«Στον όμιλό μας, στην οικογένειά μας, πρώτα απ’ όλα, πιστεύουμε και επενδύουμε στους ανθρώπους όπου κι αν βρίσκονται: εργαζομένους, προμηθευτές, πελάτες και συνεργάτες». Αυτή η φράση που περιλαμβάνεται στον Κώδικα Δεοντολογίας και Ηθικής του Ομίλου Σαραφίδη αποτυπώνει με τον πιο εύγλωττο ίσως τρόπο τη φιλοσοφία της συγκεκριμένης επιχείρησης, η οποία με ιστορία πάνω από έναν αιώνα ξεκίνησε από ένα εμπορικό κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και εξελίχθηκε σε έναν ισχυρό όμιλο με κυρίαρχη παρουσία στην αγορά οικιακού εξοπλισμού και ειδών ταξιδίου.

Η ειδοποιός διαφορά είναι πως, όσα χρόνια κι αν πέρασαν, όσο μεγάλο κι αν έγινε το εκτόπισμα του ομίλου, δεν απώλεσε ποτέ τον χαρακτήρα και τις αξίες της οικογενειακής επιχείρησης.

Τα ισχυρά brands και οι αξίες

Στον Ομιλο Επιχειρήσεων Αφοί Κ. Σαραφίδη ανήκουν ορισμένες από τις πιο δημοφιλείς εμπορικές αλυσίδες, και ειδικότερα η Παρουσίαση, η Cook-Shop και η Bag Stories, με δίκτυο καταστημάτων και σημείων πώλησης που συνολικά ξεπερνά τα 100 σε όλη την Ελλάδα και με καθεμία εξ αυτών να πρωταγωνιστεί στον τομέα της. Παρά ταύτα, τα μέλη της οικογένειας Σαραφίδη που έχουν την ευθύνη της διοίκησης ακολουθούσαν πάντα, όπως και τώρα, ιδιαίτερα χαμηλούς τόνους επιλέγοντας να μιλούν μέσα από τις πράξεις τους και τελικά τη σταδιακή ισχυροποίηση του ομίλου.

Ενδεικτική της φιλοσοφίας τους είναι άλλωστε και η ύπαρξη του Κώδικα Δεοντολογίας και Ηθικής για «να αποτυπωθούν με διαφάνεια οι κανόνες και οι αξίες που είναι για εμάς αδιαμφισβήτητες εδώ και πολλές δεκαετίες, έτσι ώστε η εμπιστοσύνη, το αισιόδοξο πνεύμα και το υψηλό σθένος να μας οδηγούν πάντα στους στόχους μας», όπως τονίζει στο εισαγωγικό σημείωμαά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γεώργιος Σαραφίδης. «Ως οικογενειακή εταιρεία έχουμε υψηλές αξίες που αντέχουν στον χρόνο, χωρίς ποτέ να τις παρακάμπτουμε και ξεκάθαρο όραμα να πηγαίνουμε πάντα μπροστά. Ετσι, στοχεύουμε σε ορατά, απτά αποτελέσματα, όντας εναρμονισμένοι με τις αρχές και τις αξίες μας», συμπληρώνει ο ίδιος.

Η αφετηρία και οι μεγάλοι σταθμοί

Το νήμα της ιστορίας του ομίλου Σαραφίδη έχει αφετηρία το 1922, δηλαδή πριν από 102 χρόνια, στη Θεσσαλονίκη. Η πρώτη επιχειρηματική κοιτίδα ήταν ένα κατάστημα γενικού εμπορίου που με τον καιρό αναπτύχθηκε με τη διεύρυνση της γκάμας προϊόντων και με νέα σημεία πώλησης.

Ο επόμενος μεγάλος σταθμός ήταν το 1970, όταν ιδρύθηκε η εταιρεία Berson S.A. με στόχο να συνεχίσει και να εξελίξει την ήδη υπάρχουσα οικογενειακή δραστηριότητα. Σήμερα η Berson έχει δραστηριότητα στον τομέα της χονδρικής με την αποκλειστική εισαγωγή και διάθεση στη συνέχεια στην ελληνική αγορά δημοφιλών διεθνών brands όπως Fissler, Braun, Severin, Delsey, Mandarina Duck, Porsche Design, Kipling, Tumi και πολλών άλλων. Στη λιανική υποστηρίζει τις αλυσίδες καταστημάτων Cook-Shop και Bag Stories.

Σε ομιλικό επίπεδο η εταιρεία Αδελφοί Κ. Σαραφίδη ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 1980 και εδρεύει στον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη Θεσσαλονίκης. Δραστηριοποιείται στον κλάδο της εισαγωγής και εμπορίας ειδών οικιακού εξοπλισμού αλλά και ειδών ένδυσης, υπόδησης, ταξιδιού, ειδών γραφείου και καλλυντικών. Η εταιρεία προμηθεύεται εμπορεύματα κυρίως από το εξωτερικό, τα οποία αποθηκεύει σε 3PL εγκαταστάσεις και κατόπιν τα διαθέτει στην εγχώρια αγορά, κατά κύριο λόγο μέσω δικών της υποκαταστημάτων καθώς και μέσω καταστημάτων τρίτων.
Μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία της Berson, το 1982 ιδρύθηκε μια δεύτερη εταιρεία, με την επωνυμία Οικιακός Εξοπλισμός ΑΕΒΕ, η οποία υποστηρίζει τη γνωστή σε όλους μας αλυσίδα Παρουσίαση εισάγοντας κατ’ αποκλειστικότητα από χώρες του εξωτερικού διάσημες μάρκες με είδη για το σπίτι όπως WMF, Rosenthal, Villeroy & Boch, Thomas, Riedel, KitchenAid, Leonardo, Ηuelsta κ.ά. Παράλληλα, δραστηριοποιείται και στον χώρο των ξενοδοχείων και της μαζικής εστίασης.

Η απώλεια και η συνέχεια

Στη διοίκηση όλων των εταιρικών βραχιόνων του ομίλου βρίσκονται μέλη της οικογένειας Σαραφίδη. Ωστόσο, τον Ιούλιο του 2023 απεβίωσε ο Αλέξανδρος Σαραφίδης, ένας εκ των ιδρυτών του, που διετέλεσε για 40 και πλέον χρόνια μέλος του Δ.Σ. με την ιδιότητα του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, με ενεργή και καθημερινή συμμετοχή στη διοίκηση και στις αποφάσεις.

Οπως αναφέρεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις, «συνετέλεσε με αυτόν τον τρόπο στη μεγέθυνση, μακροημέρευση και συνέχεια της εταιρείας», ενώ ταυτόχρονα τονίζεται ότι «το κενό που αφήνει είναι δυσαναπλήρωτο και θα απαιτηθεί χρόνος ώστε η θέση του να καλυφθεί με άτομα του δικού του βεληνεκούς, γνώσης, κύρους και εμπειρίας». Μετά την εξέλιξη αυτή το Δ.Σ. αποφάσισε τη συνέχιση της διαχείρισης και εκπροσώπησης της εταιρείας από τα εναπομείναντα μέλη του, επανακαθορίζοντας τις αρμοδιότητές τους και δρομολογώντας τις διαδικασίες για την επόμενη μέρα.

Σήμερα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος τόσο στην Berson όσο και στην Οικιακός Εξοπλισμός ΑΕΒΕ είναι ο Γεώργιος Σαραφίδης του Κωνσταντίνου, με αντιπρόεδρο (στην Berson) τον Βασίλειο Σαραφίδη του Κωνσταντίνου και με άλλα μέλη της οικογένειας να στελεχώνουν τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών.

Cook-Shop και Bag Stories

Υπό τον κεντρικό εταιρικό κορμό του ομίλου, την Berson, λειτουργούν, όπως προαναφέρθηκε, οι αλυσίδες Cook-Shop και Bag Stories. Τα Cook-Shop είναι η εξειδικευμένη αλυσίδα καταστημάτων αφιερωμένων στα είδη κουζίνας, τα οποία καταγράφουν ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία, καθώς ανταποκρίνονται στη σύγχρονη τάση της εποχής για «επιστροφή στο σπίτι και την κουζίνα», όπως φαίνεται και από τις όλο και περισσότερες τηλεοπτικές εκπομπές με αντικείμενο τη μαγειρική. Η αλυσίδα αριθμεί 57 καταστήματα και σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

Σε κάθε κατάστημα Cook-Shop υπάρχει μια πλούσια γκάμα προϊόντων (πάνω από 2.500 είδη), ιδανικά όχι μόνο για καθημερινή χρήση αλλά και για δώρα που συνδυάζουν την υψηλή ποιότητα με τις προσιτές τιμές.

Τα προϊόντα χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες που αφορούν την προπαρασκευή, τη συντήρηση, το μαγείρεμα και το σερβίρισμα του φαγητού. Πάγια πολιτική της εταιρείας είναι ότι όλα τα προϊόντα προέρχονται από επιλεγμένους δημοφιλείς οίκους του εξωτερικού, μέσω αποκλειστικών συνεργασιών. Ανάμεσα σε αυτούς τους οίκους περιλαμβάνονται οι Fissler, Kuchenprofi, Brabantia, Silit, Emsa, Bialetti, Mastrad, Patisse, Silikomart, Chef In, Maxwell & Williams κ.ά.

Η εταιρεία απευθύνεται φυσικά και σε επαγγελματίες προσφέροντας λύσεις για τον εξοπλισμό εστιατορίων, καφέ, ξενοδοχείων και άλλων επιχειρήσεων, με ποιοτικά μαγειρικά σκεύη, εργαλεία κουζίνας, είδη σερβιρίσματος, μικρές ηλεκτρικές συσκευές και πολλά ακόμα προϊόντα.

Από την άλλη, τα Bag Stories διαθέτουν προϊόντα που καλύπτουν τις κατηγορίες fashion, business, travel & accessories. Προσφέροντας μια πλούσια ποικιλία από βαλίτσες, τρόλεϊ, σακ βουαγιάζ, σακίδια, beauty cases, χαρτοφύλακες, γυναικείες τσάντες, πορτοφόλια, κλειδοθήκες και ζώνες καλύπτουν κάθε σχετική ανάγκη. Και σε αυτή την περίπτωση, τα Bag Stories αντιπροσωπεύουν τους μεγαλύτερους επώνυμους οίκους, όσον αφορά βαλίτσες και είδη ταξιδίου, όπως Delsey, Bric’s, Kipling, Tumi, Piquadro, Travel Blue, Wenger, Pepe Jeans, Disney, Bg Berlin, Swiss Brand, Cross.

Στην αλυσίδα περιλαμβάνονται εννέα καταστήματα, εκ των οποίων επτά στην Αθήνα σε εμπορικά κέντρα (π.χ. Golden Hall, Mall Athens, Athens Metro Mall) και κομβικά σημεία, όπως στην οδό Σταδίου, στη Γλυφάδα, στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κ.α., και δύο στη Θεσσαλονίκη.

Η Παρουσίαση

Η Παρουσίαση είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων στην Ελλάδα με πορσελάνες, μαχαιροπίρουνα, κρύσταλλα, δώρα, είδη κουζίνας και έπιπλα. Σήμερα η Παρουσίαση αριθμεί 36 καταστήματα σε ολόκληρη τη χώρα. Οι συλλογές των προϊόντων της αποτελούνται από επώνυμες προτάσεις διάσημων οίκων και σχεδιαστών του εξωτερικού που έχουν εμπιστευτεί στην Παρουσίαση την αποκλειστική εκπροσώπησή τους στην Ελλάδα. Ανάμεσα σε αυτούς περιλαμβάνονται οι WMF, Rosenthal, Villeroy & Boch, Thomas, Hutschenreuther, Wedgwood, Waterford, Lenox, Alfi, Riedel, KitchenAid, Leonardo και αρκετοί ακόμη.

Οπως τονίζεται χαρακτηριστικά, «στόχος της Παρουσίασης είναι κάθε στιγμή του πελάτη στα καταστήματα της αλυσίδας να είναι μια ξεχωριστή, απολαυστική εμπειρία με ουσιαστικά οφέλη. Με ποιοτικά προϊόντα, νεωτεριστικές αποκλειστικότητες, εμπνευσμένο σχεδιασμό, δελεαστικές ισορροπίες ποιότητας – τιμής, ευχάριστα ξαφνιάσματα και βέβαια αληθινά, ζεστά, χαμογελαστά πρόσωπα». Επιπλέον, με ειδικά επανδρωμένο τμήμα δραστηριοποιείται και στον χώρο των ξενοδοχείων και της μαζικής εστίασης, προμηθεύοντας αυτό το αναπτυσσόμενο κανάλι της αγοράς με αξιόπιστα επαγγελματικά προϊόντα.

Οι οικονομικές επιδόσεις

Η ανοδική πορεία του ομίλου αποτυπώνεται και στις οικονομικές επιδόσεις του, αλλά και στο γεγονός ότι ανήκει στις εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις επιχειρήσεων με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό. Οσον αφορά την Berson, στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2022 σημειώνεται ότι ήταν μια καλή χρονιά, όπου η εταιρεία κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 4,07 εκατ. ευρώ (+21,06%), συγκριτικά με το 2021, από το κανάλι τόσο της χονδρικής όσο και της λιανικής και τον κλάδο της βαλίτσας-τσάντας (ειδών ταξιδιού), ο οποίος επηρεάζεται άμεσα από την αύξηση του τουρισμού. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 23,38 εκατ. ευρώ έναντι 19,31 εκατ. ευρώ, με τα μεικτά κέρδη να ανέρχονται σε 10,9 εκατ. ευρώ έναντι 8,71 εκατ. ευρώ (+25,07%).

Παράλληλα, ο συνδυασμός των αποφάσεων της διοίκησης για τον περιορισμό των δαπανών και την ορθή διαχείριση των αποθεμάτων και των χρηματικών διαθεσίμων συνέβαλαν στην ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας, στη διατήρηση των εμπορικών της συνεργασιών και γενικότερα στην ισχυροποίησή της στην αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων. Σημειώνεται ότι στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 εξοφλήθηκε το υπόλοιπο τραπεζικού δανείου, ποσού 700.000 ευρώ, μηδενίζοντας έτσι τον δανεισμό της. Ακόμη, ως αποτέλεσμα της κερδοφόρας πορείας της επιχείρησης, στα αποτελέσματα εις νέο καταγράφονται συσσωρευμένα κέρδη ύψους 12,34 εκατ. ευρώ.

Για την περαιτέρω εξέλιξη, η διοίκηση της εταιρείας κινείται με κύρια στρατηγική την επένδυση σε ακόμα αρτιότερα ποιοτικά τεχνικά χαρακτηριστικά των διαθέσιμων εμπορευμάτων, καθώς και την αναζήτηση νέων σημείων και νέων συνεργατών για τη διάθεσή τους. Οσον αφορά την Οικιακός Εξοπλισμός ΑΕΒΕ, που ελέγχει και διαχειρίζεται την αλυσίδα Παρουσίαση, το 2022 χαρακτηρίζεται εξαιρετικά επιτυχημένη χρήση σε συνέχεια του 2021, που ήταν η τελευταία χρονιά προβλημάτων λόγω της πανδημίας.

Η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών στα 14,44 εκατ. ευρώ έναντι 13,27 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης (με τα μεικτά κέρδη να ανέρχονται σε 7,72 εκατ. ευρώ έναντι 7,18 εκατ. ευρώ), ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης αφενός από το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά κυρίως από την απελευθέρωση της οικονομικής δραστηριότητας και την απρόσκοπτη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων. Eτσι, παρά τις προκλήσεις λόγω COVID-19, που γονάτισαν όλη την αγορά, η Παρουσίαση εμφανίζει συσσωρευμένα κέρδη 13,1 εκατ. ευρώ, επίσης με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.

Η διοίκηση προσβλέπει και εδώ στη βελτίωση της οικονομικής συγκυρίας που θα επιτρέψει την ανάκαμψη του κλάδου του εμπορίου κυρίως στον τομέα της εισαγωγής και εμπορίας ειδών οικιακού εξοπλισμού. «Με τον σωστό προγραμματισμό και τις βάσεις που μέχρι τώρα έχουν τεθεί για την αποτελεσματική και μακροχρόνια ανάπτυξη, την εύρεση νέων σημείων πώλησης και συνεργατών και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, τα αποτελέσματα θα αυξηθούν στο άμεσο μέλλον προς όφελος των μετόχων, αλλά και του προσωπικού», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σε κάθε περίπτωση, ο Ομιλος Σαραφίδη εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πλέον ισχυρές και υγιείς οικονομικά παρουσίες στην εγχώρια αγορά, πετυχαίνοντας να ξεπερνά με επιτυχία τα γενικότερα εμπόδια και προβλήματα της συγκυρίας.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Το ξέσπασμα της χονδρεμπορικής τιμής ανοίγει παράθυρο για τσιμπημένες τιμές τον Ιούνιο

Στο στόχαστρο της Εφορίας μεταβιβάσεις και γονικές παροχές

Trastor: Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ και πλάνο για επέκταση στη φιλοξενία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ