ως ένα από τα πιο διάσημα nightlife brands στον κόσμο, είναι αυτό που έχει χαρακτηρίσει διαχρονικά τον όμιλο από την Ιμπιζα ο οποίος είναι πίσω και από το «Lio», το διάσημο καμπαρέ, εστιατόριο και κλαμπ, εκτός φυσικά του «Destino» στον τομέα της φιλοξενίας, που ουσιαστικά αποτελεί το resort concept του ομίλου. Αντίστοιχα, στο κομμάτι της αστικής φιλοξενίας δραστηριοποιείται το «El Hotel Pacha», ενώ «ο όμιλος συνεχίζει να μεγαλώνει προσθέτοντας και νέα concepts όπως το “Casa Pacha Formentera”, ένα μοναδικό boutique ξενοδοχείο στις Βαλεαρίδες, και άλλα που πρόκειται να ακολουθήσουν».
H επέκταση στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα το Pacha Group ήρθε το 2021 κάνοντας το ντεμπούτο του στο Νησί των Ανέμων: «Μετά από λεπτομερή ανάλυση της αγοράς, καταφέραμε τελικά να ανοίξουμε στη Μύκονο το 2021. Πέρυσι ανοίξαμε το “Destino Pacha”, ένα ξενοδοχείο με διάσπαρτα κτίρια χτισμένα σε παραδοσιακό κυκλαδίτικο στυλ 34 δωματίων, και το καμπαρέ, εστιατόριο και κλαμπ “Lio”, το οποίο ανοίγει επίσης για τη δεύτερη σεζόν του αυτό το καλοκαίρι, ενώ από αυτή τη σεζόν ξεκινάμε με έναν ακόμη νέο χώρο, το “Ftelia Pacha”, το νέο μας concept. Πρόκειται για το τρίτο μας εγχείρημα στο Νησί των Ανέμων στη φημισμένη παραλία Φτελιά, με μια ανοιχτή εμπειρία παραλίας για το κοινό και έναν προορισμό που θα φιλοξενήσει το καλοκαίρι μεγάλα ονόματα της μουσικής και εκδηλώσεις με μερικούς από τους καλύτερους διεθνείς καλλιτέχνες και DJs στον κόσμο.
Η είσοδος στην ελληνική αγορά ήταν ένα σχέδιο που είχαμε εδώ και αρκετά χρόνια και είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που το βλέπουμε να γίνεται πραγματικότητα. Η συνολική επένδυσή μας μέχρι στιγμής στη Μύκονο ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ. Πέραν των αριθμών, όμως, θέλουμε να συνεισφέρουμε θετικά στην τοπική κοινότητα, με εργαζομένους από την ευρύτερη περιοχή και έμφαση στις τοπικές συνεργασίες και τη βιωσιμότητα».
Για τη φετινή σεζόν ο κ. Νάντι εκτιμά ότι μέχρι στιγμής «τα πάντα λειτουργούν εξαιρετικά καλά, η άρση των περιορισμών μάς επιτρέπει να προσφέρουμε μια πλήρη εμπειρία στον επισκέπτη και είμαστε σίγουροι ότι θα φτάσουμε ή και θα ξεπεράσουμε τους αριθμούς του 2019, γιατί βλέπουμε ότι ο κόσμος θέλει να απολαύσει τη ζωή στο έπακρον μετά από δύο χρόνια πανδημίας».
Στη διάρκεια της πανδημίας, πάντως, το Pacha Group συνέχισε να επεκτείνεται εγκαινιάζοντας, μεταξύ άλλων, το «Casa Pacha», ένα νέο boutique ξενοδοχείο στη Φορμεντέρα στις Βαλεαρίδες, ενώ τα επενδυτικά πλάνα συνεχίζονται και την επόμενη διετία: «Για αρχή, μόλις τελειώσει η καλοκαιρινή σεζόν του 2022, θα ανοίξουμε το “Lio London”, το πρώτο μας αντίστοιχο εγχείρημα εντός αστικού ιστού, με τη μετατροπή του εμβληματικού “Café de Paris”, ενός από τα παλαιότερα νυχτερινά κέντρα του Λονδίνου. Το καλοκαίρι του 2023 θα έχουμε επίσης δύο νέα projects σε άλλες κορυφαίες τοποθεσίες στην ισπανική Μεσόγειο, τη Μαρμπέγια και τη Μαγιόρκα, και έπονται τον Οκτώβριο του 2023 το Ντουμπάι και το Λας Βέγκας μέχρι τις αρχές του 2024. Σχεδιάζουμε νέα έργα σε κορυφαίους προορισμούς στη Μεσόγειο, σε μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, αλλά και πιο μακρινούς προορισμούς όπως το Μαϊάμι».